Najważniejsza lokacja z Fallout: New Vegas mogła wyglądać całkowicie inaczej. Pierwotnie twórcy mieli wyjątkową wizję

Sądząc z dość wiekowej grafiki koncepcyjnej tama Hoovera mogła być znacznie ciekawszą lokacją w grze Fallout: New Vegas. Wizja artysty jednak nie trafiła do realizacji.

cooldown.pl

Arkadiusz Strzała

Komentarze

Najważniejsza lokacja z Fallout: New Vegas mogła wyglądać całkowicie inaczej. Pierwotnie twórcy mieli wyjątkową wizję, źródło grafiki: Witchunter's Fallout Lab, YouTube.
Najważniejsza lokacja z Fallout: New Vegas mogła wyglądać całkowicie inaczej. Pierwotnie twórcy mieli wyjątkową wizję Źródło: Witchunter's Fallout Lab, YouTube.

Jedna z grafik koncepcyjnych z wczesnej fazy produkcji Fallout 3 od Black Isle Studios pokazuje, jak mogła wyglądać lokacja tamy Hoovera, która później powróciła w Fallout: New Vegas. Pomysł artysty niestety nie doczekał się realizacji. Szkoda, ponieważ to mogła by być znacznie ciekawsza miejscówka wypełniona życiem.

Nawet jeśli to życie byłoby trochę świecące w ciemności, klimatyczna osada „zakotwiczona” na tamie to przede wszystkim uczta dla oczu. To co znalazło się w grze, jest znacznie bardziej jałowe i puste. Można powiedzieć, że też odpowiada realiom post-apokaliptycznym, ale mogło być lepiej.

Inna wersja Zapory Hoovera

Rysunek ten pochodzi jeszcze z czasów, gdy Fallout 3 funkcjonował pod nazwą „Projekt Van Buuren”. Twórcy już wtedy mogli myśleć o umieszczeniu tej lokacji w świecie Fallouta, jednak ostatecznie nastąpiło to dopiero w spin-offie New Vegas, który wykorzystał wiele z pomysłów z Van Burena.

Graczom, którzy po latach odkrywają powyższy projekt na nowo, podoba się koncepcja i wielu z nich wolałoby taką wersję tamy, nawet jeśli nie do końca odpowiada to koncepcji pustkowi. Osada mogłaby być drugim, tak wielkim zbiorowiskiem ludzi poza samym New Vegas.

Zależy od tego, jak ciekawą historię uda im się opowiedzieć. Grafika jest jednak niesamowita. To pobudza wyobraźnię. Slumsy zbudowane na zaporze – co za fajny pomysł. Wodospad powstały w wyniku przerwania zapory to miły akcent.

JahnnDraegos

Ówczesny poziom technologii zapewne zweryfikował by nieco taki pomysł i „megatonowa” tama nie wyglądałaby tak jak na grafice. Jeśli przypomnimy sobie koncepcyjne materiały dotyczące Fallout: New Vegas – w nich tytułowe miasto też sprawiało wrażenie, jakby rozciągało się na wiele kilometrów.

Wygląda to świetnie, ale od razu przypomina mi się grafika koncepcyjna New Vegas, która sprawiała wrażenie miasta rozciągającego się na wiele kilometrów. Gdyby faktycznie spróbowali czegoś takiego w grze, prawdopodobnie nie byłoby to tak imponujące, co jest dość standardowe w przypadku grafiki koncepcyjnej, ale myślę, że byłoby to bardziej ekstremalne niż zwykle.

MrNotEinstein

Ciekawe pomysły to ważna rzecz przy powstawaniu każdej gry, lecz jak widać w tym przypadku nie zawsze znajdują one akceptację. Wiele studiów dzieli się grafikami koncepcyjnymi, aby pokazać jak elementy gry mogły wyglądać i ile udało się zrealizować. Choć tama Hoovera w Fallout: New Vegas wygląda mniej spektakularnie, nie zakłóciło to ogólnie dobrego odbioru tej gry.

Lokacja tamy Hoovera w grze przedstawia obiekt w dość dobrym stanie. Źródło: Slippery3274, YouTube - Najważniejsza lokacja z Fallout: New Vegas mogła wyglądać całkowicie inaczej. Pierwotnie twórcy mieli wyjątkową wizję - wiadomość - 2025-11-24
Lokacja tamy Hoovera w grze przedstawia obiekt w dość dobrym stanie. Źródło: Slippery3274, YouTube
8.7

GRYOnline

8.6

Gracze

9.6

Steam

OCEŃ
Oceny

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Popularna gra survivalowa z otwartym światem otwiera się na nowe doznania. Crossover z Ultrakill uświetni domowa aktualizacja

Następny
Popularna gra survivalowa z otwartym światem otwiera się na nowe doznania. Crossover z Ultrakill uświetni domowa aktualizacja

Tegoroczny thriller z gwiazdą Gry o tron podbija SkyShowtime. To nowy numer 1, choć krytycy nazywają go najgłupszym filmem roku

Poprzedni
Tegoroczny thriller z gwiazdą Gry o tron podbija SkyShowtime. To nowy numer 1, choć krytycy nazywają go najgłupszym filmem roku

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl