Mapy w popularnej postapokaliptycznej grze survivalowej przeszły małą rewolucję. To zmiana, na którą fani Project Zomboid czekali od ponad 11 lat

Najnowszy update do gry Project Zomboid wprowadził bardzo przydatną funkcję. Twórcy wyjaśnili, na czym polega zmiana względem map w popularnym survivalu.

Zuzanna Domeradzka

Komentarze

Mapy w popularnej postapokaliptycznej grze survivalowej przeszły małą rewolucję. To zmiana, na którą fani Project Zomboid czekali od ponad 11 lat, źródło grafiki: The Indie Stone.
Mapy w popularnej postapokaliptycznej grze survivalowej przeszły małą rewolucję. To zmiana, na którą fani Project Zomboid czekali od ponad 11 lat Źródło: The Indie Stone.

W tym tygodniu popularna i ceniona postapokaliptyczna gra survivalowa (spośród ponad 266 tys. recenzji produkcji na Steamie aż 94% jest pozytywnych) Project Zomboid otrzymała spory update o numerze 42.1.0. Wprowadził on wiele przydatnych funkcji, lecz nie wszyscy gracze mogli zdawać sobie sprawę z obecności nowinki dotyczącej map.

Serwis PCGamesN przeprowadził rozmowę z przedstawicielami odpowiedzialnego za Project Zomboid studia The Indie Stone, którzy przybliżyli działanie tzw. systemu „,map seed”. Jeśli zwracacie uwagę na detale, to pewnie zauważyliście, że na ekranie sesji wyświetla się teraz informacja o „ziarnie”, czyli unikalnym kodzie dla mapy, który powiązany jest z generowaniem świata.

W innych grach z losowymi poziomami (np. w Minecrafcie) taki kod może się przydać w momencie, gdy chcemy udostępnić znajomym ciekawie wygenerowaną mapę. W Project Zomboid nie jest inaczej, natomiast to, co zapisano w owym kodzie i co jest przenoszone do innej sesji, zostało konkretnie określone przez twórców.

[System – dop. red.] definiuje generowanie poza oryginalną mapą, w tym lokalizację drzew, trawy i obszarów podziemnych. Kopiując „seed” z innej sesji, otrzymamy takie same rozłożenie tego typu elementów, w tym typ piwnic.

Tak więc „seed” mapy zapisze informacje o podziemnych kryjówkach czy rozmieszczeniu flory. Tym, czego nie przeniesie, są losowe wydarzenia, na które można natrafić, przemierzając świat gry. Zalicza się do nich historie z mieszkań (tzw. „house story”) oraz te z zewnątrz (tzw. „car story”).

Znajomość kodu mapy może okazać się bardzo przydatna, jeśli znaleźliście dobrą kryjówkę w piwnicy, którą chcielibyście wykorzystać również w innej sesji. Być może w przyszłości twórcy jeszcze rozwiną tę funkcję, której brakowało od debiutu Project Zomboid.

7.7

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny

3

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Dragon Age: The Veilguard otrzymało patch 5. BioWare wprowadziło ważną zmianę w zadaniach pobocznych

Następny
Dragon Age: The Veilguard otrzymało patch 5. BioWare wprowadziło ważną zmianę w zadaniach pobocznych

Podsumowanie Xbox Developer Direct 2025. Pokaz gier Microsoftu nie zawiódł

Poprzedni
Podsumowanie Xbox Developer Direct 2025. Pokaz gier Microsoftu nie zawiódł

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl