Mass Effect 2 - jak zmieniono klasę Szpiega

Do premiery Mass Effect 2 pozostało już tylko trochę ponad miesiąc i nadchodząca epopeja science fiction kryje przed nami coraz mniej tajemnic. Tym razem dzięki serwisowi IGN dowiedzieliśmy się co nieco o klasie Szpiega, która została zmodyfikowana tak, by wspierać bardziej „skradankowy" styl rozgrywki.

Adrian Werner

20

Do premiery Mass Effect 2 pozostało już tylko trochę ponad miesiąc i nadchodząca epopeja science fiction kryje przed nami coraz mniej tajemnic. Tym razem dzięki serwisowi IGN dowiedzieliśmy się co nieco o klasie Szpiega, która została zmodyfikowana tak, by wspierać bardziej „skradankowy" styl rozgrywki.

Przy projektowaniu tej klasy ludzie z Bioware natknęli się na spory problem. Chcieli, by gracze mogli poczuć się jak prawdziwy tajny agent, taki futurystyczny Jason Bourne czy Sam Fisher. Szkopuł w tym, że gry, w których wcielamy się w ten rodzaj postaci najczęściej polegają na ostrożnym podkradaniu się, krok po kroku, do wroga. Takie rozwiązanie nie sprawdziłoby się jednak w Mass Effect 2, w którym walka jest dynamiczna i bierze w niej udział cały oddział. W końcu, możemy być cisi niczym kot, ale na niewiele to się zda, gdy w tym samym czasie nasz towarzysz będzie pruł ogniem ciągłym z karabinu maszynowego.

Mass Effect 2 - jak zmieniono klasę Szpiega - ilustracja #1

Rozwiązaniem tego dylematu okazało się wyposażenie Szpiegów w możliwość korzystania z systemów kamuflażu optycznego, dzięki czemu na pewien czas mogą stać się praktycznie niewidzialni. Daje to graczom ogromne możliwości. Możemy spokojnie wycelować karabinem snajperskim w sam środek czaszki przeciwnika, lub użyć tej umiejętności, by skrócić dystans między nami a wrogiem i z odległości metra wpakować mu cały magazynek w plecy. Kamuflaż nie raz też uratuje nam skórę, umożliwiając ucieczkę spod ostrzału. Podczas planowania taktycznego warto jednak wziąć poprawkę na fakt, że w czasie korzystania z tej umiejętności nie możemy leczyć obrażeń, a tarcze energetyczne przestają się regenerować.

Nie każdy Szpieg będzie taki sam. Podczas gry staniemy przed wyborami, które ukształtują późniejszą karierę naszej postaci. Grając tą klasą, będziemy mogli specjalizować się w umiejętnościach takich jak Hakowanie SI (pozwalające przejąć kontrolę nad mechanicznymi nieprzyjaciółmi) czy zdolność Incinerate, umożliwiająca korzystanie z pocisków plazmowych - zadających rany przez długi czas, niszczących pancerz i spowolniających zdolność regeneracji.

Mass Effect 2 - jak zmieniono klasę Szpiega - ilustracja #2

Po maksymalnym rozwinięciu umiejętności Tactical Cloak wybierzemy między Assassination Cloak (bonus do zadawanych obrażeń, gdy używamy kamuflażu) lub Enhanced Cloak (możliwości dłuższego używania kamuflażu).

Z kolei po osiągnięciu najwyższego poziomu talentu klasowego, jakim jest Operative (który m.in. zwiększa zadawane obrażenia oraz spowalnia czas podczas korzystania z celownika w karabinie snajperskim), staniemy przed możliwością wyboru dwóch ścieżek rozwoju - Assassin (czyli Zabójca) lub Agent. Pierwsza z tych opcji umożliwi nam cięższe ranienie przeciwników. Druga z kolei wydłuży czas, w którym możemy korzystać z naszych mocy, przyśpieszy ich regenerację i doda nam bonusa do umiejętności negocjacji. Zainteresowanym jak te wszystkie cuda wyglądają w akcji polecamy obejrzenie wypuszczonego z tej okazji filmiku.

Jak dotąd potwierdzono powrót wszystkich podstawowych klas znanych z Mass Effect, czyli:

Na informacje o tym, jakim zmianom uległ Żołnierz przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać. Przypomnijmy, że polska premiera Mass Effect 2 planowana jest na 29 stycznia następnego roku, zarówno w wersji na PC jak i Xboksa 360.

Mass Effect

Mass Effect

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 20 listopada 2007
Mass Effect - Encyklopedia Gier
8.6

GRYOnline

8.7

Gracze

9.4

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Darksiders: Wrath of War bez wersji demonstracyjnej

Następny
Darksiders: Wrath of War bez wersji demonstracyjnej

PSP otrzyma własną wersję karcianki The Eye of Judgment

Poprzedni
PSP otrzyma własną wersję karcianki The Eye of Judgment

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
25
26

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl