Niebieski trójkąt na zegarku Garmin: różne smartwatche przestały reagować - co można z nimi zrobić?
Użytkownicy zegarków sportowych Garmin zgłaszają poważne problemy z działaniem swoich urządzeń. Na ekranach wielu modeli pojawia się niebieski trójkąt, a smartwatche przestają reagować na polecenia.

Spis treści:
Pojawił się problem, który dotyka szerokiej gamy smartwatchy marki Garmin, w tym zegarków z serii Forerunner, Vivoactive, Venu, Fenix, Instinct i Epix (via GameStar). Awaria objawia się zawieszeniem urządzenia podczas uruchamiania aktywności treningowych z wykorzystaniem funkcji GPS. Na ekranie pojawia się wówczas niebieski trójkąt i zegarek przestaje reagować na jakiekolwiek polecenia.
Co jest przyczyną problemów?
Chociaż Garmin oficjalnie nie potwierdził przyczyny awarii, wiele wskazuje na to, że winna jest temu niedawna aktualizacja oprogramowania. Użytkownicy z platformy Reddit zauważyli, że problemy zaczęły się pojawiać po zainstalowaniu najnowszej wersji oprogramowania. Ta powoduje zapętlenie rozruchu (boot loop), objawiające się wyświetlaniem niebieskiego trójkąta na ekranie.
Garmin wypuścił uszkodzoną aktualizację do jednego z podsystemów zegarka (GPE.bin lub CPE.bin). Po zsynchronizowaniu go (niezależnie od tego, czy przez telefon, Wi-Fi czy Garmin Express), plik zostaje przesłany do folderu Garmin/RemoteSW i zainstalowany przy ponownym uruchomieniu, rozpoczęciu aktywności lub innym wyzwalaczu czasowym, co powoduje, że urządzenie wpada w pętlę uruchamiania
– tłumaczy weathergraph w swoim poście na Reddicie, starając się zebrać wszystkie informacje i znaleźć potencjalne rozwiązanie problemu.
Na szczęście, jak widzimy na komunikatach z oficjalnej strony wsparca technicznego, producent jest świadomy problemu i pracuje nad jego rozwiązaniem.
Jesteśmy świadomi sytuacji, że niektóre urządzenia zawieszają się na ekranie startowym lub wyświetlają niebieski trójkąt. Aby rozwiązać ten problem, należy przytrzymać przycisk zasilania, aż urządzenie się wyłączy, a następnie włączyć je ponownie i zsynchronizować z aplikacją Garmin Connect lub Garmin Express.
Społeczność radzi
Na chwilę obecną, społeczność posiadaczy smartwatchy sugeruje, że najlepszym sposobem na uniknięcie „niebieskiego trójkąta śmierci” jest powstrzymanie się od uruchamiania aktywności z wykorzystaniem GPS. Użytkownicy radzą także, aby nie synchronizować zegarka z telefonem ani Wi-Fi, a samą czynność synchronizacji przeprowadzać tylko przez komputer z programem Garmin Express. Po tym pozostaje jedynie usunąć całą zawartość folderu RemoteSW.
Miejmy nadzieję, że producent szybko upora się z problemem i udostępni aktualizację oprogramowania, która trwale rozwiąże problem.
Polecamy też nasze teksty związane z produktami marki Garmin:
- Garmin czy Apple Watch? Porównujemy zegarki
- Stylowy i funkcjonalny smartwatch podbił serca użytkowników. Teraz kupisz go w megapromocji