Switch 2 zapowiada się na coraz lepszą konsolę. Ostatnie doniesienia sugerują, że nadchodzący sprzęt Nintendo ma w pełni obsługiwać możliwości silnika Unreal Engine 5.
Mimo, że oryginalny Switch nie ma mocnych podzespołów, to na konsoli tej działają tytuły, które wydawać by się mogło nie mają szans nawet się tam uruchomić. Świetnymi przykładami są tutaj Wiedźmin 3 lub Mortal Kombat 1. W przypadku Switcha 2 podobnie nie będzie to konkurent dla Steam Decka, PlayStation 5 Pro lub Xboksa Series X, ale doniesienia dotyczące konsoli zdradzają, że gracze mogą być bardziej niż zadowoleni (vide Wccftech).
Wraz z mijającymi miesiącami wiemy coraz więcej o Switchu 2. Jedna z najciekawszych informacji jest obsługa DLSS-a i ray traycingu, co ma być możliwe dzięki podzespołom Nvidii. To daje nadzieje na grania nawet w skalowanej rozdzielczości 4K, co dla fanów Nintendo byłoby znacznym przeskokiem względem obecnej generacji.
Smaczku dodają ostatnie doniesienia z Digital Foundry, ponieważ Switch 2 miałby wykorzystywać liczne funkcje wchodzące w skład silnika Unreal Engine 5. Mowa tu o Nanite odpowiadającym za wysoką rozdzielczość i szczegółowość tekstur, Lumen pozwalającym osiągnąć znacznie lepszą jakość oświetlenia i odbić oraz Virtual Shadow Maps, dzięki któremu cienie wyglądają realistyczniej.
Dodatkowo w zasięgu Switcha 2 miałaby się znaleźć obsługa nowej funkcji UE5 zapowiedzianej przez Epica, czyli MegaLights. To ona ma odpowiadać za dynamiczne cienie oraz oświetlenie, które ma działać między innymi także na mgłę w grach, co powinno dodać realizmu. Wizualnie więc produkcje na Switchu 2 powinny wyglądać bardzo dobrze.
Być może z tego powodu na kolejnej konsoli otrzymamy mniej produkcji ze stylizowaną oprawą graficzną, która jest znakiem rozpoznawczym tytułów ekskluzywnych od Nintendo. Na odpowiedź musimy jeszcze zaczekać, ponieważ Nintendo wciąż nawet nie zapowiedziało oficjalnie konsoli. To ma się stać na przełomie marca i kwietnia 2025 roku.
Więcej:AMD Ryzen 7 9850X3D na benchmarkach. Nowy procesor zaoferuje wydajniejszy tryb boost
2

Autor: Zbigniew Woźnicki
Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.