Nadchodzi nowe życie dla GTA 3 i GTA: Vice City; kod źródłowy w rękach modderów

Programiści rozebrali na czynniki pierwsze GTA III i Vice City, tworząc poprawione wersje obu tytułów oraz przenosząc je na Switcha, PS Vitę i WiiU. Jednak to dopiero początek.

Paweł Musiolik

Nadchodzi nowe życie dla GTA 3 i GTA: Vice City; kod źródłowy w rękach modderów.
Nadchodzi nowe życie dla GTA 3 i GTA: Vice City; kod źródłowy w rękach modderów.
W SKRÓCIE:
  1. projektem re3, korzystając z inżynierii wstecznej, rozebrali GTA III i Vice City do poziomu kodu źródłowego.
  2. Pozwoliło im to naprawić obie gry, a także przenieść je na Switcha, PS Vita i WiiU.

Grupa zdolnych programistów dokonała inżynierii wstecznej na plikach Grand Theft Auto III i GTA: Vice City, otwierając ogrom możliwości osobom zajmującym się modowaniem gier. Mówiąc prostszym językiem - obie gry rozebrano do poziomu kodu źródłowego, co pozwoli na stworzenie rozbudowanych modów i przeportowanie gier na inne sprzęty.

Programiści pracujący nad projektem RE3 udostępnili w serwisie GitHub pliki źródłowe obu gier (GTA III i Vice City). Skorzystać może z nich każdy, kto wie co z nimi zrobić. Projekty przetestowano na systemach operacyjnych Windows, Linux i FreeBSD. Grafika renderowana jest za pomocą RenderWare (D3D8) albo implementacji bibliotek librw (D3D9, OpenGL 2.1 i nowsze, OpenGL ES 2.0 i nowsze). Za dźwięk odpowiada OpenAL albo biblioteka MSS z wykorzystaniem oryginalnych plików GTA III.

No dobra, zapytacie - co to dla mnie, gracza, oznacza. Chociażby to, że możecie już teraz skorzystać z poprawionej przez twórców wersji obu gier. Poza załataniem wielu drobnych błędów, zadbano o:

  • dodanie menu debugowania;
  • możliwość dowolnego ustawienia kamery;
  • wsparcie dla obsługi kontrolerów za pomocą XInput;
  • brak ekranów wczytywania podczas przechodzenia między wyspami;
  • wsparcia dla modeli i tekstur obiektów z Xboksa i smartfonowej wersji;
  • wsparcie dla proporcji ekranu 16:9 z odpowiednio zeskalowanym interfejsem i polem widzenia;
  • efekty graficzne obecne w wersji na PS2, których zabrakło na PC (lepsze odbicia światła, poprawione efekty cząsteczkowe, dokładniejsze rysowanie przeźroczystych warstw);
  • jakość pojazdów z wersji na Xboksa;
  • oświetlenie i efekty atmosferyczne z Xboksowej wersji.

To jednak nie wszystko. Przygotowano działające porty gry na Switcha, WiiU oraz PS Vitę. Trwają także prace nad przeniesieniem ukończonej wersji na PS2 i Xboksa. Warto jednak pamiętać, że do uruchomienia wymagana jest własna kopia GTA III, gdyż wykorzystywane są pliki gry, bez których RE3 nie zadziała.

W kolejnych wersjach możemy spodziewać się poprawionej fizyki, gdy gra działa w więcej niż 30 fpsach, lepszej wydajności na słabszych sprzętach i ogólnych poprawek w kodzie, by zminimalizować ewentualne problemy wynikające z rozmiaru tego projektu. Jeśli chcecie wiedzieć więcej, sprawdzić kod źródłowy i ewentualnie dodać coś od siebie, to zapraszam na stronę GitHub projektu.

  1. Strona projektu re3 w serwisie GitHub
  2. RE3 - pobierz mod (wersja dla Grand Theft Auto 3)
  3. reVC - pobierz mod (wersja dla Grand Theft Auto: Vice City)
Grand Theft Auto: Vice City

Grand Theft Auto: Vice City

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 27 października 2002

Informacje o Grze
8.6

GRYOnline

8.7

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

75

Paweł Musiolik

Autor: Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

Wydajność Cyberpunka 2077 znacząco poprawiona przez moda

Następny
Wydajność Cyberpunka 2077 znacząco poprawiona przez moda

Emo Peter Parker powraca, by dorwać kolejnego bohatera Star Wars

Poprzedni
Emo Peter Parker powraca, by dorwać kolejnego bohatera Star Wars

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl