Serwis Gamasutra zebrał opinie twórców gier, którzy mieli już okazję pobawić się kontrolerem Steam, dzięki czemu poznaliśmy kilka nowych informacji na temat tego urządzenia.
Tech
Kamil Zwijacz
28 września 2013
Czytaj Więcej
Jestem zainteresowany tym kontrolerem, zapowiada się ciekawie, ale trochę przeraża mnie brak gałek analogowych, "symulowane" gałki nigdy nie sprawdzały się zbyt dobrze (np. w grach na telefony). Mam nadzieję że dostanę się do bety i będę mógł przetestować kontroler jak i SteamOS na własną rękę.
"Mam nadzieję że dostanę się do bety (...)"
No to na zapas szykuj pieniedze na oplacenie cla w przypadku gdybys wygral :) Maszynke dostaniesz za darmo, ale reszte oplat bedziesz musial pokryc z wlasnej kieszeni.
Kontroler według Tabara jest bardzo „elastyczny”. Jedną z jego ciekawszych funkcji jest możliwość konfigurowania poszczególnych stref na panelach dotykowych. Przykładowo można przypisać kombinację klawiszy Shift + W na jego samą górę, co spowoduje bieg postaci w pierwszoosobowej strzelance.
Bo na analogu nie da sie tego przypisac do maksymalnego wychylenia galki?
"No to na zapas szykuj pieniedze na oplacenie cla w przypadku gdybys wygral :) Maszynke dostaniesz za darmo, ale reszte oplat bedziesz musial pokryc z wlasnej kieszeni."
Tak, wiem. Czytałem regulamin ;)
Contributor [2]
Niby jak wyliczą cło, komputer jest za darmo, cło od ceny, także ileś % od 0 to nadal 0, na terenie UE po za tym nie obowiązuje cło na komputery, a valve może też z terenu UE to wysłać, także raczej nikt nic nie zapłaci.
Po prostu wyjęli mi to z głowy Dlaczego w normalnym kontrolerze palce umieszczone z tyłu właściwie nic nie robią? Dlaczego nie ma tam łopatek?
Od lat zadaję sobie to samo pytanie, widać valve podeszło do tematu bardzo poważnie, w sumie to nie dziwi, innej drogi nie ma, a nie robienie wciąż tego samego pod lat.
2 wypowiedzi i to są te wielkie opinie? Jakby ich było 20 to ja rozumiem. A tu 2 opinie po 2 zdania:D
Kaszanka9
Łopatek z tyłu nie ma ponieważ jakoś musisz trzymać pada stabilnie. przynajmniej 2 palce muszą go obejmować bez ruchu żeby reszta mogła trafiać w odpowiednie przyciski.
Jak sobie wyobrażasz używanie tych łopatek?
Nie mam pojęcia jak ten pad będzie działał. To co mnie martwi to tarcie. Smyranie po tej membranie może nie być uciążliwe. A co jeżeli palce się spocą? A spocą się bo nie ma innej opcji:) Już nie mówiąc o syfie który zalegnie na tych membranach:)
Wypowiedział się sam twórca Super Meat Boy i to w samych superlatywach gdy grał w swoją grę (która wymaga przecież ogromnej precyzji pada). Inne przykłady tu: http://www.gamasutra.com/view/news/201195/Select_game_developers_used_the_Steam_Controller_Heres_what_they_said.php
To przypisywanie kombinacji klawiszy do jednego pola to lekka przesada, ponieważ przykładowo nooby ze SFIV nadal będą "produkować" combosy jednym przyciskiem. Świetnie -_-' Także problem makr nigdy nie zginie...
Od kiedy makra są problemem? Boli Cię, że są większe możliwości niż kiedyś? Makra bardzo pomagają np. w MMORPGach lub strategiach. Nawet bez makr masz programy do Windowsa, w których możesz robić całkiem niezłe skrypty co do milisekundy.
Dla mnie, posiadacza wszystkich PSek do tej pory brak fizycznych analogów może być problemem. Obym się mylił!
jaalboja [6] https://www.gry-online.pl/forum/komentarz-kontroler-steam-okiem-tworcow-gier/z9c51619?N=1#post0-12916504
Jak sobie wyobrażasz używanie tych łopatek?
normalnie...