Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 czerwca 2021, 12:25

Metro Exodus - patch wprowadzający 60 FPS i ulepszony ray tracing na Xbox Series X/S już dostępny

Firma Deep Silver nieco pośpieszyła się z ulepszeniem gry Metro Exodus na konsolach Xbox Series X/S. W efekcie nextgenowe uaktualnienie gry (m.in. z ulepszonym ray tracingiem) jest już dostępne do pobrania na platformach Microsoftu.

Jutro Metro Exodus otrzyma wyczekiwaną aktualizację na konsolach Xbox Series X/S oraz PlayStation 5. Przynajmniej tak zapowiadano, ale najwyraźniej osobom odpowiedzialnym za wypuszczenie uaktualnienia omsknął się palec. W rezultacie nextgenowe wydanie ostatniego Metra można już pobrać na platformach Microsoftu. Firma Deep Silver niejako potwierdziła na Twitterze, że nie było to zamierzone, ale sprawdzała też, czy uda się zrobić to samo w przypadku wersji na PS5. Najwyraźniej odpowiedzą było stanowcze „nie” i na piątym PlayStation ulepszenia otrzymamy dopiero 18 czerwca o godzinie 2:00 czasu polskiego. Wtedy też zostaną odblokowane DLC na obu platformach dziewiątej generacji.

Patch waży prawie 67 GB na XSX/S, co stanowczo nie ucieszyło graczy stale walczących ze stosunkowo niewielkim rozmiarem dysków na konsolach dziewiątej generacji. Nie oznacza to jednak, że tyle dodatkowo zajmuje Metro Exodus na nowych Xboksach – po pobraniu część plików zostanie zastąpiona przez nowsze wersje. Według konta PlayStation Game Size na Twitterze Metro Exodus na PS5 potrzebuje ponad 73 GB miejsca na dysku konsoli bez aktualizacji. Tak czy owak, lepiej przygotować się na dłuższe pobieranie plików gry.

Jeśli chcecie sprawdzić, jak będzie prezentowało się Metro Exodus po aktualizacji, redakcja Digital Foundry opublikowała już materiał (oraz artykuł) porównujący standardowe wydanie gry z Enhanced Edition. Wnioski nie różnią się zbytnio od zachwytów wygłaszanych przez graczy, którzy mieli już okazję sprawdzić ulepszoną wersję tytułu. Już samo podbicie gry do 60 FPS-ów to mile widziana zmiana, a dochodzi do tego znakomite zastosowanie ray tracingu, nowe tekstury etc. Nie obyło się bez okazjonalnych spadków wydajności, ale na szczęście są one dość skromne i zdarzają się bardzo rzadko. Być może zostanie to poprawione w kolejnej aktualizacji.

  1. Oficjalna strona gry Metro Exodus
  2. Recenzja gry Metro Exodus – Red Dead Redemption 2 wśród FPS-ów
  3. Metro Exodus - poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej