Mod Lost Alpha przywróci wszystkie poziomy wycięte z pierwszego S.T.A.L.K.E.R.A.

W sieci pojawił się nowy zwiastun modyfikacji S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha. Projekt ten ma odtworzyć wszystkie lokacje wycięte w trakcie cyklu produkcyjnego z pierwszej odsłony serii .

Adrian Werner

Jednym z najciekawszych znajdujących się w produkcji modów do gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla jest Lost Alpha. Celem tego projektu jest przywrócenie wszystkiego co zostało wycięte w trakcie procesu produkcyjnego. Prace nad modyfikacją dobiegają już powoli końca i z tej okazji jej autorzy wypuścili nowy zwiastun.

Każdy, kto śledził proces powstawania pierwszego S.T.A.L.K.E.R.A. wie, że gra przeszła sporą metamorfozę. Pierwotnie miała koncentrować się na podróżach w czasie i mechaniką zabawy przypominać czysto zręcznościowe FPS-y. Pomysł ten jednak został porzucony na rzecz bardziej realistycznej opowieści osadzonej na terenach otaczających elektrownię atomową w Czarnobylu. W 2002 roku studio GSC Game World rozpoczęło ofensywę medialną i zaprezentowało masę nowych materiałów graficznych. Trzy lata później projekt został jednak raz jeszcze gruntownie przebudowany. Przerobiono prawie całą mapę świata - niektóre lokacje stały się mniejsze lub uległy znacznemu uproszczeniu, a inne kompletnie usunięto. Fani zgromadzeni w grupie dez0wave postanowili podjąć się ambitnego zadania przywrócenia gry do kształtu sprzed 2005 roku.

Moderzy dokładnie przeanalizowali wszystkie wypuszczone screeny oraz filmiki i na tej podstawie zabrali się za rekonstrukcję usuniętych elementów. Wielce pomocne w tym przedsięwzięciu okazało się wypuszczenie w 2009 roku przez GSC Game World wczesnej wersji gry pochodzącej z 2004 r. Oczywiście niemożliwe jest stuprocentowe odtworzenie wszystkich lokacji, ale zespół dez0wave ma zamiar zbliżyć się do tego poziomy tak bardzo, jak jest to możliwe.

Mod Lost Alpha przywróci wszystkie poziomy wycięte z pierwszego  S.T.A.L.K.E.R.A. - ilustracja #1

Choć największą atrakcją Lost Alpha będzie praktycznie całkiem nowa mapa świata, to zrekonstruowane poziomy nie będą jedynymi zmianami. Ulepszony zostanie też silnik fizyczny, pojawią się nowe bronie i jedna dodatkowa frakcja Sin zrzeszająca Mrocznych Stalkerów. Po rozległych terenach poruszać się będziemy samochodami, które zakupimy u lokalnych handlarzy. Każdy pojazd będzie posiadał pojemny bagażnik i wymagał regularnego uzupełniania paliwa.

Niestety wciąż nie znamy dokładnej daty premiery moda. Zainteresowanych dowiedzeniem się więcej na temat tego projektu odsyłamy na poświęcone mu strony:

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 marca 2007

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

8.4

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-01-20
20:35

zanonimizowany363 Konsul

😈

polecam mod "Misery" do Zewu Prypeci! tak powinien wygladac stalker od poczatku, mrocznie i przygnebiajaco, poziom trudnosci jest tak wysrubowany ze powinien nosic nazwe "realistic";), gra sie naprawde ciezko! Polecam!

Komentarz: zanonimizowany363
2012-01-20
22:09

zanonimizowany768165 Legend

Jeśli miałoby być tak ciężko jak do pewnego moda do Cienia Czarnobyla, gdzie wejście do sklepu Sidorowicza było otoczone paroma anomaliami, wioska kotów obok miała kilka a byle szczur zabijał stalkera w pancerzu to ja chromolę taką „trudność".
Wolę zostać przy Sigerious Modzie, swoją drogą polecam.

Komentarz: zanonimizowany768165
2012-01-20
22:19

zanonimizowany472379 Senator

Podobno tekstury już skończone w 100%, w Marcu mają skończyć dodawanie fabuły do gry... Ogółem zrobiono już jakieś 90%. Została fabuła właśnie, dialogi, testowanie, może jakieś lekkie zmiany w lokacjach. Takie tam pierdoły. Premiera miała być jakoś w Grudniu, ale znowu przesuneli. Stopień zaawansowania prac jest wysoki i moja prognoza: wyjdzie za jakieś pół roku. Ale zdecydowanie warto czekać. Lost Alpha jest dla mnie ciekawsza niż zapowiadany Stalker 2.
Jak ktoś jest zainteresowany Lost Alphą odsyłam go na forum stalker.pl . Tam w dziale "Modyfikacje" jest temat o LA. Udziela się tam nawet sam szef ekipy Dezowave i kilku modderów ( w tym Polacy). Regularnie dodawane są nowe screeny, bywa, że i filmy.

Komentarz: zanonimizowany472379
2012-01-21
17:29

grzybmaister Pretorianin

grzybmaister

Warto dodać, że parę osób naszej narodowości pomaga przy tworzeniu moda Atika czy chociazby cromm

Komentarz: grzybmaister
2012-01-21
17:47

Łoker men Generał

Łoker men
😊

"Wolę zostać przy Sigerious Modzie, swoją drogą polecam."

Również polecam.:)

Komentarz: Łoker men

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl