Po tym jak HBO Max zmieniło nazwę na Max, znowu zmienia nazwę na HBO Max. Oby nie było zamieszania z aplikacjami
Serwis streamingowy należący do Warner Bros. znów zmienia nazwę. Platforma powróci jako HBO Max.

Na początku maja informowaliśmy Was o tym, że Max zamierza kontynuować rozpoczętą jakiś czas temu walkę z udostępnianiem haseł. Nie są to jednak jedyne plany serwisu na ten rok. Jak się okazuje, platforma kolejny raz zmieni swą nazwę i już tego lata powróci jako… HBO Max.
Przypomnijmy, że serwis streamingowy należący do Warner Bros. Discovery wszedł na rynek właśnie pod tą nazwą w 2020 roku. Po trzech latach platformę przemianowano na samo Max, by teraz, po dwóch latach, ponownie nazwać ją HBO Max. W Unii Europejskiej serwis do 2022 roku działał jako HBO GO.
Warto dodać, że niecałe dwa miesiące temu Max zmieniło także swoje niebieskie logo na czarno-białe, czyli utrzymane w kolorystyce klasycznego HBO. Wygląda na to, że był to tylko wstęp do wprowadzenia dalszych zmian i powrotu do nazwy sprzed lat.
Jak te modyfikacje tłumaczą szefowie platformy? David Zaslav i Casey Bloys wskazują, że dzięki ponownemu dodaniu do nazwy „HBO” serwis będzie mógł kojarzyć się z wysoką jakością, a to na niej – nie zaś na ilości – zależy obecnie widzom.
Potężny wzrost, jaki zaobserwowaliśmy, jeśli chodzi o naszą platformę streamingową, opiera się na jakości naszej oferty. Dziś przywracamy HBO, markę, która reprezentuje najwyższą jakość w mediach, aby móc dalej rosnąć w kolejnych latach – powiedzieli szefowie podczas konferencji Upfront (vide Variety).
Pozostaje mieć nadzieję, że powrót do nazwy HBO Max nie wpłynie negatywnie na działanie aplikacji mobilnej. Przypomnijmy, że wprowadzenie na rynek serwisu Max wiązało się dla użytkowników z koniecznością pobrania zupełnie nowej apki. Być może tym razem Warner Bros. umożliwi aktualizację obecnej aplikacji Max do HBO Max.
W samej naszej redakcji są osoby, które do tej pory mają zainstalowaną niedziałającą już aplikację HBO GO. Konieczność pobrania kolejnej apki mogłaby ich przerosnąć.
Platforma streamingowa Warner Bros. w ciągu minionego roku zyskała 22 mln użytkowników i ma nadzieję, że do końca 2026 roku będzie mogła pochwalić się liczbą 150 mln subskrybentów. Jak myślicie, czy zmiana nazwy pomoże serwisowi zrealizować ten cel?