Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 kwietnia 2021, 15:51

Walka z patologiami w LoL-u. Riot zapowiada większe kary za opuszczanie meczów

Zbliżają się dłuższe, cięższe kary dla AFK-erów w LoL-u. Zespół Riot Games poinformował o nadchodzącej aktualizacji wprowadzającej dodatkowe represje dla graczy wychodzących z gry w trakcie meczu oraz utrudniających zabawę swoim sojusznikom.

W SKRÓCIE:
  1. Riot Games zapowiedziało aktualizację poprawiającą system kar dla niesfornych graczy League of Legends.
  2. System zgłaszania ma działać z większą dokładnością, lepiej znajdując przypadki umyślnego przeszkadzania swojej drużynie.
  3. Zwiększone zostały również progi kar dla graczy odchodzących od komputera w trakcie meczu oraz tych, którzy opuszczają lobby w trakcie wyboru postaci.

Na oficjalnym blogu League of Legends pojawił się wpis zapowiadający aktualizację systemów wykrywania złych zachowań i karania graczy niestosujących się do zasady „fair play”. W planie działania znalazły się m.in. zmiany w algorytmach odpowiedzialnych za wykrywanie tzw. „grieferów”, czyli graczy, którzy celowo działają na szkodę swojej drużyny:

Wprowadziliśmy procedurę miarodajności zgłaszania celowego umierania i uzyskaliśmy obiecujące wyniki. Zaczęliśmy wykrywać bezsporne przypadki zachowań takich jak złośliwa gra w dżungli, mało dostrzegalny zamiar przegrania lub umierania, obciążająca lub złośliwa gra w alei oraz inne zachowania, z których wykryciem nasze systemy automatyczne mogłyby mieć problem.

Jest to o tyle ważne, że dzięki tym zmianom deweloperzy będą mogli z lepszym skutkiem odróżnić zasadne zgłoszenia od spamu raportów graczy sfrustrowanych gorszą dyspozycją swoich kompanów, którzy nie mieli intencji psucia zabawy.

Ważnym punktem nadchodzącej aktualizacji są modyfikacje systemów kar za opuszczanie meczu, ale też za równie uciążliwe „dodge’owanie”, czyli wychodzenie z lobby wyboru postaci przed rozpoczęciem rozgrywki. Takie zachowanie może znacznie wydłużyć czas oczekiwania na znalezienie nowego lobby, zwłaszcza jeśli gra się w kolejce solo. Riot Games nie chce jednak karać tych graczy, którym przytrafiła się sytuacja losowa i musieli opuścić grę nie ze swojej winy, dlatego zamiast zwiększać wymiar istniejących kar, dodano nowe ich progi:

Dotychczasowe progi:

  1. Pierwszy unik w ciągu 24 godzin: 6-minutowa blokada (15-minutowa w przypadku ARAM) i -3 PL w rankingu,
  2. Drugi unik w ciągu 24 godzin: 30-minutowa blokada i -10 PL w rankingu,

Nowy próg:

  1. Trzeci unik w ciągu 24 godzin: 12-godzinna blokada i -10 PL w rankingu.
Walka z patologiami w LoL-u. Riot zapowiada większe kary za opuszczanie meczów - ilustracja #1
Celowe podstawianie się przeciwnikom będzie karane skuteczniej.

Wpis zakończyły informacje o poprawce kar za wychodzenie z meczu lub brak aktywności w czasie jego trwania. Podobnie jak w przypadku „dodge’owania” deweloperzy starali się znaleźć rozwiązanie, które nie będzie krzywdzić osób zmuszonych do pójścia AFK np. przez utratę połączenia. Notoryczne opuszczanie rozgrywki będzie skutkować wydłużonymi blokadami:

Bieżące progi:

  1. Pierwszy brak aktywności: 5-minutowa blokada i automatyczna przegrana,
  2. Drugi brak aktywności: 10-minutowa blokada i automatyczna przegrana,
  3. Trzeci brak aktywności: 15-minutowa blokada i automatyczna przegrana.

Progi po aktualizacji:

  1. Pierwszy brak aktywności: 5-minutowa blokada i automatyczna przegrana,
  2. Drugi brak aktywności: 30-minutowa blokada i automatyczna przegrana,
  3. Trzeci brak aktywności: 14-dniowa blokada i automatyczna przegrana.

Riot zapowiedziało również dalsze udoskonalanie systemów wykrywania „griefingu” w LoL-u, w tym możliwość raportowania złośliwych zachowań z poziomu gry, a nie jak było to do tej pory, dopiero po meczu. Te plany jednak mają być wprowadzone w życie dopiero w drugiej połowie 2021 roku.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej