Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2021, 16:46

New World po becie - co zdaniem graczy należy poprawić przed premierą

Dziś rano zakończyła się trzydniowa otwarta beta gry New World. Gracze obdarzyli MMORPG od Amazon Games ciepłymi uczuciami, ale ich zdaniem należy poprawić niektóre aspekty rozgrywki.

W SKRÓCIE:
  1. Zakończyła się otwarta beta gry New World. Na różnych forach gracze wymieniają aspekty produkcji, które wymagają jeszcze poprawy.
  2. Wśród nich wymienia się exploit pozwalający na łatwe zdobywanie doświadczenia.
  3. Przytaczane są także m.in. niedogodności, na które natrafiają osoby chcące grać wspólnie.

Open beta, open beta, i po open becie. Ta przeleciała graczom New World szybciej niż Święta; od 10 do 13 września można było testować jedną z bardziej wyczekiwanych premier jesieni. Gracze przybyli tłumnie – w szczytowym momencie w MMORPG od Amazon Games bawiło się jednocześnie ponad 141 tys. osób na Steamie (via SteamDB).

Nie oznacza to jednak, że gra pozbawiona jest błędów oraz exploitów, które można wykorzystywać. Na różnych forach z łatwością da się odnaleźć posty traktujące o tym, co wymaga naprawy przed premierą New World.

Exploit farmienia doświadczenia

Poniższy przykład dotyczy exploita, który według jego znalazcy może mocno wypaczać cały system progresji. Gracz o pseudonimie morostyle donosi, że w grze znajduje się możliwość łatwego „farmienia” doświadczenia oraz poziomów umiejętności posługiwania się daną bronią. Jak napisał w poście na oficjalnym forum New World, proceder wygląda następująco:

Zasadniczo dzieje się to tak – masz X wrogów, którzy wykonali 9 questów PvP, aby uzyskać pewną wartość na ich licznik trupów. Ci gracze spotykają się, stawiają obóz i zaczynają zabijać. Zegar spawnu dodaje 5 sekund za każdą śmierć do maksymalnie 1 minuty odnowienia.

Więc w każdej minucie możesz zdobyć doświadczenie / mistrzostwo broni (bez żadnych spadków) – z potencjałem na jeszcze więcej, jeśli zbierzesz więcej ludzi.

Według forumowicza, ten sposób pozwala na osiągnięcie nawet 60. (najwyższego) poziomu oraz na zdobycie dwudziestu poziomów umiejętności dla dowolnej broni. Poniżej możecie zobaczyć przedstawiony przez forumowicza film demonstrujący farmienie XP:

Wydaje się, że problemem jest możliwość otrzymywania doświadczenia w kółko, jak pisze inny użytkownik forum – Namidaka:

Walczyłem z tymi samymi dwoma gośćmi w kółko przez 20 minut. Udało mi się uzyskać 5-6 zabójstw. Zabójstwa nie były ustawione, ale za każdym razem dostawałem 1100 PD. Mimo że ich nie znałem, wydało mi się trochę dziwne, że mogę na nich zarabiać tyle doświadczenia. Nie wiem, może fakt, że udało im się mnie zabić 3-4 razy zresetował, liczbę PD, które mogłem od nich dostać?

Złodzieje lootu atakują

Sporą popularność na forum Reddit zdobył post, w którym użytkownik Rhohu skarży się na graczy kradnących łup wypadający z potworów. Chodzi konkretnie o przypadek, w którym gracz musi pokonać jakieś stworzenie, by uzyskać z niego skórę. Taka sytuacja jest często wykorzystywana przez spryciarzy chcących zdobyć ten przedmiot tanim kosztem:

Grałem w zamkniętą betę i tam nigdy nie miałem z tym problemu, ale w otwartej ludzie wielokrotnie próbowali „ukraść” moją zdobycz. Jeśli jest ona potrzebna do questa, jest to naprawdę irytujące.

Zaczynam walczyć z jakimś stworzeniem związanym z moim zadaniem i muszę je oskórować, więc ludzie podbiegają do mnie, uderzają je 1-2 razy (aby je zabić) i próbują je oskórować do swojego zadania.

Krótkie odliczanie dla każdego, zanim będzie można pozyskać skórę, byłoby świetne.

Wśród proponowanych wyjść z tej sytuacji najczęściej przewija się „cooldown” trwający 5-10 sekund, w którym tylko „prawowity” zabójca potwora może podnieść łup. Gracze w postach na forum proponują również rozwiązanie, w którym zdobycz byłaby rozdawana każdemu, kto zada potworom wystarczająco dużą ilość obrażeń.

Gramy razem, lecz osobno

Innym przedmiotem narzekań jest brak możliwości rozpoczęcia zabawy grupą, na co skarży się kolejny redditowicz – Dreadriot16 – a jego stanowisko wsparło prawie 1,5 tys. innych użytkowników tego forum. W poście zatytułowanym dosadnie „Rozpoczynanie tej gry z przyjaciółmi SSIE” adresuje swoje skargi odnośnie losowego spawnu na początku, z daleka od osoby, z którą chce grać:

Jestem dość zszokowany, jak głupia jest decyzja, aby gracze pojawiali się w losowych miejscach na całej mapie, bez możliwości rozpoczęcia gry z przyjaciółmi lub rodziną.

Moja żona i ja byliśmy podekscytowani spróbowaniem tej gry. Stworzyliśmy nasze postacie i weszliśmy do zabawy tylko po to, by okazało się, że jesteśmy na dwóch przeciwległych krańcach mapy.

Usiłowaliśmy do siebie dobiec, ale ginęliśmy po drodze i co chwila cofaliśmy się do początkowej lokacji. Przestaliśmy grać po godzinie prób.

Proszę, przemyślcie ten głupi projekt.

Edycja: Aby dodać kontekst, usunąłem i stworzyłem moją postać od nowa czterokrotnie, za każdym razem zaczynałem w tej samej lokacji.

Po rozpoczęciu podróży zostałem zaatakowany przez jakieś potwory 18. poziomu i zostałem odesłany z powrotem do mojego obszaru startowego.

Podstawową ideą MMO jest to, że masz grać z przyjaciółmi i bawić się razem. Nie ma absolutnie żadnego powodu ani uzasadnienia dla tego rozwiązania.

To nie jedyny problem z graniem „razem, lecz osobno”. Kolejną niedogodnością ma być brak wsparcia dla wykonywania zadań w grupie:

A brak możliwości dzielenia się zadaniami lub robienia tych samych misji? To jest MMO, a niektóre z tych rozwiązań są po prostu idiotyczne.

- redditowicz RPGsAreAwesome.

Czy deweloperzy z Amazon Games zdążą uporać się z problemami i spełnić żądania graczy? Takiej pewności nie mamy. Wiemy natomiast, że planowana data premiery nie uległa zmianie – w dalszym ciągu start pełnej wersji New World planowany jest na 28 września.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej