Monster Hunter World na PC ze znacznie krótszymi loadingami niż na PS4

Wyczekiwana pecetowa wersja Monster Hunter: World będzie wymagała mocnego procesora. Na pocieszenie pozostaje to, że zaoferuje dużo szybsze wczytywanie danych w porównaniu z wersją na PlayStation 4.

Adrian Werner

Gra sprzedała się już w nakładzie ponad 7,9 mln egzemplarzy, co czyni ją największym przebojem w dorobku firmy Capcom. - Monster Hunter World na PC ze znacznie krótszymi loadingami niż na PS4 - wiadomość - 2018-07-29
Gra sprzedała się już w nakładzie ponad 7,9 mln egzemplarzy, co czyni ją największym przebojem w dorobku firmy Capcom.

Za niecałe dwa tygodnie ukaże się pecetowa wersja Monster Hunter: World. Niepokój graczy wzbudziły stosunkowo wysokie wymagania sprzętowe gry, zwłaszcza jeśli chodzi o procesor. Wyjaśnić sytuację spróbował William Yagi-Bacon, pełniący w firmie Capcom funkcję wiceszefa do spraw platform cyfrowych i marketingu.

Wytłumaczył on, że aby uniknąć doczytywania danych w trakcie aktywnej rozgrywki silnik ładuje całą mapę do pamięci i monitoruje wszystkie interakcje między potworami, statusy postaci, zmiany w otoczeniu i obiektach, kalkulacje wykrywania kolizji i silnika fizycznego oraz masę innych elementów. Wszystko to mocno obciąża system, chociaż William Yagi-Bacon podkreśla, że sam silnik jest dobrze zoptymalizowany.

Silnik działa generalnie tak samo na wszystkich platformach, ale sposób jego opracowania przynosi szczególnie dobre efekty na PC, zwłaszcza jeśli chodzi o minimalizowania czasu ładowania przy przenoszeniu się z huba na mapę. Jeden z fanów z forum ResetEra opracował porównania między wersją pecetową a wydaniem na PlayStation 4, zarówno na dyskach mechanicznych, jak i SSD. Edycja komputerowa wypadła w tym starciu znacznie lepiej i wynika to właśnie ze sposobu w jaki na PC gra zarządza danymi.

Ładowanie:

PC z dyskiem HDD

PS4 z dyskiem HDD

PC z dyskiem SDD

PS4 z dyskiem SDD

Z ekranu tytułowego do huba

12,5 sek.

60 sek.

6 sek.

18 sek.

Z huba do mapy Ancient Forest

15.5 sek.

61 sek.

7 sek.

17 sek.

Z mapy Ancient Forest do huba

2 sek.

35 sek.

2 sek.

9 sek.

Wytłumaczenie wysokich wymagań odnośnie procesora ma więc sens, choć należy pamiętać, że produkcja generalnie jest bardzo wymagająca. Kilka dni temu pisaliśmy, że na maksymalnych ustawieniach gra ma problemy z utrzymaniem 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p na komputerze z procesorem Intel i7-4790K, 16 GB pamięci RAM i kartą GeForce GTX 1080. Problemy z wydajnością wydają się być jednak powodowane głównie przez opcję „Volume Rendering Quality”. Nie ma ona szczególnie dużego wpływu na jakość wizualną, a po jej wyłączeniu płynność animacji w głównej lokacji wzrastała z 45-60 klatek na sekundę do 65-100 FPS-ów.

Jak będzie naprawdę z wydajnością pecetowego Monster Hunter: World przekonamy się już niedługo. Wersja pecetowa zadebiutuje bowiem 9 sierpnia. Data ta dotyczy tylko dystrybucji cyfrowej. Na wydanie pudełkowe w Polsce poczekamy do 3 września.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Monster Hunter: World
  2. Recenzja gry Monster Hunter: World – udane łowy
  3. Monster Hunter World - poradnik do gry
Monster Hunter: World

Monster Hunter: World

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 26 stycznia 2018

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.7

Gracze

8.9

Steam

9.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

25

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kindom Hearts III starczy na 80 godzin zabawy

Następny
Kindom Hearts III starczy na 80 godzin zabawy

Nvidia GeForce GTX 1180 będzie wyceniony drożej niż GTX 1080

Poprzedni
Nvidia GeForce GTX 1180 będzie wyceniony drożej niż GTX 1080

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl