Programiści rozebrali na czynniki pierwsze GTA III i Vice City, tworząc poprawione wersje obu tytułów oraz przenosząc je na Switcha, PS Vitę i WiiU. Jednak to dopiero początek.
Grupa zdolnych programistów dokonała inżynierii wstecznej na plikach Grand Theft Auto III i GTA: Vice City, otwierając ogrom możliwości osobom zajmującym się modowaniem gier. Mówiąc prostszym językiem - obie gry rozebrano do poziomu kodu źródłowego, co pozwoli na stworzenie rozbudowanych modów i przeportowanie gier na inne sprzęty.
Programiści pracujący nad projektem RE3 udostępnili w serwisie GitHub pliki źródłowe obu gier (GTA III i Vice City). Skorzystać może z nich każdy, kto wie co z nimi zrobić. Projekty przetestowano na systemach operacyjnych Windows, Linux i FreeBSD. Grafika renderowana jest za pomocą RenderWare (D3D8) albo implementacji bibliotek librw (D3D9, OpenGL 2.1 i nowsze, OpenGL ES 2.0 i nowsze). Za dźwięk odpowiada OpenAL albo biblioteka MSS z wykorzystaniem oryginalnych plików GTA III.
No dobra, zapytacie - co to dla mnie, gracza, oznacza. Chociażby to, że możecie już teraz skorzystać z poprawionej przez twórców wersji obu gier. Poza załataniem wielu drobnych błędów, zadbano o:
To jednak nie wszystko. Przygotowano działające porty gry na Switcha, WiiU oraz PS Vitę. Trwają także prace nad przeniesieniem ukończonej wersji na PS2 i Xboksa. Warto jednak pamiętać, że do uruchomienia wymagana jest własna kopia GTA III, gdyż wykorzystywane są pliki gry, bez których RE3 nie zadziała.
W kolejnych wersjach możemy spodziewać się poprawionej fizyki, gdy gra działa w więcej niż 30 fpsach, lepszej wydajności na słabszych sprzętach i ogólnych poprawek w kodzie, by zminimalizować ewentualne problemy wynikające z rozmiaru tego projektu. Jeśli chcecie wiedzieć więcej, sprawdzić kod źródłowy i ewentualnie dodać coś od siebie, to zapraszam na stronę GitHub projektu.
GRYOnline
Gracze
Steam
75

Autor: Paweł Musiolik
Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.