Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 października 2013, 09:35

autor: Adrian Werner

Obduction - ruszył Kickstarter nowej przygodówki ojców cyklu Myst

Znane z serii Myst studio Cyan uruchomiło Kickstartera przygodówki Obduction. Gra zmierza na pecety, a do jej opracowania twórcy potrzebują minimum 1,1 mln dolarów.

Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, na serwisie Kickstarter wystartowała zbiórka na projekt Obduction, za którym stoją autorzy serii Myst, czyli ludzie ze studia Cyan. Cel minimalny ustalono na poziomie 1,1 mln dolarów, a termin końcowy upłynie 16 listopada. W chwili pisania tej wiadomości udało się już uzbierać 20% potrzebnej sumy, więc rokowania są dobre.

  1. Obduction – strona Kickstartera

Obduction powstaje jako nowa marka, ale oparta zostanie na podobnych rozwiązaniach co cykl Myst. Wcielimy się w bliżej nieokreślonego bohatera, który pewnej nocy natyka się na przedziwny organiczny artefakt zrzucony z nieba. Przedmiot ten porwie go i przerzuci do nieznanego uniwersum. W tym momencie rozpocznie się przygoda i samodzielnie będziemy musieli odkryć, w jakie dokładnie miejsce trafiliśmy oraz spróbować znaleźć drogę powrotną do domu.

Obduction - ruszył Kickstarter nowej przygodówki ojców cyklu Myst - ilustracja #1

Gra powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine 4, który umożliwi twórcom wygenerowanie bogatych w detale oraz w dużym stopniu interaktywnych lokacji. Tak jak w serii Myst, otaczający gracza świat zostanie starannie przygotowany, a kluczowym elementem zabawy będzie odkrycie rządzących nim praw i wykorzystanie tej wiedzy do pokonania licznych przeszkód. Autorzy chcą przetestować spryt gracza, a nie jego zręczność, więc podczas rozgrywki skoncentrujemy się na eksplorowaniu otoczenia oraz rozwiązywaniu zagadek.

Łamigłówki mają oferować różny stopień trudności – od prostych, aż po prawdziwe wyzwania. Jednocześnie wszystkie będą bardzo logiczne. Gracz zawsze ma mieć świadomość co musi osiągnąć i problemem będzie jedynie wymyślenie sposobu na realizację tego celu. Cyan planuje rozbudowaną warstwę fabularną, ale zgodnie z tradycjami serii Myst większość historii poznamy nie oglądając scenki przerywnikowe, a eksplorując świat, czytając dzienniki oraz analizując otoczenie.

Obduction powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. W planach są wersje na systemy Windows i OSX. Jeśli uda się zebrać potrzebne środki na Kickstarterze, to projekt trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2015 roku.

Obduction - ruszył Kickstarter nowej przygodówki ojców cyklu Myst - ilustracja #2

Pierwsza część Myst zadebiutowała w 1993 i stała się wielkim przebojem sprzedając się w ponad sześciu milionach egzemplarzy. Na rynku pecetowym był to absolutny rekord, który pobiła dopiero gra The Sims.

Studio Cyan wypuściło następnie Riven: The Sequel to Myst oraz trójwymiarowy remake pierwszej części, zatytułowany RealMyst, po czym zajęło się przenoszeniem cyklu w realia MMO. W międzyczasie ukazały się Myst III: Exile oraz Myst IV: Revelation, które opracowały jednak inne zespoły.

Gra MMO studia Cyan trafiła na spore problemy produkcyjne. Ostatecznie na szybko przerobiono ją na przygodówkę dla pojedynczego gracza i wypuszczono jako Uru: Ages Beyond Myst. Tryb sieciowy został skasowany w fazie testów, choć po kilku latach wypuszczono go za darmo jako program opensource.

Finałową odsłoną cyklu i ostatnią, którą opracowało Cyan stało się Myst V: End of Ages z 2005 roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej