Microsoft udostępnia developerom DirectSR. Technologia ułatwiająca implementację skalowania obrazu coraz bliżej
Microsoft wprowadził technologię DirectSR do pakietu Agile software development kit. Dzięki temu programiści uzyskali do niej dostęp.

Techniki skalowania obrazu takie jak FSR od AMD, DLSS od Nvidia czy XeSS od Intela stają się powoli standardem w branży gier. Dzięki nim, twórcy mogą w dość łatwy sposób zwiększać ilość generowanych klatek. Jednak niestety nie są one ze sobą kompatybilne. Więc programiści muszą wprowadzać osobno ich obsługę. Microsoft postanowił rozwiązać ten problem i wspólnie z inżynierami ze wspomnianych firm, zaprojektował DirectSR, który w założeniach ma ułatwić implementację skalowania obrazu. Wczoraj zaś został on udostępniony dla programistów.
Zgodnie z informacjami opublikowanymi na blogu Microsoftu, wstępna wersja technologii DirectSR stała się częścią pakietu Agile Software Development kit. Od wczoraj programiści mają do niej pełny dostęp. Oczywiście samo wprowadzenie DirectSR nie oznacza, że szybko zostanie on wprowadzony do gier. Twórcy dopiero będą musieli nauczyć się jak z niego korzystać.
Niemniej udostępnienie omawianej technologii jest dużym krokiem naprzód. Możemy spodziewać się, że programiści chętnie będą korzystać z niej, gdyż nie będą musieli wprowadzać obsługi poszczególnych technologii skalowania obrazu osobno, a jedynie przystosować własne projekty do korzystania z DirectSR.
Warto przy tym przypomnieć, że przygotowana przez Microsoft technologie nie oferuje skalowania obrazu w żadnej formie. DirectSR przygotowuje jedynie informacje takie jak wektory ruchu czy kolory. Następnie mogą być one przesyłane do wybranego przez użytkownika upscalera. Dzięki temu nie trzeba się przejmować posiadanym GPU. Na koniec należy zaznaczyć, że omawiana funkcja znajduje się wciąż w fazie testów. A Microsoft nie podał żadnych informacji, kiedy mogą się one zakończyć.
Komentarze czytelników
WokeSra Chorąży
fajnie by bylo gdyby starsze gry byly zaktualizowane wlasnie pod tym katem.
Co ty bredzisz jak starsze gry? Może kup jeszcze nowego RTX 5xxx i ciesz się, że z odpalonym skalowaniem odpalisz starszą grę grając komfortowo, uważasz, że to normalne?
Wronski Senator

Mialem na mysli opcje implementacji, domyslam sie ze nie zrobia jednej technologi bo wtedy konkurecnja zadna.
robertoV Generał
Troche mnie to zastanawialo dlaczego nie mogliby zrobi jakiegos jednego standardu zamiast trzech technologi ktore trzeba implementowac osobno przez co np. w jednej grze jest tylko FSR a w drugiej tylko DLSS. Ale spoko rozwiazanie, fajnie by bylo gdyby starsze gry byly zaktualizowane wlasnie pod tym katem.
Z tego samego powodu dla którego DLSS odpalisz na nvidi ale na amd już nie, ale FSR od amd działa już na nvidi, po prostu co firma ma swoje własne "sztuczki" technologiczne i nie bardzo chcą się nimi dzielić.
Wronski Senator

Techniki skalowania obrazu takie jak FSR od AMD, DLSS od Nvidia czy XeSS od Intela stają się powoli standardem w branży gier.
Jednak niestety nie są one ze sobą kompatybilne.
Troche mnie to zastanawialo dlaczego nie mogliby zrobi jakiegos jednego standardu zamiast trzech technologi ktore trzeba implementowac osobno przez co np. w jednej grze jest tylko FSR a w drugiej tylko DLSS. Ale spoko rozwiazanie, fajnie by bylo gdyby starsze gry byly zaktualizowane wlasnie pod tym katem.