Niesławne ekrany ładowania są dla Bethesdy „niezbędną zmorą od niepamiętnych czasów”, twierdzi współtwórca Fallouta 3 i Starfielda
Były pracownik studia Bethesda wyjaśnił, że sposób, w jaki projektowane są gry RPG tego zespołu powoduje, iż nie jest możliwe pozbycie się ekranów ładowania danych podczas eksploracji.

Jednym z największych wydarzeń w branży gier ubiegłego miesiąca okazała się premiera Oblivion Remastered. Produkcja zbiera bardzo dobre opinie, ale jednym z elementów, które denerwują graczy są relatywnie często pojawiające się ekrany wczytywania danych.
Bruce Nesmith, były pracownik studia Bethesda, który współtworzył m.in. Fallouta 3 oraz Starfielda, wyjaśnił, że takie loadingi są absolutnie konieczne.
- Powodem jest sposób, w jaki Bethesda tworzy swoje RPG-i. Wykreowane przez studio wirtualne światy nie tylko są pełne detali, ale również bardzo interaktywne, i w efekcie gry muszą zapamiętywać takie rzeczy, jak pozostawione przez gracza przedmioty, interakcje z silnikiem fizycznym, czy inne zmiany, jakie zaszły na skutek naszych działań. Dlatego studio dzieli swoje mapy na wiele segmentów, pomiędzy którymi konieczne są loadingi.
- Bethesda wielokrotnie próbowała to zmienić, ale zawsze skutkowało to przycinaniem gier, więc twórcy za każdym razem uznawali, że krótki ekran ładowania jest mniejszym złem. W rezultacie, jak to stwierdził Nesmith, takie loadingi są „niezbędną zmorą od niepamiętnych czasów” dla tego studia.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
Takie tłumaczenie ma sens. W wielu współczesnych grach z otwartym światem nie ma ekranów wczytywania podczas eksploracji mapy, ale te produkcje nie pozwalają również graczom na daleko idące ingerencje w otoczenie. Utrata tego aspektu w produkcjach Bethesdy raczej nie byłaby ceną, którą byłoby w stanie zapłacić za brak loadingów wielu fanów studia.
Przypomnijmy, że The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered zadebiutowało 22 kwietnia na PC oraz konsolach Xbox Series X, Xbox Series S I PlayStation 5. Tytuł dostępny jest również w ramach abonamentu Game Pass, zarówno na pecetach, jak i Xboksie X/S.