Myszki Logitecha naprawisz samodzielnie; firma zapewni części zamienne

Logitech chce umożliwić swym klientom samodzielną naprawę posiadanego sprzętu. W tym celu nawiązał współpracę z iFixt, które zajmie się dystrybucją części zamiennych oraz poradników ułatwiających serwisowanie urządzeń.

futurebeat.pl

Marek Pluta

Myszki Logitecha naprawisz samodzielnie; firma zapewni części zamienne, źródło grafiki: iFixit.
Myszki Logitecha naprawisz samodzielnie; firma zapewni części zamienne Źródło: iFixit.

Użytkownicy akcesoriów Logitecha nie będą już musieli odsyłać ich do oficjalnego serwisu w celu naprawy usterek i czekać na niego tygodniami. Dzięki nawiązanej właśnie współpracy z firmą iFixit, będą to mogli zrobić sami. Oszczędzi im to nie tylko czas, ale też pieniądze, gdyż naprawa powinna stać się tańsza.

Serwis producenta stanie się zbędny

Usługę obsługiwać będzie strona iFixit Logitech Repair Hub, na której użytkownicy zakupią części zamienne oraz niezbędne narzędzia. Klienci znajdą tam ponadto poradniki do różnych urządzeń, które krok po kroku przeprowadzą ich przez wszystkie czynności, wymagane do wymiany uszkodzonego komponentu lub baterii.

Nowa usługa ruszy już latem tego roku, zaś pierwszymi urządzeniami, które użytkownik będzie mógł samodzielnie naprawić, mają być myszki z serii MX Master oraz MX Anywhere. Części będą dostępne pojedynczo lub w zestawach naprawczych, które zawierają wszystko, co jest potrzebne do naprawy. Znajdziemy w nich komponent, narzędzia i zestaw precyzyjnych śrubokrętów. Producent na razie nie ujawnił ile trzeba będzie zapłacić za części zamienne. Nie wiemy też czy w ten sposób da się naprawić także inny sprzęt tej firmy.

Myszki Logitecha naprawisz samodzielnie; firma zapewni części zamienne - ilustracja #1
Źródło: iFixit

Na wspomnianej stronie możemy już teraz znajdziemy całkiem sporo instrukcji przygotowanych przez zespół iFixit oraz samych użytkowników, objaśniających w jaki sposób samodzielnie naprawić różne usterki w sprzęcie Logitecha. Dotyczą głośników, kontrolerów do gier, słuchawek, klawiatur, kamer internetowych oraz myszek. Niestety obejmują jedynie proste awarie, gdyż użytkownicy muszą organizować części zamienne we własnym zakresie. Umowa z producentem powinna więc znacznie ułatwić serwisowanie sprzętu.

A co Wy myślicie o takim pomyśle? Chcielibyście móc sami naprawiać posiadany sprzęt, czy wolicie oddać go w ręce serwisantów? Zachęcam do dyskusji w komentarzach.

Podobało się?

2

Marek Pluta

Autor: Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2023-05-18
16:19

Rumcykcyk Legend

Rumcykcyk

Fajnie ale po kilku latach sprzęt i tak rozpada nam się w rękach lub na naszych oczach. Mam pralkę prawie 5 lat to tak ją wkoło rdza wzięła, że już nie mogę na to patrzeć i co mi z naprawy np bębna jak wszystko się sypie. W myszce po takim czasie wysiada ogumienie, wycierają się przyciski albo wyciera się spód co już nam mocno przeszkadza w użytkowaniu.

Komentarz: Rumcykcyk
2023-05-18
16:22

FireJach Generał

FireJach

użytkownicy zakupią części zamienne oraz niezbędne narzędzia

To moze niech zaczna wstawiac lepsze gowienko pod LPM? To jest w zasadzie jeden element, ktory jest odpowiedzialny za 99% awarii

Komentarz: FireJach
2023-05-18
18:23

Herr Pietrus Legend

Herr Pietrus

Czyli zestaw części plus lutownica, śrubokręty i inne narzędzia będą tańsze niż serwis lub nowa mysz?
LOL, Logi jest coraz bardziej odklejony i bezczelny

A może teraz będą przełączniki hot swap? Ech, już to widzę :D

Kliencie obsłuż się sam. Korpo poziom zmierzający na dno, niczym ĘĄ masowo pozbawiające ludzi dostępu do kupionych gier. Teraz sobie jeszcze będzie trzeba samemu sprzęt na gwarancji naprawiać?

No tak, w USA gwarancja tylko rok, to pewnie zdesperowani ludzie się dadzą wkręcić

Komentarz: Herr Pietrus
2023-05-18
21:19

Mitsukai Legend

Mitsukai

Teraz sobie jeszcze będzie trzeba samemu sprzęt na gwarancji naprawiać?
Logitech is working with iFixit to facilitate the availability of spare parts, support beyond-warranty repair on select products, and develop relevant repair guides to support this repair.

Przejrzalem orginalny tekst linkowany przez GOLa i nigdzie nie pada nawet slowo o okresie trwania gwarancji. Jest natomiast mowa o naprawach pogwarancyjnych i przedluzeniu zycia produktu. Tym samym wyglada jak Right to Repair. https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_1794

Komentarz: Mitsukai
2023-05-24
00:42

potrzymajmipiwo Legionista

Łoj tam wielka nowość, w moim logi g600 już 3 czy 4 razy lpm naprawiałem, prawy i ten trzeci po razie jak i dwa górne, nawet kabel już się poddał, a mysz śmiga bez zarzutu. Co to za problem, nawet bez lutownicy. Zawsze można przełącznik rozebrać i wymienić samą blaszkę w środku, może nieco to upierdliwe ale jak najbardziej do zrobienia. Z klawiaturami niestety się tak nie da, ale romery to bajka do wymiany w porównaniu do typowych cherry z rgb, 2 piny zamiast 2+4 malutkie. Choć jeszcze lepsze są optyczne, schodzą z cała płyta w której są osadzone, nie są lutowane w ogóle do pcb.

Komentarz: potrzymajmipiwo

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl