Ray tracing i DLSS w Nintendo Switch 2 (plotka)

Nintendo Switch 2 z technologią ray tracing i DLSS? Nowe przecieki sugerują wykorzystanie technologii Ampere w konsoli.

futurebeat.pl

Krystian Łukasik

Ray tracing i DLSS w Nintendo Switch 2 (plotka), źródło grafiki: Alvaro Reyes | Unsplash.
Ray tracing i DLSS w Nintendo Switch 2 (plotka) Źródło: Alvaro Reyes | Unsplash.

Spekulacje na temat nowej konsoli Nintendo Switch 2 zaczynają nabierać tempa. Najnowsze przecieki, które pojawiły się na stronie 4chan, sugerują, że urządzenie może być wyposażone w niestandardowy procesor Tegra T239 od firmy Nvidia.

Według zebranych informacji, nowa konsola ma posiadać moc na poziomie wydajności 4 Teraflopów (dla porównania obecne wersje Switcha posiadają moc w okolicy 0,4 Teraflopów). Istnieje również możliwość, że GPU w procesorze Tegra T239 będzie korzystać z technologii Ampere, co oznacza możliwość wykorzystania technologii ray tracing i DLSS w najnowszych grach.

Mówi się również o wsparciu dla HDMI 2.1 o przepustowości 24 Gbps, wyjściu 4K 60 fps, 256 GB pamięci wewnętrznej (w porównaniu do 32/64 GB w oryginalnym Switchu) oraz szybszym typie pamięci zewnętrznej. Dzięki temu odczyt i zapis danych miałby być porównywalny do tego w Samsungu Galaxy S22.

Ray tracing i DLSS w Nintendo Switch 2 (plotka) - ilustracja #1
Przykładowy koncept nowej wersji konsoli Nintendo Switch 2. Źródło: Katarzyna Penar | Lightframes

Spekulacje obejmują również aktualizację gier - zarówno nowych, które natywnie wykorzystają większą moc Switcha 2, jak i starszych, które będą sztucznie skalowane, gdy konsola zostanie podłączona do stacji dokującej.

Wszystkie te informacje pochodzą z niepotwierdzonego źródła, dlatego należy podchodzić do nich z pewnym sceptycyzmem. Jednak, jeśli okażą się prawdziwe, Nintendo Switch 2 może oferować znaczne ulepszenia w porównaniu do swojego poprzednika. Z niecierpliwością oczekujemy oficjalnych informacji od Nintendo, które miejmy nadzieje, ujrzymy już w niedalekiej przyszłości.

Podobało się?

9

Krystian Łukasik

Autor: Krystian Łukasik

Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
29

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2023-07-08
01:10

TraxPL Konsul

Moc PS4 PRO jest tylko trochę większa niż RTX3050 czyli karta low end sprzed 2 lat. Tegar 239 istnieje wyciekła jego specyfikacja i zdjęcia prototypowych układów, układ o mocy 4TFLOpsów to nie jest nic drogiego. Mówimy tu o konsoli która będzie w sprzedaży dopiero 2024. Deck jest zbudowany na przestarzałej mającej już 3 lata w chwili jego premiery architekturze nie ma co tu porównywać, szczególnie że efekt skali po stronie Nintendo które z racji produkcji wielu milionów sztuk będzie miał znacznie niższe koszty niż steam deck czy asus gdzie produkcja idzie tylko w setki tysięcy góra.

- to wtedy Switch 2 by musiał być cenowo chyba gdzieś na poziomie SteamDecka albo Asus ROG Ally,

Asus Rog Ally ma dwukrotność mocy PS4PRO czyli układ dwa razy silniejszy niż spodziewany w switchu 2. Switch 2 bez problemu może kosztować 299-349$ z taką specyfikacją.

"Po trzecie typowy odbiorca produktów Nintendo to nie jest gracz patrzący na graficzne wodotryski. Ich konsole niemal zawsze przecież odstawały możliwościami od konkurencji"

No i zgodnie z podaną specyfikacją switch 2 będzie znacznie odstawał od konkurencji.

Switch 2 ma mieć możliwości na poziomie PS4, który nie ma Ray Tracingu ani DLSS, to jedno.

Nie ma bo amd nie miało takiej technologii, wystarczą że tegar 239 będzie miał trochę rdzeni tensor i obsłuży bez problemu DLSS i jakiś ray tracing.

Komentarz: TraxPL
2023-07-08
00:09

zanonimizowany1289944 Konsul

Czekajcie! Ja też mam nowego leaka z wiarygodnego źródła! Odpalajcie chatgpt i szybko dawajcie nowy artykuł!
https://boards.4channel.org/v/thread/643327215

Komentarz: zanonimizowany1289944
2023-07-07
23:59

Marky Konsul

Marky
😂

Większych bzdur dawno nie czytałem, ale to 4Chan XD

Przypomnę, że według informacji z znacznie pewniejszego źródła Switch 2 ma mieć możliwości na poziomie PS4, który nie ma Ray Tracingu ani DLSS, to jedno.

Po drugie załóżmy, że będzie tak jak napisano - to wtedy Switch 2 by musiał być cenowo chyba gdzieś na poziomie SteamDecka albo Asus ROG Ally, a na to Nintendo by nie poszło, bo ich konsole od dawna są tańsze niż konkurencja. Tak było z Wii (249$ na premierę przy 499$ za PS3 i 299/399$ zależnie od wersji za Xboxa360), GameCube (199$, gdy PS2 i Xbox kosztowały 299$) i Switchem (299$ na premierę przy 499$ za Xboxa One X i 399$ za PS4 Pro), a oni nie mają tu miejsca na wpadkę sprzedażową, bo to ich jedyna konsola - ustawią za wysoko cenę, sprzeda się gorzej niż oczekiwali i wielkie N leży.

Po trzecie typowy odbiorca produktów Nintendo to nie jest gracz patrzący na graficzne wodotryski. Ich konsole niemal zawsze przecież odstawały możliwościami od konkurencji, a mimo to sprzedawały się w większości świetnie, czasem miażdżąc zdecydowanie lepszą graficznie i droższą konkurencję, że tak wspomnę pojedynki:

Pierwszy GameBoy, ten czarnobiały vs Sega Game Gear i Atari Lynx, które oferowały w tym samym czasie kolorowy ekran z podświetleniem, Nintendo DS vs PSP, Nintendo 3DS vs PS Vita, Wii vs PS3 i Xbox 360, SNES vs Sega Genesis/Megadrive.

Komentarz: Marky
2023-07-07
19:14

Sasori666 Senator

Sasori666

To chyba oczywiste. DLSS na takim ekranie to by była mega sprawa.

Komentarz: Sasori666
2023-07-07
17:54

Czarnobieski Pretorianin

Nickim4ru Jestem tu dość długo żeby wiedzieć, że jesteś lokalnym trollem i powinienem sobie darować jakąkolwiek dyskusję, ale niech stracę. Możesz mi powiedzieć gdzie jest napisane cokolwiek o wykorzystaniu RT? Bo ja tylko widzę informację, że sprzęt będzie pozwalał na jego obsługę. Jestem pewien, że projektantom zależy na DLSS, a nawet jeśli RT byłoby niemożliwe do sensownego zaimplementowania to co mają zrobić? Sprzętowo zablokować? To tylko dodatkowa furtka a nie standard.

Edit: Sorry TheTytan, nie tu kliknąłem i nie mam jak teraz usunąć tego komentarza ;)

Komentarz: Czarnobieski

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl