Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 maja 2025, 10:20

autor: Adrian Werner

Niesławne ekrany ładowania są dla Bethesdy „niezbędną zmorą od niepamiętnych czasów”, twierdzi współtwórca Fallouta 3 i Starfielda

Były pracownik studia Bethesda wyjaśnił, że sposób, w jaki projektowane są gry RPG tego zespołu powoduje, iż nie jest możliwe pozbycie się ekranów ładowania danych podczas eksploracji.

Źródło fot. Microsoft
i

Jednym z największych wydarzeń w branży gier ubiegłego miesiąca okazała się premiera Oblivion Remastered. Produkcja zbiera bardzo dobre opinie, ale jednym z elementów, które denerwują graczy są relatywnie często pojawiające się ekrany wczytywania danych.

Bruce Nesmith, były pracownik studia Bethesda, który współtworzył m.in. Fallouta 3 oraz Starfielda, wyjaśnił, że takie loadingi są absolutnie konieczne.

  1. Powodem jest sposób, w jaki Bethesda tworzy swoje RPG-i. Wykreowane przez studio wirtualne światy nie tylko są pełne detali, ale również bardzo interaktywne, i w efekcie gry muszą zapamiętywać takie rzeczy, jak pozostawione przez gracza przedmioty, interakcje z silnikiem fizycznym, czy inne zmiany, jakie zaszły na skutek naszych działań. Dlatego studio dzieli swoje mapy na wiele segmentów, pomiędzy którymi konieczne są loadingi.
  2. Bethesda wielokrotnie próbowała to zmienić, ale zawsze skutkowało to przycinaniem gier, więc twórcy za każdym razem uznawali, że krótki ekran ładowania jest mniejszym złem. W rezultacie, jak to stwierdził Nesmith, takie loadingi są „niezbędną zmorą od niepamiętnych czasów” dla tego studia.

Abonament Game Pass kupisz tutaj

Takie tłumaczenie ma sens. W wielu współczesnych grach z otwartym światem nie ma ekranów wczytywania podczas eksploracji mapy, ale te produkcje nie pozwalają również graczom na daleko idące ingerencje w otoczenie. Utrata tego aspektu w produkcjach Bethesdy raczej nie byłaby ceną, którą byłoby w stanie zapłacić za brak loadingów wielu fanów studia.

Przypomnijmy, że The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered zadebiutowało 22 kwietnia na PC oraz konsolach Xbox Series X, Xbox Series S I PlayStation 5. Tytuł dostępny jest również w ramach abonamentu Game Pass, zarówno na pecetach, jak i Xboksie X/S.

  1. The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej