„Jedna z najwspanialszych, jakie kiedykolwiek nakręcono”. Fani Władcy Pierścieni nie mogą przestać zachwycać się sceną, którą uznają za wzór dla innych

Mimo upływu ponad 20 lat, Władca Pierścieni do dziś robi wrażenie, a fani nie mogą wyjść z podziwu nad scenami, które nakręcił Peter Jackson – szczególnie tą jedną, która świetnie ukazała skalę wydarzenia.

cooldown.pl

Edyta Jastrzębska

„Jedna z najwspanialszych, jakie kiedykolwiek nakręcono”. Fani Władcy Pierścieni nie mogą przestać zachwycać się sceną, którą uznają za wzór dla innych, źródło grafiki: Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia, Peter Jackson, New Line Cinema, 2001.
„Jedna z najwspanialszych, jakie kiedykolwiek nakręcono”. Fani Władcy Pierścieni nie mogą przestać zachwycać się sceną, którą uznają za wzór dla innych Źródło: Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia, Peter Jackson, New Line Cinema, 2001.

Trylogia Władcy Pierścieni Petera Jacksona to kultowe filmy, które według wielu uchodzą za wzór tego, jak powinno się robić ekranizacje, a nawet po prostu produkcje fantasy. Mimo upływu lat, nie można powiedzieć, żeby te widowiska źle się zestarzały, bo wciąż trzymają poziom, a nawet wypadają lepiej niż wiele współczesnych filmów.

Spora w tym zasługa decyzji o wykorzystaniu praktycznych efektów oraz statystów, zamiast CGI. Dzięki temu scena z Władcy Pierścieni: Drużyny Pierścienia do dziś robi spore wrażenie i dla wielu fanów jest ulubioną w całej trylogii, a nawet ogólnie w kinematografii. Mowa o walce z Uruk-hai, a dokładniej momencie, w którym Aragorn usłyszał Wielki Róg i ruszył na pomoc Boromirowi. Wtedy została ukazana skala toczącej się walki, w której brali udział prawdziwi aktorzy i to ich, a nie komputerowo wygenerowane postacie, mogliśmy zobaczyć na ekranie, gdy kamera wędrowała przez las, rzutem z góry ukazując, co się działo.

Scena do dziś wygląda imponująco, mimo że, jak to określił jeden z fanów, mamy do czynienia z „bandą kolesi biegających po lesie i wymachujących sztucznymi mieczami”.

To nie tylko moje ulubione ujęcie w trylogii – to moja ulubiona scena wszech czasów. Sposób, w jaki motyw Isengardu zaczyna się zaraz po tym, jak Aragorn mówi „Boromir”, przechodząc bezpośrednio do wiaduktu, jest po prostu wyśmienity – IKillGrizz.

To chyba jeden z najmądrzejszych sposobów na pokazanie widzom dystansu. Myślę, że jest to również w mojej pierwszej piątce najlepszych ujęć trylogii – MrSnoozieWoozie.

To, co uwielbiam w tej scenie, to fakt, że poświęcają czas na wyraźne ustalenie, gdzie wszyscy są względem siebie. Kiedy Aragorn słyszy Wielki Róg, widzimy, jak daleko musi iść i ilu wrogów jest między nim a Boromirem – timovangalen1589.

Śledzące [bohatera] ujęcie z góry, pokazujące, jak wielu Uruk-hai znajduje się między trio a Boromoirem i Hobbitami, jest jedną z najwspanialszych scen, jakie kiedykolwiek nakręcono. Natychmiast pokazuje skalę leśnych ruin i to, jak bardzo są przytłoczeni i otoczeni w tym momencie filmu – jeezus557.

Peterowi Jacksonowi udało się stworzyć coś, co nawet 24 lata później robi na widzach wrażenie, a nawet uchodzi wśród nich za wzór tego, jak powinno się robić filmy. Trylogia Władcy Pierścieni niewątpliwie zapisała się w historii kinematografii jako przykład świetnej ekranizacji, a wspomniana scena rzeczywiście pokazuje, jak Jackson z pomysłem podchodził do przekazywania widzom pewnych informacji, bez po prostu mówienia wprost.

  • Filmy i TV
Podobało się?

2

Edyta Jastrzębska

Autor: Edyta Jastrzębska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl