Najwidoczniej nazwanie Twittera jako X nie było dobrym pomysłem; firmie Elona Muska grożą konsekwencje
Agencja reklamowa X Social Media pozwała należącą do Elona Muska firmę X Corp, w sprawie zmiany nazwy należącej do niego platformy społecznościowej. Zdaniem agencji złamano prawo dotyczące konkurencji oraz naruszenia znaków towarowych.

Jak informuje serwis The Verge, Elon Musk może mieć kolejne problemy związane z przeprowadzoną niedawno zmianą nazwy portalu Twitter. Należącą do miliardera firmę X Corp pozwała właśnie agencja reklamowa X Social Media, według której złamano obowiązujące na Florydzie przepisy, dotyczące „nieuczciwej konkurencji oraz naruszenia znaków towarowych i usługowych”.
Nowa nazwa Twittera może naruszać znak towarowy
Przeprowadzona niedawno zmiana dotychczasowej nazwy Twittera, który obecnie funkcjonuje jako platforma X, nie obyła się bez problemów, a wkrótce może ich być znacznie więcej. Jak twierdzi Reuters, agencja reklamowa X Social Media wytoczyła właśnie proces firmie X Corp, związany z rebrandingiem portalu społecznościowego.
Agencja pisze w pozwie, że swojego znaku handlowego „X SOCIALMEDIA” używa nieprzerwanie od 2016 roku i zainwestowała łącznie 400 mln dolarów w reklamy na Facebooku, by dotrzeć do potencjalnych klientów. Firma twierdzi, że zmiana nazwy Twittera już wprowadziła w błąd jej klientów i spowodowała utratę przychodów.
W pozwie możemy więc przeczytać, że „W krótkim czasie firma X Corp wykorzystała siłę w mediach społecznościowych, zasoby marketingowe i ogólny rozgłos w kraju, aby zdominować postrzeganie przez konsumentów swojego znaku „X”. Agencja zwróciła się więc do sądu o zmuszenie Muska do zaprzestania używania nazwy „X” oraz zażądała odszkodowania w nieujawnionej wysokości.
Może to być pierwsza z wielu spraw, dotyczących sporu z firmą Elona Muska, związanych ze znakiem towarowym wykorzystującym literę „X”. Firmie X Social Media nie będzie jednak łatwo walczyć o swoje w sporze z miliarderem, ponieważ wspomniany znak jest powszechnie używany w branży technologicznej.
Obecnie w Stanach Zjednoczonych jest niemal 900 aktywnych rejestracji znaków towarowych, które obejmują literę X i dotyczą wielu różnych branż, a korzystają z nich m.in. tacy giganci jak Microsoft oraz Meta. Uzyskanie odszkodowania, za korzystanie z tego znaku towarowego, nie będzie więc zadaniem łatwym.