Mass Effect 5 miał oferować otwarty świat, ale BioWare zmieniło zdanie (przeciek)
Według nowych plotek BioWare miało porzucić plany zawarcia otwartego świata w Mass Effect 5 na rzecz bardziej tradycyjnych lokacji.
W sieci pojawiły się ciekawe plotki dotyczące kontynuacji przebojowego cyklu kosmicznych RPG studia BioWare, nazywanej potocznie Mass Effect 5.
- Według nich BioWare początkowo planowało, że gra będzie miała otwarty świat. Ostatecznie twórcy mieli jednak zdecydować o porzuceniu tego pomysłu i powrocie do rozwiązań z wcześniejszych odsłon serii.
- W grze zamiast wielkiego otwartego świata mamy więc znaleźć szereg mniejszych lokacji, niepołączonych bezpośrednio z innymi w jedną całość.
- Źródłem tych informacji jest mający bardzo dobrą renomę dziennikarz Jez Corden z serwisu Windows Central.
Choć obecnie otwarte światy są bardzo popularne, to akurat w przypadku Mass Effecta 5 odejście od takich rozwiązań na rzecz bardziej klasycznej struktury wydaje się dobrym pomysłem. Gracze oczekują od tej gry powrotu do korzeni, a nie pogoni za obecnymi trendami. Dopiero gdy BioWare przywróci marce jej dawną świetność (renoma serii została mocno nadszarpnięta przez ME: Andromedę), fani będą gotowi na radykalne eksperymenty z formułą cyklu.
Niestety, nadal nie wiemy, kiedy zagramy w Mass Effect 5. Grę zapowiedziano w 2020 roku, ale udostępnione do tej pory informacje na jej temat są bardzo skromne.
Więcej:Zero wieści o Fallout 5 na Fallout Day? Nie do końca. Todd Howard rzucił fanom mały ochłap nadziei
- BioWare
- EA / Electronic Arts
- Mass Effect (marka)
- plotki i przecieki (gry)
- gry RPG
- PC
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
iasiek66 Pretorianin
Lepsze 5 ciekawych światów niż 100 generycznych. Cche ktoś otwartego świata to niech kupi Starfielda.
ODIN85 Senator
Bardzo dobra decyzja. Już mam dosyć otwartych światów i ciągłej walki kto ma większą mapę.
lordpilot Legend
Dobra decyzja. Jakość, nie ilość. I "mniej znaczy czasem więcej " :)
I żeby była jasność- nie jestem jakimś totalnym przeciwnikiem "sandboxów", ale BioWare sobie z nimi po prostu nie radzi (taka odwrotność CDP Red). Polegli na tym dwa razy, więc starczy. Dla mnie lokacji może być mniej, mogą być mniejsze, ale niech będą godne zapamiętania. Z trylogii Mass Effect (i ich wcześniejszych gier, oczywiście) pamiętam sporo klimatycznych miejscówek, z Andromedy kompletnie NIC :/
Link Senator
Lubię otwarty świat i pół-otwarty świat, ale tylko w jakość Gothic 1-2, Fallout 1-2, Hollow Knight, albo Red Dead Redemption 2. Nie lubię otwarty świat robiony na siłę i sztucznie typowy dla gry Bethesda i UbiSoft, gdzie większości zawartości to nudne i powtarzalne dla wydłużanie czas rozgrywki.
Ale piszemy o RPG, więc trochę swobody eksploracji tu się przyda. Może pół-otwarty świat w wyższej jakości? To zależy od misji i fabuły. Co to za RPG, jeśli wszystko jest liniowy i korytarzowy do bólu?