Kolejne kanały z YouTube nie zarobią na fałszywych trailerach. Serwis wstrzymuje monetyzację dla kont z „fejkowymi” zwiastunami powstającymi przy użyciu AI

YouTube kontynuuje walkę z kanałami publikującymi fałszywe zwiastuny. Serwis wstrzymał monetyzację dla kolejnych kont, które mogą wprowadzać widzów w błąd.

filmomaniak.pl

Pamela Jakiel

Kolejne kanały z YouTube nie zarobią na fałszywych trailerach. Serwis wstrzymuje monetyzację dla kont z „fejkowymi” zwiastunami powstającymi przy użyciu AI, źródło grafiki: Unsplash.com / NordWood Themes / 2019.
Kolejne kanały z YouTube nie zarobią na fałszywych trailerach. Serwis wstrzymuje monetyzację dla kont z „fejkowymi” zwiastunami powstającymi przy użyciu AI Źródło: Unsplash.com / NordWood Themes / 2019.

YouTube postanowiło kontynuować walkę z kanałami, które publikują fałszywe zwiastuny filmowe, czyli stworzone m.in. przy pomocy sztucznej inteligencji trailery koncepcyjne. Serwis zdecydował się zatrzymać monetyzację dla Screen Trailers i Royal Trailer (vide Deadline), czyli kont twórców stojących za Screen Culture i KH Studio, dla których przychody z reklam wstrzymano już w marcu.

YouTube postanowiło wyciągnąć konsekwencje wobec kanałów z fałszywymi zwiastunami po śledztwie przeprowadzonym przez portal Deadline. Serwis kontynuuje walkę z twórcami „fejkowych” trailerów, ponieważ wprowadzają one w błąd użytkowników, którzy mogą przyjąć, że mają do czynienia z autentycznymi zapowiedziami, a to stoi w sprzeczności z polityką platformy.

Zgodnie z zasadami monetyzacji serwisu YouTube ci twórcy, którzy korzystają z materiałów innych osób, powinni w znaczący sposób je zmienić, filmy nie mogą też powstawać wyłącznie w celu zdobywania wyświetleń ani wprowadzać odbiorców w błąd.

Warto dodać, że – jak wyjawiło śledztwo Deadline – wiele studiów filmowych, m.in. Warner Bros. Discovery czy Sony, nie egzekwowało praw autorskich od twórców fałszywych zwiastunów przypominających oficjalne materiały marketingowe. Zamiast tego wytwórnie pobierały zyski z trailerów tworzonych przez kanał Screen Culture, który może pochwalić się aż 1,4 mln subskrybentów.

Podobało się?

2

Pamela Jakiel

Autor: Pamela Jakiel

Redaktorka działu filmowego Gry-Online od kwietnia 2023 roku. Absolwentka filmoznawstwa i MISH Uniwersytetu Jagiellońskiego. Miłośniczka dzieł Romana Polańskiego, Terrence’a Malicka i Alfreda Hitchcocka. Woli gnozę od grozy, dramaty od komedii, Junga od Freuda. Tęskni za elegancją kina klasycznego i wciąż wraca do Bulwaru Zachodzącego Słońca. W muzeach tropi obrazy symbolistów, a świat przemierza gravelem. Uwielbia jamniki.

Prezes Nintendo uważa, że wysoka cena Switcha 2 może sprawiać problem w utrzymaniu popularności konsoli

Następny
Prezes Nintendo uważa, że wysoka cena Switcha 2 może sprawiać problem w utrzymaniu popularności konsoli

Crusader Kings 3 ma podobne problemy do Stellaris. Aktualizacja psuje opinię DLC Khans of the Steppe

Poprzedni
Crusader Kings 3 ma podobne problemy do Stellaris. Aktualizacja psuje opinię DLC Khans of the Steppe

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl