Nvidia - na PC nadchodzi era 8K dzięki procesowi DLSS 2.1
To już oficjalne – technologia DLSS 2.1 ujrzy światło dzienne. Nvidia podała także parę szczegółów jej dotyczących, w tym na temat kompatybilności z zestawami wirtualnej rzeczywistości.


Nvidia ma teraz swoją chwilę chwały. Jej nowe karty graficzne z rodziny RTX 3000 robią duże wrażenie nie tylko od strony jakościowej, ale i cenowej. Więcej o aspektach wydajnościowych oraz specyfikacjach sprzętu przeczytacie tutaj. Pracownicy firmy udostępnili także na Reddicie serię pytań i odpowiedzi, aby rozwiać największe wątpliwości co do swoich dalszych działań. Poruszony został między innymi temat technologii DLSS oraz jej ulepszenia w postaci DLSS 2.1.
W tej kwestii doszło do trzech elementarnych aktualizacji. Po pierwsze, tytuły VR będą od teraz kompatybilne z DLSS. Po drugie, dodany został specjalny tryb wydajnościowy „ultra”, który umożliwia grę w 8K (na karcie GeForce RTX 3090). Po trzecie, zapewnia wsparcie dynamicznej rozdzielczości, a co za tym idzie – zmiany w czasie rzeczywistym dotyczącej płynniejszego działania gry kosztem lekkiego jakościowego spadku. DLSS 2.1 po raz pierwszy zauważono kilka dni temu w bazie danych Steama przy grze Wolfenstein: Youngblood.
Więcej:„Intel miał misję żeby nas zabić” według Jensan Huanga; teraz zbuduje dla NVIDII 2 mikroprocesory
Komentarze czytelników
keeper_4chan Generał

Dla tych co ubolewają nad tym, że nie mają monitorów 8K, to podsunę pewną myśl.
Na kartach nVidia można zrobić coś takiego jak, skalowanie rozdzielczości.
Daje to możliwość pozbycia się starych technologii wygładzania obrazu, aby ukryć poszarpane piksele. Da to graczom o wiele ostrzejszy obraz.
Zbieg taki jest też używany w DSR (Dynamic Super Resolution).
Szefoxxx Senator

Dobrze, że coś tam o VR pamiętają. Ciekawe jak DLSS wypada z VR, czy coś widać po obrazie czy nie, bo to już nie jest ekran z oddali.
Chyba nie ma obecnie oficjalnie żadnej gry VR z obsługą RT i DLSS, a to już lata od premiery RTX, trochę w gierek VR grałem i jedyną na którą natrafiłem i która miała jakieś techniczne bajery niespotykane gdzie indziej i to przed spopularyzowaniem się i ustandaryzowaniem takiej techniki to batman arkham VR.
Ta gra posiada implementację czegoś w stylu VRS (Variable Rate Shading) i to do wyboru nawet w kilku opcjach!!! A przecież to jest dość stara gra.
Shars Konsul
Jakie 8K jak ja jeszcze siedzę na zwykłym HD i w sumie to nie narzekam XD.
zanonimizowany1343000 Legionista
Ja również siedzę ciągle w Full-HD ( GTX 980/4790K) i nie narzekam i nie zapowiada się na prędką zmianę... zmienię tylko wtedy jak karty typu RTX 2600-2070 spadną w okolicę 1000 pln, wtedy może się skuszę na 2K
zanonimizowany1173954 Senator
Chyba w marketingu.
8k i monitor 2x cali. Ale jaja.