Twórcy Eternal Strands przedstawili plan rozwoju gry. W przyszłości otrzymamy darmowe dodatki powstałe we współpracy z deweloperami Final Fantasy XVI i No More Heores.
W zeszłym miesiącu na rynku zadebiutowało Eternal Strands, czyli gra od jednego ze współtwórców serii Dragon Age. Tytuł zebrał przyzwoite oceny od recenzentów, a od graczy nawet wyższe, ale nie zdołał zawojować Steama (sprzedaż na konsolach nie jest znana). Teraz przedstawiono plany rozwoju produkcji, które być może ożywią zainteresowanie wokół niej.
Przed tym zerknijmy jednak na statystki. Według serwisu SteamDB w Eternal Strands w szczytowym momencie zagrywało się na Steamie 744 graczy jednocześnie, a w chwili pisania tej wiadomości jest ich jedynie 31. Jest to, trzeba przyznać, kiepski wynik. Dobrze prezentują się za to oceny, gdyż na 548 wystawionych recenzji, aż 89% jest pozytywnych. Widać więc, że osoby, które dały grze szanse, są zadowolone ze swojej decyzji.
Plan rozwoju Eternal Strands zaczyna się od marcowego tzw. „Day 30 Patcha”, który wprowadzi szereg usprawnień do gry, które zostały szczegółowo opisane w poście na Steamie. Najważniejsze z nich dotyczą trzech aspektów rozgrywki.
Ponadto twórcy zredukują obecność Umbral Darter w niektórych miejscach, a także poprawią liczne błędy.
Znacznie ciekawiej będzie jednak na wiosnę, kiedy to Eternal Strands otrzyma pierwszy darmowy dodatek. Deweloperzy z Yellow Brick połączyli siły z Yusuge Mogi, artystą koncepcyjnym Final Fantasy XVI, aby zaprojektować i dodać do gry nowy epicki przedmiot, zestaw zbroi i skórki do broni. Wiosenna aktualizacja doda również kolejną mapę i magiczną moc czy system farbowania wyposażenia.
To jednak nie jedyny darmowy dodatek powstały w ramach współpracy. Latem tego roku zadebiutuje bowiem drugi, tym razem opracowany wraz ze studiem Grasshopper Manufacture, twórcami serii No More Heroes. Niestety nie poznaliśmy jego zawartości.
Eternal Strands dostępne jest na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S. Gra nie oferuje polskiej wersji językowej.
Steam
OpenCritic
5

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).