Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 listopada 2023, 13:40

autor: Adrian Werner

Oficjalne wsparcie dla modów w Starfield może być blisko

Bethesda zapowiedziała czasowe wyłączenie usługi Creation Club. Fani podejrzewają, że jest to potrzebne do przygotowania oficjalnego wsparcia dla modów w grze Starfield.

Źródło fot. Bethesda
i

Studio Bethesda zapowiedziało przerwę w działaniu tzw. Creation Club, czyli usługi pozwalającej łatwo pobierać i instalować mody w grach tego zespołu.

  1. Przerwa podyktowana jest potrzebą przeprowadzania obszernych prac konserwacyjnych.
  2. Usługi przestaną działać rankiem 29 listopada. Na razie nie wiadomo, ile to wszystko potrwa.
  3. Pobrane mody nadal będą dostępne do zabawy – nie będzie można po prostu ściągnąć i zainstalować nowych.
  4. Nie wiadomo dokładnie, jakie zmiany zostaną wprowadzone w moderskich usługach Bethesdy. Fani podejrzewają jednak, że podczas przerwy studio położy fundamenty pod wprowadzenie oficjalnego wsparcia dla modów do Starfielda oraz integrację tej gry z Creation Clubem.

Przypomnijmy, że choć Starfield doczekał się już wielu modów (gra plasuje się pod względem ich liczby na 13. miejscu w serwisie Nexus Mods), to na razie są one robione metodą chałupniczą, z wykorzystaniem wiedzy fanów o silniku z poprzednich odsłon cyklu. Bethesda zapowiedziała już oficjalne narzędzia moderskie, które mają zostać wydane w przyszłym roku. Gracze mają więc nadzieję, że prace konwerwacyjne oznaczają, że narzędzia zostaną udostępnione już wkrótce, a nie np. pod koniec 2024 r.

Starfield zadebiutował na początku września na PC oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. Obszerny Community Patch dostępny jest tylko dla wersji pecetowej gry.

  1. Oficjalna strona Starfield Community Patch
  2. Starfield na Steamie
  3. Recenzja Starfield – ten kosmos pozytywnie przytłacza

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej