Mroczna Żądza z Baldur's Gate 3 mogła być pełnoprawnym towarzyszem. Twórcy gry opowiadają o dawnych planach

Jedna z najciekawszych opcji w Baldur’s Gate 3 miała mieć początkowo zupełnie inny kształt.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Mroczna Żądza z Baldur's Gate 3 mogła być pełnoprawnym towarzyszem. Twórcy gry opowiadają o dawnych planach, źródło grafiki: Larian Studios.
Mroczna Żądza z Baldur's Gate 3 mogła być pełnoprawnym towarzyszem. Twórcy gry opowiadają o dawnych planach Źródło: Larian Studios.

Baldur’s Gate 3 oferuje wiele fantastycznych ścieżek postaci i rozwiązań, nie tylko w odniesieniu do wyborów podejmowanych przez nas podczas głównej fabuły. Już sam wybór bohatera ma znaczący wpływ na nasze doświadczenie gry – możemy wcielić się w część oryginalnej obsady, ale też stworzyć naszego własnego, unikalnego bohatera. Możemy też zagrać jako Mroczna Żądza, której ścieżka fabularna wielu wprawia w zdumienie, bo tak różni się od tego, do czego przyzwyczaja nas gra w podstawowej wersji.

To szalona i niepohamowana opcja, która pozwala nam zobaczyć świat Zapomnianych Krain zupełnie nowymi oczami, dlatego wielu graczy decyduje się na nią za drugim podejściem do gry – albo nie decyduje się na nią w ogóle. Wcielamy się w niej w Mroczną Żądzę: dziecko boga mordu, Bhaala. Kto zaszedł do jego świątyni podczas swej rozgrywki, ten wie, że nie jest to przyjemne miejsce – pełno tam pomyleńców (na czele z Orin), dla których mord to religia. Ścieżka Mrocznej Żądzy pokazuje nam, jak to jest być jednym z nich.

Larian Studios - Mroczna Żądza z Baldur's Gate 3 mogła być pełnoprawnym towarzyszem. Twórcy gry opowiadają o dawnych planach - wiadomość - 2024-08-12
Larian Studios

To jeden z najbardziej oryginalnych pomysłów w grze, a teraz twórcy rzucają nowe światło na całą sprawę. Okazuje się, że Mroczna Żądza miała być jednym z towarzyszy w grze i łączy się mocno z pierwszymi dwoma grami z serii Baldur’s Gate, działając jako swoista fabularna klamra. Twórcy zdecydowali się jednak na zupełnie innej podejście w przypadku trzeciej części gry. Jak podaje serwis Eurogamer, deweloperzy uznali, że o wiele bardziej interesującym rozwiązaniem będzie pozwolić graczom wcielić się w Mroczną Żądzę, zamiast czynić z niej towarzysza podróży.

W głowie psychopaty

Pomysł przeszedł przez wiele etapów rozwoju, ale zanim dotarł do kształtu znanego z gry, do zespołu gry dołączył Baudelaire Welch – obecnie Narrative Designer w studiu Larian, który popchnął Mroczną Żądzę na zupełnie nowe tory. Autor był związany z horrorem od dawna, ale zamiast pójść w czystą estetykę gore (jak wiele gier i filmów), przyjął nieco abstrakcyjną postawę wobec koncepcji przemocy, co poskutkowało wieloma charakterystycznymi i osobliwymi opcjami wyboru w grze, czyniąc z Żądzy tak unikalną postać.

By ją napisać, autor zaczerpnął inspiracje z Mechanicznej Pomarańczy. Przemoc w głowie postaci jest trywializowana i obrazowana jako nieszkodliwa, a do wszystkiego dochodzi jeszcze pokręcone poczucie humoru. Sam Welch przyznaje zaś, że pisanie Żądzy odcisnęło na nim mocny ślad – po zakończeniu pracy nad postacią był „uniewrażliwiony na wszystko”.

Mroczna Żądza to nie opcja dla każdego. Jak żaden inny aspekt gry wystawia nasze granice na próbę, ale w zamian gwarantuje całkowicie unikalne doświadczenie, którego zapewne nie będziemy mieli okazji powtórzyć w żadnej innej współczesnej produkcji. Zatem jeśli kto z was ma ochotę zmierzyć się z dziedzictwem Bhaala albo ciekawi go, co stało się z pomiotem boga mordu w trzeciej części gry – wiecie, co robić.

Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 sierpnia 2023

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl