Podczas przesłuchania przed Komisją Europejską przedstawiciel firmy Microsoft argumentował, że Sony kompletnie dominuje na rynku konsol i dlatego blokowanie fuzji giganta z Redmond z Activision Blizzard szkodzi konkurencyjności całej branży.
Koncern Microsoft napotyka spore problemy w kwestii przejęcia firmy Activision Blizzard. Wątpliwości ma m.in. Komisja Europejska, która wczoraj zorganizowała niejawne przesłuchanie, w ramach którego gigant z Redmond zaprezentował swoje stanowisko. Jego przedstawiciele, w tym wiceprezes Brad Smith, nakreślili w nim wizję rynku tam mocno zdominowanego przez Sony, że chronienie pozycji japońskiego koncernu poprzez zablokowanie przejęcia wydawcy jest według Microsoftu bezsensowne.
Koncern Microsoft ogłosił plany przejęcia Activision Blizzard ma początku 2022 roku. Na razie zgodę na wykupienie wydawcy wyraziła m.in. brazylijska agencja rządowa CADE (Administrative Council for Economic Defense) oraz analogiczne urzędy w Arabii Saudyjskiej oraz Serbii. Wątpliwości mają za to organy regulacyjne w USA, Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii.
Obawy dotyczą m.in. tego, jak dużą przewagę może zapewnić Microsoftowi kontrola nad marką Call of Duty. Według Sony zablokowanie wydawania tej serii na konsolach PlayStation mogłoby spowodować, że duża grupa graczy przesiadłaby się na Xboksy. Japońska firma nie jest jednak skłonna do podpisania umowy, która gwarantowałaby przez 10 lat wydawanie CoD-ów na PlayStation.
Druga wątpliwość dotyczy streamingu gier. Uczynienie produkcji Activion Blizzard exclusive’ami dla xCloud mogłoby spowodować, że konkurencja zostałaby bez szans. Do dlatego Microsoft dogadał się z Nvidią o wydawaniu swoich produkcji w GeForce Now.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Data wydania: 28 października 2022
GRYOnline
Gracze
Steam
16

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.