Oficjalne wsparcie dla modów w Starfield może być blisko

Bethesda zapowiedziała czasowe wyłączenie usługi Creation Club. Fani podejrzewają, że jest to potrzebne do przygotowania oficjalnego wsparcia dla modów w grze Starfield.

Adrian Werner

70
Oficjalne wsparcie dla modów w Starfield może być blisko, źródło grafiki: Bethesda.
Oficjalne wsparcie dla modów w Starfield może być blisko Źródło: Bethesda.

Studio Bethesda zapowiedziało przerwę w działaniu tzw. Creation Club, czyli usługi pozwalającej łatwo pobierać i instalować mody w grach tego zespołu.

  1. Przerwa podyktowana jest potrzebą przeprowadzania obszernych prac konserwacyjnych.
  2. Usługi przestaną działać rankiem 29 listopada. Na razie nie wiadomo, ile to wszystko potrwa.
  3. Pobrane mody nadal będą dostępne do zabawy – nie będzie można po prostu ściągnąć i zainstalować nowych.
  4. Nie wiadomo dokładnie, jakie zmiany zostaną wprowadzone w moderskich usługach Bethesdy. Fani podejrzewają jednak, że podczas przerwy studio położy fundamenty pod wprowadzenie oficjalnego wsparcia dla modów do Starfielda oraz integrację tej gry z Creation Clubem.

Przypomnijmy, że choć Starfield doczekał się już wielu modów (gra plasuje się pod względem ich liczby na 13. miejscu w serwisie Nexus Mods), to na razie są one robione metodą chałupniczą, z wykorzystaniem wiedzy fanów o silniku z poprzednich odsłon cyklu. Bethesda zapowiedziała już oficjalne narzędzia moderskie, które mają zostać wydane w przyszłym roku. Gracze mają więc nadzieję, że prace konwerwacyjne oznaczają, że narzędzia zostaną udostępnione już wkrótce, a nie np. pod koniec 2024 r.

Starfield zadebiutował na początku września na PC oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. Obszerny Community Patch dostępny jest tylko dla wersji pecetowej gry.

  1. Oficjalna strona Starfield Community Patch
  2. Starfield na Steamie
  3. Recenzja Starfield – ten kosmos pozytywnie przytłacza
Starfield

Starfield

PC Xbox
Data wydania: 6 września 2023
Starfield - Encyklopedia Gier
6.5

GRYOnline

5.9

Gracze

5.7

Steam

8.5

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

13

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Już wkrótce będziemy mogli rzucić się w wir testów EVE Vanguard

Następny
Już wkrótce będziemy mogli rzucić się w wir testów EVE Vanguard

Valve wciąż łata Half-Life'a; z gry usunięto wiekowy błąd

Poprzedni
Valve wciąż łata Half-Life'a; z gry usunięto wiekowy błąd

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl