Największy RTS roku walczy o przetrwanie. Twórcy odpowiadają na falę krytyki i ogłaszają plan działania

Twórcy Broken Arrow zapowiedzieli liczne nowości i zmiany, które mają pomóc uporać się z problemami tego swego czasu popularnego RTS-a.

Jakub Błażewicz

Komentarze

Największy RTS roku walczy o przetrwanie. Twórcy odpowiadają na falę krytyki i ogłaszają plan działania, źródło grafiki: Balalaika Games..
Największy RTS roku walczy o przetrwanie. Twórcy odpowiadają na falę krytyki i ogłaszają plan działania Źródło: Balalaika Games..

Twórcy Broken Arrow nie składają broni i prezentują dalsze plany rozwoju tego RTS-a.

Dotychczas zespół Balalaika Games nie zdołał zachwycić graczy, nawet tych najbardziej stęsknionych za klasycznymi strategiami czasu rzeczywistego. Niemniej ich tytuł, który zadebiutował w połowie czerwca, przyciągnął uwagę tak wielu graczy, że do dziś pozostaje największym RTS-em 2025 roku.

Sęk w tym, że w parze z popularnością nie do końca szły oceny gry. Początkowo pozytywnie o grze wypowiadano się w 72% recenzji. Jednakże teraz „na plus” Broken Arrow ocenia tylko nieco ponad połowa użytkowników Steama (56% na prawie 19 tys. opinii). Jeszcze gorzej wypadają najświeższe recenzje: w tych tylko 44% stanowią „łapki w górę”.

Oczywiście deweloperzy dokładali starań, by poprawić swoje dzieło – ale najwyraźniej bez skutku. Początkowo BA „bombardowano” negatywnymi recenzjami głównie z Chin i to tamtejsi gracze pozostają największymi krytykami gry. Niemniej nawet opinie napisane po angielsku tylko w 61% są pozytywne.

(Bez)płatne DLC i plany rozwoju Broken Arrow

Dotychczasowe losy Broken Arrow zostały podsumowane w nowym wpisie Balalaika Games opublikowanym na Steamie oraz, bardziej szczegółowo, w trakcie transmisji w serwisie Twitch: od założenia studia w 2018 roku przez „Dolinę Śmierci” i pierwszy prototyp po wydanie gry. Deweloperzy nie omieszkali też wspomnieć o problemach dręczących ich debiutancką produkcję, jak również zmianach infrastruktury sieciowej po otwartych beta-testach, co pomogło utrzymać stabilność serwerów nawet przy 50 tysiącach graczy w pierwszym tygodniu po premierze.

Co jednak ważniejsze, deweloperzy udostępnili „mapę drogową” z planami rozwoju Broken Arrow na resztę 2025 roku, aż do początku 2027 r. Dotychczas twórcom udało się wprowadzić kary za opuszczanie rozgrywki, głosowanie za poddaniem się oraz integrację systemu Easy Anti-Cheat. W drodze są też sojusznicy sterowani przez komputer w potyczkach.

Plany rozwoju Broken Arrow do początku 2027 roku.Źródło: Balalaika Games.

Na 2026 rok oraz początek 2027 r. zaplanowano sporo nowych opcji oraz poprawek, jak również 4 DLC z kolejnymi „specjalizacjami” wojsk (pierwsze zostanie udostępnione za darmo) oraz jedno z zupełnie nowym stronnictwem, kampanią, biomem i teatrem wojennym, jak również wieloma mapami. Prócz tego zmiany zapowiedziane przez twórców uwzględniają:

  1. zapis i wczytywanie gier;
  2. system powtórek oraz historię rozegranych gier;
  3. tryb kooperacji w kampanii;
  4. dalszą reorganizację struktury serwerów.
  5. usprawnienia interfejsu (w tym menu zwycięstwa i komunikacji głosowej – więcej komend).

Jak widać, twórcy mają wiele do zrobienia, a choć część graczy naciska na deweloperów, by skupili się na poprawkach, w ogólnym rozrachunku plany studia przyjęto pozytywnie. Teraz zespół musi je zrealizować – i mieć nadzieję, że dzięki tym zmianom gracze nie porzucą Broken Arrow.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
8.1

Gracze

5.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Konkurował z Attack on Titan o tytuł najlepszego serialu dramatycznego i teraz powróci na Netflixa z nowymi odcinkami

Następny
Konkurował z Attack on Titan o tytuł najlepszego serialu dramatycznego i teraz powróci na Netflixa z nowymi odcinkami

Dzieci to najpotężniejsza broń w Baldur's Gate 3. Fanka RPG-a popsuła grę tworząc armię zabójczych sierot

Poprzedni
Dzieci to najpotężniejsza broń w Baldur's Gate 3. Fanka RPG-a popsuła grę tworząc armię zabójczych sierot

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl