Deweloperzy ze studia GSC Game World podzielili się świeżymi konkretami na temat gry S.T.A.L.K.E.R. 2. Jak się okazuje, produkcja, która zmierza na PC i konsolę Xbox Series X, odda nam do dyspozycji gigantyczny świat sprawiający wrażenie żywego.
Klimatyczny trailer na silniku gry S.T.A.L.K.E.R. 2 nie był jedyną niespodzianką przygotowaną przez czuwające nad tym projektem studio GSC Game World. Autorzy podzielili się bowiem garścią szczegółów na temat tego, co znajdziemy w omawianej produkcji. Z ujawnionych informacji wynika, że otrzymamy swego rodzaju „Cień Czarnobyla na sterydach”.
Zacznijmy od tego, że STALKER 2 jest opisywany jako „unikalne połączenie FPS-a, immersive sima i horroru”. Produkcja odda nam do dyspozycji rozległy otwarty świat, po którym będziemy mogli swobodnie się przemieszczać (warto przypomnieć, że poprzednie gry składały się z szeregu oddzielnych map). Twórcy przekonują, że przygotowana przez nich Zona będzie iście ogromna (mowa o jednym z największych otwartych światów w historii gier wideo!) i pomimo postapokaliptycznej otoczki ma tętnić życiem.
Za realistyczne zachowanie ludzi zamieszkujących okolice czarnobylskiej elektrowni oraz mutantów będzie odpowiadać system A-Life 2.0 (ulepszona wersja A-Life znanego z pierwszego S.T.A.L.K.E.R.-a). Za jego sprawą Zona ma podlegać nieustannym zmianom, a w każdym momencie będzie się w niej działo „mnóstwo rzeczy, nawet jeśli gracz nie będzie ich naocznym świadkiem”. Oczywiście w Strefie Wykluczenia nie zabraknie anomalii, w tym co najmniej jednej zupełnie nowej, widocznej na poniższym materiale wideo.

Co zaś tyczy się warstwy fabularnej – choć opowiedziana w grze historia wciąż jest owiana tajemnicą, autorzy przekonują, że ma być kształtowana przez nasze decyzje; warto dodać, że raczej próżno będzie tu szukać prostych, „czarno-białych” dylematów. Co ciekawe, pomimo że nie będzie ona bezpośrednio powiązana z poprzednimi grami spod szyldu S.T.A.L.K.E.R., twórcy polecają się z nimi zapoznać w celu „zmaksymalizowania imersji”.
STALKER 2 zadebiutuje w niesprecyzowanym jeszcze terminie na komputerach osobistych oraz Xboksie Series X. Na next-genie Microsoftu gra będzie czasowym exclusivem, a dostęp do niej uzyska od dnia premiery każdy abonent usługi Xbox Game Pass. Gra wykorzysta możliwości zarówno konsoli giganta z Redmond, jak i mocnych pecetów; dość powiedzieć, że deweloperzy celują w poziom grafiki zaprezentowany na powyższym zwiastunie. Zadowoleni powinni być również twórcy modów, gdyż pozycja powinna pozwalać na łatwe tworzenie fanowskich modyfikacji „od pierwszego dnia”.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
104

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.