autor: Mateusz Lewandowski
Kosmiczna strzelanka Space Marine 2 wchodzi na nowy poziom, jeśli chodzi o wsparcie społeczności. Gracze mają wielkie plany względem modów
Space Marine 2 otwiera wrota dla moderów. Twórcy udostępnili społeczności swój autorski edytor, a gracze już szykują naprawdę unikalne projekty.

Twórcy Warhammer 40,000: Space Marine 2 otworzyli swoją produkcję na scenę modderską. Udostępnili oni Integration Studio – oficjalne narzędzie modderskiego, z którego sami deweloperzy korzystają przy produkcji gry.
Informacją podzielił się na Discordzie reżyser gry, Dmitry Grigorenko. Jak podkreślił, to najważniejszy krok w kierunku wsparcia sceny modderskiej, większy nawet niż wcześniejsze aktualizacje. o których Was informowaliśmy.
To dokładnie ten sam edytor, z którego korzystamy wewnętrznie przy tworzeniu rozgrywki. Koniec z edytowaniem plików w Notatniku i modleniem się, żeby nie brakowało nawiasu – napisał Grigorenko.
Co oferuje Integration Studio? W pierwszej wersji narzędzie pozwala m.in. na:
- tworzenie własnych poziomów i scenariuszy;
- edycję trybów gry i interfejsu;
- projektowanie logiki rozgrywki i AI (w tym tzw. „AI Director”);
- pisanie własnych blueprintów i drzewek zachowań przeciwników;
- edycję efektów wizualnych oraz ciosów w walce wręcz.
Twórcy zapowiadają, że to dopiero początek – funkcjonalności edytora będą stale rozszerzane. Zespół podziękował też społeczności za dotychczasową kreatywność i obiecał dalsze wsparcie.
Komandor Calgar na rybach i armie spoza gry
Społeczność nie czekała długo z implementacją pierwszych pomysłów. Już teraz wielu moderów zapowiedziało ambitne projekty – wśród nich znajduje się m.in. paczka skupiająca się na Nekronach, tworzona pod przewodnictwem Asbepisa. Zobaczcie sami krótki trailer udostępniony na YouTube.
Największą uwagę przyciągnął jednak... koncept minigry „Fishing With Daddy Calgar” („Wędkowanie z Tatusiem Calgarem”), który pojawił się jako żartobliwy przykład kreatywnego potencjału nowego narzędzia. Jak podkreślił Grigorenko, tego nawet typu pomysły są „technicznie możliwe” do zrealizowania z pomocą Integration Studio.
Dzięki temu krokowi Space Marine 2 ma szansę dołączyć do grona gier, które żyją długo po premierze dzięki działaniom społeczności – jak Skyrim, Doom czy Arma. Moderzy już ostrzą narzędzia, a my nie możemy się doczekać pierwszych efektów.