Kosmiczna strzelanka Space Marine 2 wchodzi na nowy poziom, jeśli chodzi o wsparcie społeczności. Gracze mają wielkie plany względem modów

Space Marine 2 otwiera wrota dla moderów. Twórcy udostępnili społeczności swój autorski edytor, a gracze już szykują naprawdę unikalne projekty.

Kosmiczna strzelanka Space Marine 2 wchodzi na nowy poziom, jeśli chodzi o wsparcie społeczności. Gracze mają wielkie plany względem modów, źródło grafiki: Saber Interactive / Focus Entertainment..
Kosmiczna strzelanka Space Marine 2 wchodzi na nowy poziom, jeśli chodzi o wsparcie społeczności. Gracze mają wielkie plany względem modów Źródło: Saber Interactive / Focus Entertainment..

Twórcy Warhammer 40,000: Space Marine 2 otworzyli swoją produkcję na scenę modderską. Udostępnili oni Integration Studio – oficjalne narzędzie modderskiego, z którego sami deweloperzy korzystają przy produkcji gry.

Informacją podzielił się na Discordzie reżyser gry, Dmitry Grigorenko. Jak podkreślił, to najważniejszy krok w kierunku wsparcia sceny modderskiej, większy nawet niż wcześniejsze aktualizacje. o których Was informowaliśmy.

To dokładnie ten sam edytor, z którego korzystamy wewnętrznie przy tworzeniu rozgrywki. Koniec z edytowaniem plików w Notatniku i modleniem się, żeby nie brakowało nawiasu – napisał Grigorenko.

Co oferuje Integration Studio? W pierwszej wersji narzędzie pozwala m.in. na:

  1. tworzenie własnych poziomów i scenariuszy;
  2. edycję trybów gry i interfejsu;
  3. projektowanie logiki rozgrywki i AI (w tym tzw. „AI Director”);
  4. pisanie własnych blueprintów i drzewek zachowań przeciwników;
  5. edycję efektów wizualnych oraz ciosów w walce wręcz.

Twórcy zapowiadają, że to dopiero początek – funkcjonalności edytora będą stale rozszerzane. Zespół podziękował też społeczności za dotychczasową kreatywność i obiecał dalsze wsparcie.

Komandor Calgar na rybach i armie spoza gry

Społeczność nie czekała długo z implementacją pierwszych pomysłów. Już teraz wielu moderów zapowiedziało ambitne projekty – wśród nich znajduje się m.in. paczka skupiająca się na Nekronach, tworzona pod przewodnictwem Asbepisa. Zobaczcie sami krótki trailer udostępniony na YouTube.

Największą uwagę przyciągnął jednak... koncept minigry „Fishing With Daddy Calgar” („Wędkowanie z Tatusiem Calgarem”), który pojawił się jako żartobliwy przykład kreatywnego potencjału nowego narzędzia. Jak podkreślił Grigorenko, tego nawet typu pomysły są „technicznie możliwe” do zrealizowania z pomocą Integration Studio.

Dzięki temu krokowi Space Marine 2 ma szansę dołączyć do grona gier, które żyją długo po premierze dzięki działaniom społeczności – jak Skyrim, Doom czy Arma. Moderzy już ostrzą narzędzia, a my nie możemy się doczekać pierwszych efektów.

7.6

GRYOnline

8.0

Gracze

8.3

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

4

Mateusz Lewandowski

Autor: Mateusz Lewandowski

Grafik, reżyser animacji, magister Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie obronił pracę poświęconą estetyce przerywników filmowych w grach wideo. Obecnie student projektowania gier na Akademii Sztuki w Szczecinie. Groznawca z pasji i wykształcenia, szczególnie zainteresowany estetyką gier, problematyką ich archiwizacji, kulturą graczy, grami zaangażowanymi oraz procesem projektowania. Z GRYOnline.pl związany od kwietnia 2024 roku. Regularnie rozkłada gry na czynniki pierwsze, by przybliżać fabuły i mechaniki w artykułach Encyklopedii. Publikuje również w Newsroomie, gdzie stara się na bieżąco opisywać to, co gracze i graczki powinni mieć na radarze.

Konkurs GRYOnline.pl i tvgry. Wskaż postać z gry, która powinna dołączyć do Ciebie w gamingowym quizie na żywo, a potem pochwal się wiedzą o ulubionych seriach [Aktualizacja: wyniki]

Następny
Konkurs GRYOnline.pl i tvgry. Wskaż postać z gry, która powinna dołączyć do Ciebie w gamingowym quizie na żywo, a potem pochwal się wiedzą o ulubionych seriach [Aktualizacja: wyniki]

Ubisoft po cichu i skrycie ulepszył fundamentalną mechanikę Assassin’s Creed: Shadows. Twórcy „nie mogli się doczekać, by to zrobić”

Poprzedni
Ubisoft po cichu i skrycie ulepszył fundamentalną mechanikę Assassin’s Creed: Shadows. Twórcy „nie mogli się doczekać, by to zrobić”

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl