Mapa w Starfieldzie zupełnie nieczytelna. „Jest gorzej niż jakby jej w ogóle nie było”

Świat w Starfieldzie jest ogromny i dobra mapa znacznie ułatwiłaby jego eksplorację. Niestety na tej, którą zaproponowała Bethesda nie widać prawie nic.

cooldown.pl

Aleksandra Nowak

Komentarze

Mapa w Starfieldzie zupełnie nieczytelna. „Jest gorzej niż jakby jej w ogóle nie było”, źródło grafiki: Bethesda.
Mapa w Starfieldzie zupełnie nieczytelna. „Jest gorzej niż jakby jej w ogóle nie było” Źródło: Bethesda.

Starfield nie miał jeszcze swojej premiery, jednak wielu graczom udało się wypróbować go we wczesnym dostępie. Szybko zaczęły pojawiać się komentarze, w których społeczność dzieli się swoimi odczuciami. Nie zabrakło również zwrócenia uwagi na problemy gry. Okazuje się, że jednym z większych jest mapa, z której umiejętne korzystanie graniczy z cudem.

Nieczytelna mapa

Zrzut ekranu przedstawiający mapę ze Starfielda wzbudził dość sporą dyskusję na Reddicie. Rozmowę zapoczątkował autor posta, który ocenia ją jako jedną z najgorszych map miasta jakie kiedykolwiek widział.

Mapa w Starfieldzie zupełnie nieczytelna. „Jest gorzej niż jakby jej w ogóle nie było” - ilustracja #1
Źródło: Reddit / Chessh2036

Komentujący niemal jednogłośnie zgodzili się z tą opinią. Gracze twierdzą, że nie widać na niej wiele i jest przez to bardzo trudna w użyciu.

Trochę wygląda jak surowy render terenu, jakby była na początku procesu projektowania czy coś.

– Arnumor

To przeszkadza bardziej niż jakby nie było mapy w ogóle.

– DorklyC

Sama mapa, wbrew temu co napisał autor postu, nie jest mapą miasta. Powinna się ona jednak w tym miejscu znajdować, gdyby w Starfieldzie w ogóle istniały mapy miast. Zamiast tego, jedyne do czego gracze mają dostęp to widok na ukształtowanie terenu planety oraz znaczniki z najważniejszymi miejscami.

To zaś znacznie utrudnia poruszanie się po większych lokacjach, tak jak w tym przypadku. Nowa Atlantyda, czyli miejsce, które widzimy na zrzucie ekranu, jest największym miastem w całej grze. Brak czytelnej mapy, która ułatwiałaby poruszanie się po ogromnej, wielopoziomowej konstrukcji często powodowała irytację.

Dostałem się do Atlantydy i nie miałem pojęcia co robić ani gdzie iść.

Otworzyłem mapę i zobaczyłem to, myślałem, że moja gra jest zbugowana i tekstura się nie załadowała… Potem zorientowałem się, że tak miało być. Bardzo słaby ruch ze strony Bethesdy.

– johnyakuza0

Część graczy broni jednak decyzji deweloperów. Twierdzą, że poza miastami mapa spełnia swoją rolę, a dodatkowo wzmacnia immersję. Trzeba przyznać, że jej estetyka jest spójna z całą resztą gry i realistyczna dla przedstawionego w niej świata. Posługiwanie się nią jest jednak dla graczy po prostu zbyt uciążliwe.

Aleksandra Nowak

Autor: Aleksandra Nowak

Studentka dziennikarstwa. Jej przygoda z grami zaczęła się jeszcze w podstawówce, kiedy na YouTube pierwszy raz zobaczyła Minecrafta. Od tego momentu poświęcała mu nieprzyzwoicie dużo czasu. W 2015 roku zastąpiło go jednak CSGO, które otworzyło przed nią świat e-sportu. Odtąd profesjonalne rozgrywki stały się jej największą pasją. Wolny czas spędza głównie z grami RPG oraz gitarą, która pozwala jej manifestować swoją miłość do muzyki.

Wyciekły wyniki wydajności nowych kart graficznych AMD - jest dobrze

Następny
Wyciekły wyniki wydajności nowych kart graficznych AMD - jest dobrze

Ważna aktualizacja - Intel naprawia Starfielda na swoich kartach graficznych

Poprzedni
Ważna aktualizacja - Intel naprawia Starfielda na swoich kartach graficznych

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl