Kryptowaluty wyśmiane w reklamie giełdy kryptowalut

Jak najlepiej zareklamować kryptowaluty, kiedy ludzie są wobec nich sceptyczni? Wygląda na to, że wystarczy być pomysłowym i zaakceptować negatywne nastawienie społeczeństwa.

news
Miriam "mokosh" Moszczyńska 14 lutego 2022
2

Jak jednocześnie się zareklamować i ocieplić wizerunek kryptowalut? Perfekcyjną odpowiedzią na to pytanie wydaje się reklama giełdy kryptowalut FTX, którą wyemitowano podczas Super Bowl. Nie jest ona bynajmniej wyjątkowa jedynie ze względu na fakt rozpowszechniania krypto, sporą rolę gra tutaj pomysł.

Pokonać sceptycyzm

W sieci raczej panuje przekonanie o tym, że kryptowaluty to nic innego, jak nadmuchiwana bańka, która kiedyś wybuchnie i wszyscy o niej zapomną. FTX postanowiło wykorzystać tę tendencję.

  1. Reklama trwa minutę, a główną rolę gra w niej amerykański komik i reżyser Larry David, który do tej pory stronił od występowania w akcjach promocyjnych.
  2. David powszechnie znany jest z grania samego siebie w serialu Pohamuj entuzjazm, który również reżyseruje.
  3. W materiale emitowanym podczas Super Bowl widzowie mogli obserwować komika biorącego udział w różnych, ważnych wydarzeniach historycznych na przestrzeni wieków.
  4. Elementem wspólnym dla każdej ze scen jest Larry David sceptycznie podchodzący do proponowanych mu pomysłów, odrzucając je stwierdzeniem „Noo.. nie wydaje mi się”.
  5. Pada ono również w ostatniej scenie, która dotyczy kryptowalut. Tam na propozycję wypróbowania aplikacji FTX David odpowiada:

Noo.. nie wydaje mi się. I nigdy się nie mylę w takich sprawach. Nigdy.

  1. Całość zwieńcza scena rodem z memów z serii „Nie bądź jak...”, sugerując widzom, aby nie szli śladami Davida i nie byli sceptyczni względem kryptowalut.

Reklama arcydziełem?

Jak możemy przeczytać na portalu Variety, w reklamę włożono sporo pracy.

  1. Sam pomysł narodził się w październiku zeszłego roku, jednak prace nad wideo rozpoczęły się dopiero w styczniu.
  2. Każda z lokacji widocznych w reklamie wymagała od Jeffa Schaffera (reżysera reklamy) odpowiedniego dostosowania do prezentowanej epoki (np. wykorzystanie wiktoriańskich strojów).
  3. Co więcej, na potrzeby sceny odgrywanej w Japonii, komik musiał nauczyć się swoich kwestii niemalże idealnie, jak mówi Schaffer:

Nie mogliśmy podać [Davidowi - dop. red] jego kwestii na tacy. Musiał je rozumieć. Tak na marginesie, to zadziałało. Nadal pamięta swój japoński, więc jeśli kiedykolwiek znajdzie się w Japonii w sali posiedzeń zarządu, powinien sobie poradzić.

  1. Warto również wspomnieć, że poza skróconą wersją reklamy, którą wyemitowano podczas Super Bowl, na YouTubie znajdziemy jej dłuższe wydanie.

Podejście FTX

  1. Trzeba przyznać, że w pomyśle na tę reklamę dosłownie wszystko – począwszy od samego niecodziennego pomysłu, po emisję podczas Super Bowl, czyli największego wydarzenia sportowego w Stanach Zjednoczonych – zostało zrealizowane idealnie.
  2. Z kolei Samowi Bankman-Friedowi, CEO giełdy FTX, należy pogratulować podejścia do spraw marketingu.

Musimy zrozumieć podejście ludzi – oznacza to przyjęcie sceptycyzmu. Wiele osób, które teraz są największymi zwolennikami kryptowalut, kiedyś miało co do nich spore zastrzeżenia.

  1. Rynek kryptowalut wciąż jednak tonie w morzu zarzutów i próżno oczekiwać, że jedna reklama zmieni podejście społeczeństwa do tego tematu.

POWIĄZANE TEMATY: Larry David

Autor: Miriam "mokosh" Moszczyńska

Poznaliśmy cenę Netfliksa z reklamami i wiemy, kiedy wystartuje w pierwszym kraju

Poznaliśmy cenę Netfliksa z reklamami i wiemy, kiedy wystartuje w pierwszym kraju

Netflix coraz bliżej wprowadzenia reklam. Ile będą trwać i jaka będzie cena subskrypcji?

Netflix coraz bliżej wprowadzenia reklam. Ile będą trwać i jaka będzie cena subskrypcji?

Netflix z reklamami będzie miał okrojoną ofertę

Netflix z reklamami będzie miał okrojoną ofertę

Netflix ma problemy z wprowadzeniem reklam

Netflix ma problemy z wprowadzeniem reklam

Disney Plus też wprowadza wersję z reklamami

Disney Plus też wprowadza wersję z reklamami