Najwidoczniej nazwanie Twittera jako X nie było dobrym pomysłem; firmie Elona Muska grożą konsekwencje

Agencja reklamowa X Social Media pozwała należącą do Elona Muska firmę X Corp, w sprawie zmiany nazwy należącej do niego platformy społecznościowej. Zdaniem agencji złamano prawo dotyczące konkurencji oraz naruszenia znaków towarowych.

futurebeat.pl

Marek Pluta

Najwidoczniej nazwanie Twittera jako X nie było dobrym pomysłem; firmie Elona Muska grożą konsekwencje, źródło grafiki: Wikipedia/Maurizio Pesce/CC BY 2.0.
Najwidoczniej nazwanie Twittera jako X nie było dobrym pomysłem; firmie Elona Muska grożą konsekwencje Źródło: Wikipedia/Maurizio Pesce/CC BY 2.0.

Jak informuje serwis The Verge, Elon Musk może mieć kolejne problemy związane z przeprowadzoną niedawno zmianą nazwy portalu Twitter. Należącą do miliardera firmę X Corp pozwała właśnie agencja reklamowa X Social Media, według której złamano obowiązujące na Florydzie przepisy, dotyczące „nieuczciwej konkurencji oraz naruszenia znaków towarowych i usługowych”.

Nowa nazwa Twittera może naruszać znak towarowy

Przeprowadzona niedawno zmiana dotychczasowej nazwy Twittera, który obecnie funkcjonuje jako platforma X, nie obyła się bez problemów, a wkrótce może ich być znacznie więcej. Jak twierdzi Reuters, agencja reklamowa X Social Media wytoczyła właśnie proces firmie X Corp, związany z rebrandingiem portalu społecznościowego.

Agencja pisze w pozwie, że swojego znaku handlowego „X SOCIALMEDIA” używa nieprzerwanie od 2016 roku i zainwestowała łącznie 400 mln dolarów w reklamy na Facebooku, by dotrzeć do potencjalnych klientów. Firma twierdzi, że zmiana nazwy Twittera już wprowadziła w błąd jej klientów i spowodowała utratę przychodów.

W pozwie możemy więc przeczytać, że „W krótkim czasie firma X Corp wykorzystała siłę w mediach społecznościowych, zasoby marketingowe i ogólny rozgłos w kraju, aby zdominować postrzeganie przez konsumentów swojego znaku „X”. Agencja zwróciła się więc do sądu o zmuszenie Muska do zaprzestania używania nazwy „X” oraz zażądała odszkodowania w nieujawnionej wysokości.

Może to być pierwsza z wielu spraw, dotyczących sporu z firmą Elona Muska, związanych ze znakiem towarowym wykorzystującym literę „X”. Firmie X Social Media nie będzie jednak łatwo walczyć o swoje w sporze z miliarderem, ponieważ wspomniany znak jest powszechnie używany w branży technologicznej.

Obecnie w Stanach Zjednoczonych jest niemal 900 aktywnych rejestracji znaków towarowych, które obejmują literę X i dotyczą wielu różnych branż, a korzystają z nich m.in. tacy giganci jak Microsoft oraz Meta. Uzyskanie odszkodowania, za korzystanie z tego znaku towarowego, nie będzie więc zadaniem łatwym.

Podobało się?

0

Marek Pluta

Autor: Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
14

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl