Nowa gra o budowaniu królestwa zaskakuje strategiczną głębią, choć pozwala rzucać we wrogów kamieniami. 9 Kings to kolejna perełka w katalogu wydawcy Manor Lords
9 Kings łączy elementy budowania królestwa z mechanikami roguelike’owymi, oferując możliwość tworzenia unikalnych strategii i armii. Dzieło studia Sad Socket zaliczyło bardzo udaną premierę.

Aktualizacja (25 maja, godz. 11:50)
Ok. 10 tysięcy graczy jednocześnie, świetna cena w złotówkach (do 6 czerwca promocyjne 32,49 zł) i 93% pozytywnych ocen na Steam to obecne statystyki roguelike’owej symulacji królestwa 9 Kings. Pozornie niewielkie, a w rzeczywistości całkiem rozbudowane dzieło niezależnego studia Sad Socket odnotowało naprawdę udaną premierę.
Oryginalna wiadomość (12 maja, godz. 21:34)
W 9 Kings – nowej grze z katalogu wydawniczego firmy Hooded Horse (m.in. Manor Lords, Norland, Against the Storm), która zadebiutuje we wczesnym dostępie 23 maja 2025 r. – rozwiniemy własne imperium, korzystając z setek unikalnych kart.
Naszym celem będzie pokonanie dziewięciu potężnych królów w masywnych bitwach i tworzenie coraz to lepszych kombinacji jednostek, budynków i zdolności, by w końcu zasłużyć na tytuł króla królów. Gra ma toczyć się na planszy złożonej z dziewięciu pól i – mimo swojej minimalistycznej oprawy – zaskakuje strategiczną głębią.
Każdy z grywalnych władców zaoferuje unikalną talię i zupełnie inny styl prowadzenia rozgrywki. Przyjdzie nam negocjować pokój z innymi królami, wydawać dekrety, a także mierzyć się z ekonomicznymi wyzwaniami, takimi jak inflacja.
Bitwy mają odbywać się w czasie rzeczywistym – nasze armie będą walczyć automatycznie, a za zwycięstwa zdobędziemy nowe karty, które pozwolą jeszcze skuteczniej rozwijać nasze królestwo. A jeśli wszystko inne zawiedzie… zawsze możemy rzucić kamieniem w przeciwnika. Tak, to naprawdę działa – i najpewniej sprawia więcej radości, niż powinno.
Za promocję gry studia Sad Socket odpowiada agencja INSTINCT3, znana ze współpracy z influencerami i streamerami, co może mocno pomóc 9 Kings przebić się do świadomości szerszego grona graczy.
W lipcu 2024 roku zostało upublicznione demo gry na Steam i zabrało dobre opinie – aż 96% z ponad 700 recenzji jest pozytywnych. Poniżej sprawdzicie wymagania sprzętowe produkcji.
9 Kings - minimalne wymagania systemowe
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i5-750 / AMD Phenom II X4 965
- Pamięć RAM: 4 GB
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GT 630 (2 GB VRAM) / AMD Radeon HD 6670 (2 GB VRAM)
- Miejsce na dysku: 500 MB
9 Kings - zalecane wymagania systemowe
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i5-3570 / AMD FX-8300
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 650 (2 GB VRAM) / AMD Radeon HD 7750 (2 GB VRAM)
- Miejsce na dysku: 500 MB

Gracze
Steam
Komentarze czytelników
hardcoholic Generał

Przeciez graficzka bardzo fajna jest. Styl retro pierwsza klasa. Nie z przymiotnikami piszemy razem, gamoniu. A teraz spojrz w lustro i powiedz ze nie widzisz tam pol dupy zza krzaka :p
Persecuted Legend

Ja tam lubię pixel art (zwłaszcza taki nowoczesny), ale ten tutaj wygląda bardzo... surowo. Brakuje mi zwłaszcza jakiegoś osadzenia "budowli" w podłożu, żeby nie wyglądały tak, jakby po prostu leżały na płaskiej teksturze. Już nawet stare RTSy 2D (jak WarCraft II czy C&C) lepiej to ogarniały.
sabaru Senator
Jak dobrze to rozumiem to chodzi o to. Jak otworzysz menedżer urządzeń to na zakładce o nazwie procesy masz podane ile dany program czy jakaś tam aplikacja wykorzystuje zasobów komputera. W przypadku pamięci jest tak że chociaż dany program nie działa ale jest uruchomiony w tle to zawsze tam zabiera ileś MB ramu. W przypadku W10 jest ich całkiem sporo. Więc jak ktoś ma, np. 8GB ramu i gra ma podawane w wymaganiach że potrzebuje 8GB to nie znaczy że tyle wykorzysta. To tak jest podawane na zapas.
Mqaansla Generał

Subaru ma poniekąd racje, bo nie wyobrażam sobie w 2025 roku korzystać z 4GB RAMu, wymagania systemu operacyjnego (któregokolwiek) ci na to nie pozwolą - oczywiście mówimy tu o współczesnym oprogramowaniu i normalnym użytkowaniu, bo nikt nikomu nie broni siedzieć na XP jeśli komuś ruszy tylko że w takiej sytuacji o normalnym użytkowaniu raczej nie możemy mówić, ze względu na braki w zakresie bezpieczeństwa i funkcjonalności.
Natomiast jakiekolwiek wymagania (w sensie tego, że gra nie ruszy na 512KB RAMu a może technicznie by się dało) biorą się stąd że przy jej tworzeniu wykorzystywano współczesne narzędzia, gdzie żaden z ich producentów się na oszczędzanie takich wydajnościowych "groszy" nie patrzy.
Coś za coś. Ilu graczy zapłaci 20% więcej żeby gierka ruszyła na jakimś hipotetycznym low-end komputerze? 8 GB RAMu to są okolice 40 złotych (a z tego co kojarzę złote czasy skończyły się jakiś czas temu) kiedy zwykłe AA/AAA byleco w podstawowej wersji kosztuje 300 zeta +podatek. Jak dla mnie dużo hałasu o nic...
Mqaansla Generał

21 wiek a grafika 9 króli wygląda jakby tworzył ją nie ślubny dzieciak z wodogłowiem.
Sam nie potrafisz stworzyć czegoś takiego - to jak to świadczy o tobie?