Studio CD Projekt RED zapowiedziało drugi dodatek do Gwinta: Wiedźmińskiej gry karcianej. Rozszerzenie zabierze nas do Novigradu (taki jest też jego tytuł) i wprowadzi nową frakcję (talię): Syndykat. Będzie jej towarzyszyła świeża mechanika, używana do zagrywania wielu z ponad 90 niedostępnych wcześniej kart.

Do Gwinta: Wiedźmińskiej gry karcianej zmierza kolejny dodatek o podtytule Novigrad, świeżo zapowiedziany przez studio CD Projekt RED. Rozszerzenie wprowadzi karty inspirowane tytułowym wolnym miastem, w którym dotychczas rywalizujące gangi odrzuciły dzielące je różnice. Tak powstał Syndykat, który będzie kolejną frakcją w grze. Wraz z nim otrzymamy pięciu przywódców z unikatowymi zdolnościami, a także ponad 90 nowych kart.
Nowe karty to, rzecz jasna, także nowe efekty kart. Zdziwi się jednak ten, kto spodziewa się tylko pojedynczych słów kluczowych jako jedynych nowinek. Novigrad wprowadzi bowiem zupełnie nową mechanikę w postaci Koron, będących walutą w tytułowej metropolii. W Gwincie zdobędziemy ją za aktywację kart ze słowem Zarobek albo też za zniszczenie jednostki, za którą wyznaczyliśmy Nagrodę. Tak uzyskane zasoby będziemy mogli wykorzystać na wiele sposobów. Korony pozwolą na aktywację kart ze słowem Opłata, przy czym w przypadku jednostek z Niepoczytalnością możliwe będzie skorzystanie z nich bez płacenia. Nie ma jednak nic za darmo, bowiem wtedy otrzymają one obrażenia równe liczbie brakujących monet.

Kolejnym nowym słowem kluczowym jest Zastraszenie. Jednostki z nim zostaną wzmocnione po użyciu Zbrodni – specjalnych kart Syndykatu o różnorakich efektach. Prócz tego, niektóre karty będą miały dwa efekty, przy czym mocniejszy z nich wymagał będzie wydania Koron (Trybutu) bądź posiadania określonej liczby tychże (Kapitału). To wszystko trafi do gry wraz z premierą Novigradu 28 czerwca. Do tego czasu możecie zakupić zestawy dodatku w ramach dwóch ofert przedsprzedażowych.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
54

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).