Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 marca 2013, 07:25

autor: Adrian Werner

Na PC i urządzenia mobilne zmierza gra logiczna Back to Bed

Studio Bedtime Gaming odniosło sukces na Kickstarterze. Zespołowi udało się zgromadzić środki potrzebne na dokończenie produkcji gry logicznej Back to Bed, w którym zadaniem gracza jest pomóc lunatykowi w bezpiecznym dotarciu do łóżka.

Jedna z najlepszych darmowych gier logicznych ostatnich lat doczeka się komercyjnej kontynuacji na pecety i urządzenia mobilne. Autorom Back to Bed udało się zgromadzić na Kickstarterze środki potrzebne na dokończenie produkcji.

Dzięki osiągnięciu celu w wysokości 13 tys. dolarów twórcy będą mogli wypuścić grę nie tylko na zapowiadane początkowo systemy Windows, OSX oraz iOS, ale również na Androida i Linuxa. Premiera nastąpi w najbliższych miesiącach.

   - Back to Bed – strona Kickstartera

   - Back to Bed – oficjalna strona gry

   - Back to Bed –zagraj w wersję darmową

Back to Bed to trójwymiarowa gra logiczna, której akcja toczy się w surrealistycznych światach marzeń sennych. Bezwładnie podróżuje przez nich mężczyzna imieniem Bob, który cierpli na narkolepsję. Z tego powodu zapada co chwila w głęboki sen i jako lunatyk pozostaje nieświadomy czyhających na niego na każdym kroku niebezpieczeństw. My wcielimy się w jego cząstkę jego podświadomości odpowiedzialną za instynkt samozachowawczy, który przybrał formę strażnika nazwanego Subob.

Naszym zadaniem jest takie pokierowanie Subobem tak, aby na każdej planszy doprowadzić Boba bezpiecznie do punkty końcowego w postaci lóżka. Nie mamy bezpośredniego wpływu na ruchy ochranianego przez nas człowieka. Zamiast tego musimy manipulować otoczeniem, tak aby pośrednio wpływać na ruchu lunatyka. Przykładowo, napotykając jakąkolwiek przeszkodę Bob zawsze wykonuje zwrot o 90 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pozwala nam to na kształtowanie jego trasy przemarszu poprzez przenoszenie przedmiotów.

Zabawę urozmaica fakt, że akcja toczy się w świecie marzeń sennych, gdzie nie obowiązują zasady fizyki. Powoduje to, że poziomy pełne są śmiertelnych pułapek, schodów zmieniających grawitację oraz struktur, które nie mogłyby istnieć w rzeczywistości. Ponadto każda mapa na postać kładek zawieszonych w powietrzu i jeden fałszywy krok może doprowadzić Boba do spadnięcia w przepaść.

Pierwsza wersja Back to Bed powstała jako projekt studencki w 2011 roku i obsypana została nagrodami. Komercyjna kontynuacja zaoferuje dodatkowych osiemnaście poziomów, a dwanaście znanych z darmowego pierwowzoru zostanie gruntownie przerobiona. Ponadto połowa map osadzona będzie w nowym podwodnym świecie. Autorzy zamierzają również rozszerzyć grę o nowe mechanizmy zmieniające rozgrywkę. Poprawiona też zostanie oprawa audiowizualna.

Back to Bed trafi na iPada pod koniec przyszłego miesiąca. Wkrótce potem otrzymamy również wersję na pecety. Dopiero po ukończeniu tych wydań autorzy zajmą się edycją na Androida.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej