Nowa gra to propozycja dla wymagajacych fanów symulatorów transportu. To będzie duże wyzwanie dla fanów Cities: Skylines i SimCity
Jesteście zniesmaczeni niskim poziomem realizmu w wielu współczesnych strategiach ekonomicznych? Jeśli tak, to zainteresować Was powinna gra Subway Builder.

Wiele strategii ekonomicznych próbuje realistycznie zasymulować realia swojej tematyki, ale gra Subway Builder idzie w tej kwestii znacznie dalej niż większość produkcji innych deweloperów.
- Celem produkcji jest realistyczne oddanie transportu we współczesnych miastach. Aby zrealizować ten pomysł, autorzy bazowali na oficjalnych statystykach amerykańskich urzędów.
- Jako fundament posłużył spis ludności Stanów Zjednoczonych, który zawiera lokalizacje domów i miejsc pracy. W oparciu o te dane gra generuje miliony osób dojeżdżających do pracy, których domy pochodzą z tego spisu, a następnie wykorzystuje model grawitacyjny oparty na odległości, aby przypisać im miejsca pracy. W ten sam sposób generuje również godziny wyjścia do i powrotu z pracy w rozkładzie podobnym do rzeczywistego.
- Następnie silnik decyduje, ile czasu zajmie każda metoda dojazdu oraz oblicza jej kosztu oraz wartości czasu danej osoby (to jest konieczne, gdyż różni pasażerowie mogą mieć różne dochody).
- Gra koncentruje się na budowie i zarządzaniu metrem, a inne metody transportu są śledzone jedynie przez silnik w tle, aby realistycznie oddać ruch w mieście. W przypadku mieszkańców, którzy postawią na przejazdy metrem, będziemy mogli dokładnie śledzić ich dojazd do pracy. Jeśli pociąg jest opóźniony lub odwołany, wpłynie to na czas potrzebny na dotarcie do miejsca zatrudnienia, a przyszli dojeżdżający wezmą pod uwagę tę informację.
- Gra symuluje również dojazdy mieszkańców do college'u i na lotnisko. To odrębne mechanizmy, bo takie osoby zachowują się inaczej, mają różne rozkłady dochodów i czasy dojazdów. Dlatego do obliczenia liczby studentów wykorzystywano dane federalne, a do obliczenia liczby pasażerów lotnisk – dane FAA.
Wczesną wersję Subway Builder można na razie kupić tylko na oficjalnej stronie projektu za 113,64 zł. Pomimo tego, że gra wciąż nie jest dostępna na Steamie, to już cieszy się dużą popopularnością. Poświęcony jej Reddit każdego tygodnia odwiedza ponad 11 tys. osób.
Więcej:Anno 117 otrzyma największą wyspę w całej serii, ale trzeba będzie na to trochę poczekać

OCEŃ
Oceny
Komentarze czytelników
Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne