Oprogramowanie AMD Adrenalin od wersji 23.40.01.10 znacznie poprawia szybkość działania gry Alan Wake 2 z włączonym ray tracingiem. Wzrost wydajności sięga nawet 35% na kartach graficznych Radeon.
Sterowniki beta AMD Adrenalin od wersji 23.40.01.10 przyniosły znaczną poprawę działania ray tracingu w grze Alan Wake 2. Serwis PC Games Hardware i Techspot przytaczają wyniki testów, przeprowadzonych na kartach graficznych Radeon z oprogramowaniem w wersji próbnej. Przyrost klatek na sekundę wynosi nawet 35% na układach serii RX 7800 XT i 7900 XT/XTX.
Testy sterowników beta zostały przeprowadzone na kartach graficznych AMD Radeon RX 7900 XTX, RX 7900 XT, RX 7900 GRE i RX 7800 XT. Wzięto pod uwagę cztery rozdzielczości – 1080p, 1440p, 1440p wide i 2160p. Alan Wake 2 był uruchamiany z włączonym ray tracingiem.

Według wyników testów najsilniejszy wpływ nowego oprogramowania widać w trybie 1080p. Tutaj poprawa wydajności RT sięga nawet 35% w przypadku RX 7900 XTX. Wraz ze zwiększaniem rozdzielczości, zysk wydajności spada do kilkunastu procent. O ile w Ultra HD zmiana liczby klatek na sekundę z 23 na 26 raczej nikogo nie ucieszy, to wzrost z 43 fps na 58 fps już może decydować o komforcie grania.
Kartom Radeon czasem zarzuca się, że nie są tak wydajne w ray tracingu, jak układy graficzne Nvidii. To przynajmniej częściowo jest prawda i AMD wydaje się zdawać z tego sprawę. Praca nad polepszeniem działania sterowników w tej gestii to zdecydowanie pozytywna wiadomość dla graczy. Zysk wydajności ray tracingu w grach, nie tylko Alan Wake 2, to dobry kierunek rozwoju oprogramowania AMD.
Karty graficzne Radeon w sklepie MediaExpert
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:Eksperci wycenili Steam Machine i PC od Valve będzie niewiele tańsze od PS5 Pro
3

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.