Najnowsze sterowniki Game Ready zawierają miłą niespodziankę dla miłośników filmów na platformie YouTube, Netflix czy Twitch. RTX Video Super Resolution (VSR) z pomocą AI powiększa rozdzielczość materiału wideo, nawet do 4K.
Nvidia opracowała funkcję, która może znacznie poprawić jakość filmów strumieniowanych z Internetu. RTX Video Super Resolution (VSR) wykorzystuje AI do zwiększania rozdzielczości obrazu materiałów wideo, jeszcze przed wyświetleniem ich użytkownikowi. VSR jest już zaimplementowane w najnowszych sterownikach Game Ready, a skorzystać z tej nowości mogą posiadacze kart graficznych generacji RTX 30 i RTX 40.
RTX Video Super Resolution (VSR) wykorzystuje wspomagane sztuczną inteligencją rozszerzanie rozdzielczości, aby dostosować przesyłany materiał do ekranu użytkownika. Większość materiałów wideo na takich serwisach jak YouTube czy Twitch posiada rozdzielczość 1920 na 1080 pikseli lub niższą, dodatkowo wymogi wysokiej kompresji skutkują powstawaniem artefaktów obrazu.
VSR bazujące na AI usuwa te niedoskonałości. Jednocześnie, wykorzystując zaawansowaną predykcję, uzupełnia brakujące piksele obrazu. Dzięki nowej technologii Nvidii filmy są bardziej wyraziste, ostrzejsze i mają zredukowane defekty. I co najważniejsze – są dopasowane do rozdzielczości ekranu użytkownika, która najczęściej jest większa niż 1080p.

Według Nvidii VSR może zwiększyć rozdzielczość obrazu nawet do 4K. Posiadaczom nowszych kart graficznych GeForce zapewnia to ciekawe możliwości, zwłaszcza w obliczu pomysłów YouTube na udostępnianie lepszej jakości dla subskrybentów Premium.
Może Cię zainteresować:
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
12

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.