Steam Deck i dryfowanie analogów; niektórzy gracze już zgłaszają problem [Aktualizacja]
Steam Deck dostępny jest dopiero od niedawna, jednak niektórzy już zgłaszają problemy z dryfującymi analogami.
![Steam Deck i dryfowanie analogów; niektórzy gracze już zgłaszają problem [Aktualizacja].](https://cdn.gracza.pl/i/h/22/383861687.jpg)
Aktualizacja
Valve wydało oficjalne oświadczenie odnośnie do problemów dotyczących dryfujących analogów. Projektant Steam Decka, Lawrence Yung, wypowiedział się na ten temat na Twitterze.
Witam wszystkich, krótka notka na temat analogów Steam Decka. Zespół przeanalizował zgłoszenia i okazało się, że była to martwa strefa po ostatniej aktualizacji oprogramowania. Właśnie wysłaliśmy poprawkę, która usuwa błąd. Upewnij się, że jesteś na bieżąco.
Na szczęście firma zidentyfikowała źródło problemu. Aby go usunąć, należy zainstalować najnowszy hotfix.
Oryginalna wiadomość
Debiut Steam Decka odbył się 25 lutego i pierwsi gracze otrzymali już to urządzenie. Prawdziwi szczęśliwcy dostali swoje egzemplarze od samego szefa firmy Valve – Gabe’a Newella.
Nowy przenośny komputer to wspaniałe urządzenie, posiadające niesamowicie dużą moc jak na swoje wymiary. Jednak mimo tego, że jest to świetny sprzęt, premiera nie obyła się bez problemów – niektórzy gracze już zmagają się z dryfującymi analogami.
Steam Deck i dryfujące analogi
Na Reddicie zaczynają się pojawiać pierwsze doniesienia o przypadkach problemów dotyczących dryfowania analogów. Nie jest pewne, czy to przypadek, ale większość skarżących się na ten problem użytkowników zauważa go na prawej stronie urządzenia.
Być może wynika to z wady produkcyjnej jakiejś części Steam Decków lub po prostu pecha nabywców – na razie trudno stwierdzić. Wysłana została dopiero pierwsza partia urządzeń, więc nie jest wykluczone, że mogą pojawić się wadliwe sztuki.
W przypadku jakichkolwiek problemów ze Steam Deckiem najlepiej zgłosić się o pomoc do Valve. Firma nie zaleca eksperymentować samemu ze sprzętem i radzi zostawić to profesjonalistom.
Może Cię też zainteresować:
- Steam Deck i jego prototypy. Zobacz wszystkie na jednym zdjęciu
- Gabe Newell osobiście dostarcza niektórym graczom Steam Decki
- Steam Deck już jest. Pierwsze recenzje sprzętu od Valve
Produkcja Steam Decków
Lawrence Yang, projektant urządzenia, ma bardzo pozytywne wieści dotyczące jego wytwarzania. Powiedział, że Valve przewiduje, iż w ciągu dwóch miesięcy dostępności na rynku z linii produkcyjnej zejdą setki tysięcy Decków.
W pierwszym miesiącu bardzo szybko osiągniemy liczbę kilkudziesięciu tysięcy, a w drugim – kilkuset tysięcy. Po tym okresie zaś sprzedaż będzie rosła jeszcze szybciej.
To z pewnością dobra wiadomość, że handheld będzie w stanie trafić do wszystkich chętnych graczy. Choć miejmy nadzieję, że kolejne dostawy będą pozbawione wadliwych sztuk.
Komentarze czytelników
zanonimizowany1349061 Generał
Jest "stick drift" i "STICK DRIFT"
Pierwsze idzie ogarnąć softem, ustawiając martwe strefy (dead zone) sam miałem to przy zakupie nowego pada do X'a i PS'a.
Mała kalibracja i gotowe.
Często o tym mowa a poradnikach do gier najczęściej FPS.
Drugie to wada fabryczna i żadna kalibracja nie pomoże.
Jedynie wymiana gałki / pada.
Tutaj mamy problem softowym, aktualizacja niektóre parametry zmieniła, o czym od początku była mowa, ale niektórzy już zdążyli obrzucić Valve gównem, a w tym samym czasie kupują już 10 zestaw Joyconów i walą ukłony do swojego ołtarza Nintendo.
zanonimizowany1349061 Generał
Pobaw się martwą strefą w tym padzie.
Nawet nowe pady mają analog drift bo mają źle ustawione martwe strefy.
Jeśli nie to nie pomoże to pad na kosza / wymiana analoga.
zanonimizowany1346015 Generał
Tak, to jest wlasnie dryfujacy analog, a przynajmniej czyms takim sie to objawia. Aczkolwiek u ciebie stawialbym raczej na jakas usterke mechaniczna, skoro upusciles pada.
marcing805 Legend

Co to w ogóle znaczy dryfujący analog? Mam problem z padem od Xboxa, bo mi upadł i teraz puszczając lewego analoga w czasie gry, pad mimo wszystko wykrywa ruch i porusza postacią/obiektem sam z siebie, pomimo że analoga nie ruszam i go puściłem, dopiero, jak go lekko musnę, to wraca do spoczynku ale i tak problem nie znika, bo analoga muszę używać. To jest dryfujący analog czy inaczej to wyglada?
BartekTenMagik Senator

Nie wiem co jest nie tak, mam niektóre starsze pady po 15-20lat i tam nic nigdy nie dryfowało :). Na żadnym DSie/3DSie, PSP/Vicie czy sprzętach jak GPD. Ja się tego nie boję...