Będzie jeszcze płynniej - poznajcie Ultra Low Motion Blur 2
Nowa technologia Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2) zapewni jeszcze lepsze wrażenie klarowności ruchomych obrazów. Jeśli tylko posiadamy odpowiedni monitor, który obsługuje odświeżanie 360 Hz.

Nvidia ogłasza wprowadzenie nowej wersji technologii Ultra Low Motion Blur – ULMB 2. Zagwarantuje ona jeszcze bardziej klarowny obraz i mniejsze smużenie ruchu na odpowiednich monitorach i kartach graficznych.
Nvidia ULMB 2
Wprowadzona w 2015 roku technologia ULMB wykorzystuje synchronizację obrazu G-Sync. Aby osiągnąć lepszą wyrazistość ruchu, podświetlenie matrycy LCD było wyłączane na czas transformacji koloru piksela, a następnie włączane. Z grubsza przypomina to działanie stroboskopu. Migotanie podświetlenia jest zsynchronizowane z odświeżaniem i liczbą klatek, aby zapewnić lepsze wrażenie ruchu.

Minusem tej technologii może być znaczne osłabienie jasności obrazu. Ponieważ kilka lat temu monitory posiadały słabsze czasy reakcji matrycy, podświetlenie przez większość cyklu (ok. 75%) musiało być wyłączone. Obraz wydawał się znacznie ciemniejszy, niż gdy ULMB było wyłączone. Aby to nieco zrekompensować, włączone ULMB zmniejszało częstotliwość odświeżania ekranu, aby dać pikselom więcej czasu na zmianę stanu.

ULMB 2.0 jest adaptacją technologii do obecnych czasów i szybszych matryc. Teraz nie jest potrzebna redukcja częstotliwości, ULMB 2 może działać nawet z odświeżaniem 360 Hz, bez istotnego zmniejszania jasności ekranu. Nowa technologia jest już dostępna w formie aktualizacji firmware dla wybranych monitorów, które obsługują G-Sync, odświeżanie min. 360 Hz i rozdzielczości od 1440p.
Może Cię zainteresować:
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:Jest nieźle, ale cena nie zachęca nikogo do zakupu. Pierwsze recenzje ROG Xbox Ally trafiły do sieci
Komentarze czytelników
wcogram Generał
A może by tak wyłączyć montion blura w opcjach + wyłączyć flary, bloomy i innego typu uber opcje z czasów U3.
animatiV Generał

Jak sama Nvidia mówi - jest to technologia dla profesjonalnych graczy którzy potrzebują jak najmniejszego opóźnienia i najwyższej czystości obrazu. Pewnie będzie z tego korzystać parę % graczy i to w grach kompetytywnych. Nic potrzebnego dla normalnego gracza który kupuje monitor o maksymalnym odświeżaniu, góra 240Hz.
Swoją drogą podświetlenie stroboskopowe jest stosowane przez producentów również w tańszych monitorach, choć z jakością bywa różnie.
Szkoda że nie każdy monitor z osobnym chipem G-Sync otrzyma taki dodatek.
mirko81 Legend

Technologia może działać i poniżej 360 hz. Pytanie w jakich monitorach technika ta będzie implementowana. Obecnie trafia w ekrany 360 hz i wyżej.
Video pokazuje ekran 120 hz z ulmb2 vs 480 hz bez tej technologii.
Adi-C Pretorianin
"Będzie jeszcze płynniej"- nie płynniej tylko obraz w ruchu będzie ostrzejszy, z płynnością to nie ma nic wspólnego... Dobrze że nv znów wymyśla technologie które później np. amd zrobi za free :) tak jak freesync.