Mark Zuckerberg anonsuje otwarcie sklepu z ubraniami dla awatarów. Użytkownicy serwisów Meta z niektórych państw mogą już zaprezentować znajomym wirtualne kreacje m.in. od Balenciagi i Prady.
Fot. powyżej: Unsplash / Martin Sanchez
Mark Zuckerberg, CEO firmy META, informuje o otwarciu sklepu z płatnymi ubraniami dla awatarów. Zaoferuje on ciuszki dla naszych wirtualnych wersji na Facebooku, Instagramie lub w Messengerze.
Sklep będzie się nazywał Avatars Store i na początek zaoferuje cyfrowe skórki trzech marek premium: Thom Browne, Balenciaga i Prada. Nie wszędzie będzie można skorzystać z tej oferty – ma być ona dostępna na razie w USA, Kanadzie, Meksyku i w Tajlandii.

Obrazek powyżej ilustruje kilka przykładów płatnych ubiorów. Trzeba przyznać, że nie jest źle – poziom graficzny mniej więcej The Sims 3. Trochę brakuje ray tracingu, ale możliwe, że kiedyś zostanie to dodane. Mark Zuckerberg nie ujawnił jeszcze cen, ale serwis Vogue Business podaje zakres od 3 do 9 dolarów (13 – 40 zł). Interesuje Was taka wizja przyszłości czy wręcz przeciwnie?
Może Cię zainteresować:
Pojawienie się płatnych skórek nie będzie miało wpływu na darmowe, które nadal będą dostępne. Z czasem w Avatars Store pojawi się więcej marek, a także dzieła innych użytkowników, bo awatary to element tworzącego się metaverse, gdzie będzie możliwe zarabianie na wirtualnych kreacjach.
6

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.