2023 rok nie pozostawił suchej nitki na graczach LoL-a. Trwający sezon rankingowy jest trudniejszy niż kiedykolwiek.
W League of Legends trwa obecnie 13. sezon rankingowy. W tym roku Riot Games zdecydowało się podzielić go na dwa półroczne splity, przy czym każda połowa miała oferować inne nagrody. Co za tym idzie, wraz z rozpoczęciem drugiego splitu gracze musieli na nowo rozegrać mecze rozstawiające (choć w nieco zmniejszonej ilości).
Ten podział, w połączeniu z dodaniem nowej rangi (czyli Szmaragdu) oraz zmianami balansu, przełożył się na mieszane opinie. Dla niektórych graczy sezon 13. jest najgorszym od kilku lat.
Tym pytaniem rozpoczyna się wątek użytkownika HoldUPsell (Złoto 3), który od kilku tygodni zauważa wysyp toksycznych graczy. Chociaż takie osoby istniały od zawsze, autor wpisu ma wrażenie, że w ostatnim czasie jest ich jakoś więcej.
Mam wrażenie, że w prawie każdej grze pojawia się ktoś niesamowicie toksyczny, sprzedający wszystkie swoje przedmioty lub idący AFK.
- HoldUPsell
Gracz zauważa także, że w obecnym sezonie zdecydowanie dominują mecze, w których jedna drużyna utrzymuje przewagę przez cały czas ich trwania. Mecze z wyrównanymi szansami są rzadkością, z czym komentujący wydają się zgadzać. W odpowiedziach nie brakuje także sarkastycznych uwag na temat „walki” Riotu z toksycznością.

Spoko, w następnym patchu usuną ping baitowania.
- difused_shade
Praktycznie 100% moich gier jest toksyczna. W zeszłym sezonie roiło się od smurfów, a w tym od throwerów doprowadzających mecze do momentu, w którym są nie do wygrania.
- Electrical_Ad_1939
Według społeczności LoL-a, wina leży w griefingu oraz w kontach… stworzonych tylko po to, by przegrywać. Mowa tutaj o graczach trollujących i utrudniających mecz reszcie drużyny. Jak zauważa grający od pierwszego sezonu saltedcarlnuts, sytuacja jest naprawdę tragiczna – nawet wyciszanie nie pomaga.
Źródłem problemów z meczami może być także dobór graczy. Jak twierdzi użytkownik AnjiruHyure w osobnym poście, matchmaking z każdym meczem staje się coraz bardziej chaotyczny – przy czym mowa o nierankingowych rozgrywkach.
Prawie każda gra to kompletny bajzel pod względem doboru, ciągle gram przeciwko MASTEROM i diamentom, podczas gdy moja drużyna to goldy i silvery.
- AnjiruHyure
Komentujący zapewniają, że sprawa wcale nie ma się lepiej podczas rankedów. Dobieranie graczy z niskiego ELO przeciwko osobom o lepszej randze znajduje się na porządku dziennym.
Widziałem irona z emeraldem w tym samym lobby. Myślę, że coś musiało się zepsuć z winy Riotu.
- Tunafish01
Skontaktowałem się z Riotem o zepsutym doborze graczy, kiedy ja (Srebro 3), dwóch graczy z Brązu i dwóch ze Srebra zostaliśmy dobrani przeciwko graczom ze Złota i Platyny (...). Odpowiedź Riotu brzmiała: „Na dobór graczy wpływa nie wizualna ranga, tylko ukryte MMR, dlatego musisz grać dalej i wygrywać tak długo aż osiągniesz określoną wizualną rangę”. To nie ma sensu.
- MontyAtWork
Mityczny system MMR, o którym jest mowa w powyższym cytacie, jest osobny dla każdej kolejki. Niemniej jednak, jak obrazują przykłady, problem jest uniwersalny dla każdego rodzaju gry w LoL-u. MontyAtWork zaznacza w innej części komentarza, że „walka o wizualną rangę” nie ma sensu w momencie, kiedy gracz wygrywa cudem jeden mecz na kilka przegranych.
Według części komentujących, jedynym rozwiązaniem problemu byłby twardy reset MMR. Bo chociaż zepsułby on grę na kilka miesięcy, w dłuższej perspektywie mógłby dużo naprawić.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
7

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.