Na co komu remake Wiedźmina 1, skoro mamy Wyzimę w Dzikim Gonie. Stolica Temerii błyskawicznie trafiła do „trójki” dzięki REDkitowi

Ledwie wczoraj CD Projekt Red udostępnił oficjalne narzędzia moderskie do Wiedźmina 3, a już jeden z twórców zdążył przenieść stolicę Temerii z „jedynki” do Dzikiego Gonu.

Marcin Przała

Na co komu remake Wiedźmina 1, skoro mamy Wyzimę w Dzikim Gonie. Stolica Temerii błyskawicznie trafiła do „trójki” dzięki REDkitowi, źródło grafiki: CD Projekt RED..
Na co komu remake Wiedźmina 1, skoro mamy Wyzimę w Dzikim Gonie. Stolica Temerii błyskawicznie trafiła do „trójki” dzięki REDkitowi Źródło: CD Projekt RED..

Raptem wczoraj studio CD Projekt Red – niejako świętując 9. rocznicę debiutu Dzikiego Gonu – udostępniło narzędzia moderskie REDkit do Wiedźmina 3, a społeczność graczy już zdołała stworzyć prawdziwe cuda – do czego zresztą zachęcali sami twórcy w serwisie X.

Na szczególną uwagę zasługuje projekt modera znanego jako AngryCatster, który przeniósł do trzeciego Wiedźmina stolicę Temerii, Wyzimę – i to taką, jaką mieliśmy okazję zwiedzić, ogrywając „jedynkę” z 2007 roku. Ta wersja Wyzimy, choć pozbawiona mieszkańców, jest o tyle ciekawa, że nie ma w niej uciążliwych ekranów ładowania. Z drugiej jednak strony trzeba przyznać, że parę niedociągnięć wciąż jest obecnych. Zresztą zobaczcie sami.

Miasto będące głównym miejscem akcji Wiedźmina przeniesione zostało do Dzikiego Gonu w skali 1:1 i prezentuje się nad wyraz dobrze, oczywiście biorąc pod uwagę ograniczony czas jego powstawania, a w zasadzie „przenoszenia”.

Ta niewielka próbka świadczy o wielkich możliwościach narzędzi REDkit, które z pewnością ułatwią, a nade wszystko przyśpieszą pracę moderów, co przełoży się z kolei na więcej niesamowitych projektów. Kto wie, może fani pokuszą się o własny remake pierwszego Wiedźmina na silniku „trójki” – być może zdołają nawet ubiec studio Fool’s Theory, patrząc na błyskawiczne tempo, w jakim powstają co niektóre mody.

Pewne natomiast jest to, że świat Wiedźmina 3 dostał kolejne życie dzięki REDkitowi. Ja osobiście, nie mogę doczekać się nowych historii z uniwersum, jakie zaserwują nam fani twórczości Andrzeja Sapkowskiego. Projekt w stylu Pożegnania Białego Wilka na silniku „trójki” byłby czymś rewalacyjnym, nieprawdaż?

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Marcin Przała

Autor: Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

Miliony graczy Dead Island 2 skróciło męki 24 miliardom zombie. Embracer podał faktyczną sprzedaż gry

Następny
Miliony graczy Dead Island 2 skróciło męki 24 miliardom zombie. Embracer podał faktyczną sprzedaż gry

Rozczarowująca premiera Hellblade 2 na Steam. Gra zaliczyła gorszy debiut niż Hi-Fi Rush i Redfall

Poprzedni
Rozczarowująca premiera Hellblade 2 na Steam. Gra zaliczyła gorszy debiut niż Hi-Fi Rush i Redfall

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl