Zbliżają się dłuższe, cięższe kary dla AFK-erów w LoL-u. Zespół Riot Games poinformował o nadchodzącej aktualizacji wprowadzającej dodatkowe represje dla graczy wychodzących z gry w trakcie meczu oraz utrudniających zabawę swoim sojusznikom.
Na oficjalnym blogu League of Legends pojawił się wpis zapowiadający aktualizację systemów wykrywania złych zachowań i karania graczy niestosujących się do zasady „fair play”. W planie działania znalazły się m.in. zmiany w algorytmach odpowiedzialnych za wykrywanie tzw. „grieferów”, czyli graczy, którzy celowo działają na szkodę swojej drużyny:
Wprowadziliśmy procedurę miarodajności zgłaszania celowego umierania i uzyskaliśmy obiecujące wyniki. Zaczęliśmy wykrywać bezsporne przypadki zachowań takich jak złośliwa gra w dżungli, mało dostrzegalny zamiar przegrania lub umierania, obciążająca lub złośliwa gra w alei oraz inne zachowania, z których wykryciem nasze systemy automatyczne mogłyby mieć problem.
Jest to o tyle ważne, że dzięki tym zmianom deweloperzy będą mogli z lepszym skutkiem odróżnić zasadne zgłoszenia od spamu raportów graczy sfrustrowanych gorszą dyspozycją swoich kompanów, którzy nie mieli intencji psucia zabawy.
Ważnym punktem nadchodzącej aktualizacji są modyfikacje systemów kar za opuszczanie meczu, ale też za równie uciążliwe „dodge’owanie”, czyli wychodzenie z lobby wyboru postaci przed rozpoczęciem rozgrywki. Takie zachowanie może znacznie wydłużyć czas oczekiwania na znalezienie nowego lobby, zwłaszcza jeśli gra się w kolejce solo. Riot Games nie chce jednak karać tych graczy, którym przytrafiła się sytuacja losowa i musieli opuścić grę nie ze swojej winy, dlatego zamiast zwiększać wymiar istniejących kar, dodano nowe ich progi:
Dotychczasowe progi:
Nowy próg:

Wpis zakończyły informacje o poprawce kar za wychodzenie z meczu lub brak aktywności w czasie jego trwania. Podobnie jak w przypadku „dodge’owania” deweloperzy starali się znaleźć rozwiązanie, które nie będzie krzywdzić osób zmuszonych do pójścia AFK np. przez utratę połączenia. Notoryczne opuszczanie rozgrywki będzie skutkować wydłużonymi blokadami:
Bieżące progi:
Progi po aktualizacji:
Riot zapowiedziało również dalsze udoskonalanie systemów wykrywania „griefingu” w LoL-u, w tym możliwość raportowania złośliwych zachowań z poziomu gry, a nie jak było to do tej pory, dopiero po meczu. Te plany jednak mają być wprowadzone w życie dopiero w drugiej połowie 2021 roku.
Więcej:Nowy patch do EU5 podzielił graczy, mimo że z gry zniknęło 320 bugów
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
29

Autor: Michał Ciężadlik
Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.