Sądząc z dość wiekowej grafiki koncepcyjnej tama Hoovera mogła być znacznie ciekawszą lokacją w grze Fallout: New Vegas. Wizja artysty jednak nie trafiła do realizacji.
Jedna z grafik koncepcyjnych z wczesnej fazy produkcji Fallout 3 od Black Isle Studios pokazuje, jak mogła wyglądać lokacja tamy Hoovera, która później powróciła w Fallout: New Vegas. Pomysł artysty niestety nie doczekał się realizacji. Szkoda, ponieważ to mogła by być znacznie ciekawsza miejscówka wypełniona życiem.
Nawet jeśli to życie byłoby trochę świecące w ciemności, klimatyczna osada „zakotwiczona” na tamie to przede wszystkim uczta dla oczu. To co znalazło się w grze, jest znacznie bardziej jałowe i puste. Można powiedzieć, że też odpowiada realiom post-apokaliptycznym, ale mogło być lepiej.
Rysunek ten pochodzi jeszcze z czasów, gdy Fallout 3 funkcjonował pod nazwą „Projekt Van Buuren”. Twórcy już wtedy mogli myśleć o umieszczeniu tej lokacji w świecie Fallouta, jednak ostatecznie nastąpiło to dopiero w spin-offie New Vegas, który wykorzystał wiele z pomysłów z Van Burena.
Graczom, którzy po latach odkrywają powyższy projekt na nowo, podoba się koncepcja i wielu z nich wolałoby taką wersję tamy, nawet jeśli nie do końca odpowiada to koncepcji pustkowi. Osada mogłaby być drugim, tak wielkim zbiorowiskiem ludzi poza samym New Vegas.
Zależy od tego, jak ciekawą historię uda im się opowiedzieć. Grafika jest jednak niesamowita. To pobudza wyobraźnię. Slumsy zbudowane na zaporze – co za fajny pomysł. Wodospad powstały w wyniku przerwania zapory to miły akcent.
Ówczesny poziom technologii zapewne zweryfikował by nieco taki pomysł i „megatonowa” tama nie wyglądałaby tak jak na grafice. Jeśli przypomnimy sobie koncepcyjne materiały dotyczące Fallout: New Vegas – w nich tytułowe miasto też sprawiało wrażenie, jakby rozciągało się na wiele kilometrów.
Wygląda to świetnie, ale od razu przypomina mi się grafika koncepcyjna New Vegas, która sprawiała wrażenie miasta rozciągającego się na wiele kilometrów. Gdyby faktycznie spróbowali czegoś takiego w grze, prawdopodobnie nie byłoby to tak imponujące, co jest dość standardowe w przypadku grafiki koncepcyjnej, ale myślę, że byłoby to bardziej ekstremalne niż zwykle.
Ciekawe pomysły to ważna rzecz przy powstawaniu każdej gry, lecz jak widać w tym przypadku nie zawsze znajdują one akceptację. Wiele studiów dzieli się grafikami koncepcyjnymi, aby pokazać jak elementy gry mogły wyglądać i ile udało się zrealizować. Choć tama Hoovera w Fallout: New Vegas wygląda mniej spektakularnie, nie zakłóciło to ogólnie dobrego odbioru tej gry.

GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.