Na rynku zadebiutowało RPG Sea of Stars. Projekt zbiera wyśmienite recenzje, zarówno od mediów branżowych, jak i graczy.
Gra okazała się sporym sukcesem kasowym. Autorzy pochwalili się, że w ciągu pierwszego dnia sprzedaż Sea of Stars przekroczyła 100 tys. egzemplarzy. To imponujący wynik jak na małą grę niezależną i sądząc po entuzjastycznej reakcji deweloperów produkcja przebiła ich oczekiwania.
![Mamy kolejny hit; RPG Sea of Stars ze średnią ocen 9/10 w recenzjach [Aktualizacja: wysoka sprzedaż] - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/1712021687.jpg)
Na rynku zadebiutowało Sea of Stars, czyli gra RPG będąca prequelem udanej platformówki The Messenger z 2018 roku.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
Przed premierą raczej niewiele osób spodziewało się, że gra okaże się majstersztykiem. Patrząc jednak po recenzjach mediów branżowych studio Sabotage opracowało prawdziwą perełkę. Według serwisu Opencritic Sea of Stars posiada średnią ocen na poziomie 90%. Poniżej przytaczamy przykładowe noty:
Recenzenci ogólnie chwalą wciągającą fabułę, dopracowany turowy system walki oraz świetne wykonanie. Ponadto choć gra ma stylistykę retro i jest zainspirowana 16- i 32-bitowymi konsolowymi RPG-ami, to nie jest niewolniczo wierna starym rozwiązaniom, w wielu miejscach wprowadzając potrzebne zmiany unowocześniające rozgrywkę i sterowanie.
Z zachwytami mediów branżowych zgadzają się gracze.
Ta gra to pięknie napisany list miłosny do mojego dzieciństwa.
Jeśli kochasz turowe gry RPG lub po prostu pragniesz poczuć nostalgię za Chrono Trigger, to kup tę grę.
To właśnie takie pełne pasji gry sprawiają, że tworzone przez wielkie korporacje wyciągacze kasy jawią się jako absolutna żenada.
Tak właśnie wygląda prawdziwa sztuka.
Na koniec warto przytoczyć wymagania sprzętowe gry.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
11

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.