Nowa technologia Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2) zapewni jeszcze lepsze wrażenie klarowności ruchomych obrazów. Jeśli tylko posiadamy odpowiedni monitor, który obsługuje odświeżanie 360 Hz.
Nvidia ogłasza wprowadzenie nowej wersji technologii Ultra Low Motion Blur – ULMB 2. Zagwarantuje ona jeszcze bardziej klarowny obraz i mniejsze smużenie ruchu na odpowiednich monitorach i kartach graficznych.
Wprowadzona w 2015 roku technologia ULMB wykorzystuje synchronizację obrazu G-Sync. Aby osiągnąć lepszą wyrazistość ruchu, podświetlenie matrycy LCD było wyłączane na czas transformacji koloru piksela, a następnie włączane. Z grubsza przypomina to działanie stroboskopu. Migotanie podświetlenia jest zsynchronizowane z odświeżaniem i liczbą klatek, aby zapewnić lepsze wrażenie ruchu.

Minusem tej technologii może być znaczne osłabienie jasności obrazu. Ponieważ kilka lat temu monitory posiadały słabsze czasy reakcji matrycy, podświetlenie przez większość cyklu (ok. 75%) musiało być wyłączone. Obraz wydawał się znacznie ciemniejszy, niż gdy ULMB było wyłączone. Aby to nieco zrekompensować, włączone ULMB zmniejszało częstotliwość odświeżania ekranu, aby dać pikselom więcej czasu na zmianę stanu.

ULMB 2.0 jest adaptacją technologii do obecnych czasów i szybszych matryc. Teraz nie jest potrzebna redukcja częstotliwości, ULMB 2 może działać nawet z odświeżaniem 360 Hz, bez istotnego zmniejszania jasności ekranu. Nowa technologia jest już dostępna w formie aktualizacji firmware dla wybranych monitorów, które obsługują G-Sync, odświeżanie min. 360 Hz i rozdzielczości od 1440p.
Może Cię zainteresować:
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:Gracze chcą protestować przeciw kupowaniu RAM-u, ale szanse powodzenia bojkotu są niskie
6

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.