Kontroler Steam przejdzie kolejną metamorfozę?
Ostatnia aktualizacja klienta Steam przyniosła nowe wieści związane z kontrolerem firmy Valve. Grafika, która przedostała się do sieci sugeruje, że pad otrzyma gałkę analogową, a na jednej z dotykowych "membran" pojawi się d-pad.
Kamil Zwijacz

We wrześniu 2013 roku firma Valve ujawniła, że pracuje nad nowatorskim kontrolerem do gier wideo. Pierwotny projekt zakładał brak tradycyjnych gałek analogowych i klasycznie rozmieszczonych przycisków. Gamepad mógł za to pochwalić się specjalnymi „membranami” dotykowymi. Kilka miesięcy później okazało się, że z pada usunięto niewielki panel dotykowy, a w zamian wprowadzono d-pada (tzw. krzyżaka) oraz zmieniono układ przycisków. Wersja ta miała trafić na rynek jeszcze w tym roku, ale jak dobrze wiemy nic z tego nie wyszło. Valve cały czas udoskonala urządzenie i wygląda na to, że druga wersja nie będzie ostateczną. Już w lipcu informowaliśmy o kolejnym prototypie, tym razem z gałką analogową i wydaje się, że faktycznie coś jest na rzeczy.

Dzięki kolejnej aktualizacji klienta Steam do sieci przedostała się nowa grafika prezentująca kontroler Steam. Tym razem na lewej „membranie” znajduje się coś przypominającego krzyżak, a poniżej dodatkowo umieszczona została gałka analogowa. Projekt nie różni się dramatycznie od tego, co widzieliśmy w lipcu i w zasadzie jedyną nowością jest wspomniany d-pad.
Niestety nie wiemy, czy finalna wersja faktycznie będzie tak wyglądać. Wszystkiego powinniśmy się dowiedzieć podczas konferencji GDC 2015 (2 – 6 marca), na której Valve zamierza zdradzić nowe informacje związane ze Steam Machines, a co za tym idzie także z gamepadem.

Kontroler Steam jest częścią większego projektu firmy Valve, mającego niejako zatrzeć różnice pomiędzy komputerami a konsolami. Oprócz specjalnego pada firma pracuje również nad systemem operacyjnym SteamOS oraz Steam Machine. Przypominam, że steamowe PC-ty produkowane są przez różne firmy i posiadają odmienne konfiguracje sprzętowe.
Komentarze czytelników
Ogame_fan Legend

Tak jak pisalem rok temu, w zyciu im to nie przejdzie w pierwotnej formie. A jak widzialem jak 'grali' tym 'cudem' w portala, to juz chyba sprawniej by mi poszlo w cs na touchpadzie laptopowym.
Na koncu wyjdzie cos jak pad do PS4, dwa analogi + touchpad.
kaszanka9 Legend

Ja tam byłem zainteresowany pierwotnym pomysłem, ale teraz zeszli na taką ścieżkę, że to nie jest w ogóle ciekawe, ani wyjątkowe.
Mastyl Legend

Jeszcze tylko trochę, i od innowacyjnego, ale niepewnego wynalazku przejdą do całkowitej kopii pada do X-boxa 360.
zanonimizowany740731 Junior
Gimnazjalni inżynierowie obejrzyjcie sobie materiał z Steam Dev Days na temat tego pada a dowiecie się czym on ma się różnić od konkurencji i dlaczego ewoluuje tak a nie inaczej. Ogólnie Steam Machine to nie jakaś za przeproszeniem "Ouya" a podejście Vavle do tego projektu napawa optymizmem. Ryzyko wchodzenia na rynek z czym takim jest oczywiście duże ale widzę, że wielu ludzi ma problem ze zrozumieniem przynajmniej potencjału tego przedsięwzięcia jako całości.
zanonimizowany998044 Senator
Ja na temat tego kontrolera wypowiem się tak: Sony i Microsoft to nie głupie firmy i skoro oni nie zdecydowali się na cyfrowe analogi to coś w tym jest (pewnie nie raz to testowali w swoich podziemnych laboratoriach). Nagle pojawił się jeden analog (kurde tak jak w PSP). Więc sami widzicie. Niedługo pojawi się drugi analog. A końcowy efekt będzie taki, że to będzie skrzyżowanie pada od Sony z padem od Microsoftu.