W produkcji znajdują się rebooty popularnych serii Ninja Gaiden i Dead or Alive. Pierwszy z nich mogą opracować twórcy cyklu Bayonetta.
Wygląda na to, że donosząc o planach względem rebootów serii Ninja Gaiden i Dead or Alive, koreańskie media mogły się trochę zapędzić. Studio Team Ninja zabrało głos w tej sprawie, ogłaszając, że obecnie zespół nie ma tu nic do ujawnienia.
Albo więc producent z firmy został źle zrozumiany na targach G-Star, albo nieopatrzenie ujawnił trochę więcej niż powinien, a Team Ninja nie jest jeszcze gotowe potwierdzić istnienia tych projektów. Ta druga opcja wydaje się bardziej prawdopodobna, gdyż studio nie powiedziało wprost, że te rebooty nie znajdują się w produkcji, a do tego niektórzy insiderzy donoszą już o zaangażowaniu studia PlatinumGames do prac nad restartem serii Ninja Gaiden.
Studio Team Ninja jest obecnie zajęte tworzeniem gier Wo Long: Fallen Dynasty oraz Rise of the Ronin, ale okazuje się, że zespół chce również wskrzesić swoje starsze marki.
Wybór Platinum Games na twórców nowego Ninja Gaiden miałby sens. Zespół ten specjalizuje się w podobnych grach akcji, a do tego wielokrotnie pokazał, że nie ma problemów z pracą z cudzymi markami.
Jeśli te plotki są prawdziwe, to nie zdziwilibyśmy się, gdyby również w przypadku restartu Dead or Alive zatrudniono do tego zewnętrzne studio. Team Ninja jest obecnie bardzo zajęte. Wo Long: Fallen Dynasty to największy projekt z dotychczasowych gier studia, a oferujące otwarty świat Rise of the Ronin będzie jeszcze większe. Do tego zespół wyraźnie patrzy w przeszłość, chcąc tworzyć nowe marki (dlatego serię NiOh zakończono na razie na dwóch odsłonach), więc powrót do starszych cykli mógłby być mało satysfakcjonujący dla tych deweloperów.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku wydano Ninja Gaiden: Master Collection, czyli zestaw zawierający zremasterowane wersje gier Ninja Gaiden Sigma, Ninja Gaiden Sigma 2 oraz Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge. Kolekcja ukazała się na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch.
GRYOnline
Gracze
Steam
13

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.