Jeden z najważniejszych wskaźników w Diablo 4 wywołuje zamieszanie wśród graczy, ponieważ jest zbyt skomplikowany

Twórcy Diablo IV najwyraźniej nie zdawali sobie sprawy, że jeden z zaprojektowanych przez nich wskaźników w grze wywoła taki chaos. Gracze nie wiedzą, jak odczytywać przekazywane przez niego dane.

Kamil Kleszyk

Jeden z najważniejszych wskaźników w Diablo 4 wywołuje zamieszanie wśród graczy, ponieważ jest zbyt skomplikowany, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
Jeden z najważniejszych wskaźników w Diablo 4 wywołuje zamieszanie wśród graczy, ponieważ jest zbyt skomplikowany Źródło: Blizzard Entertainment.

Niemal od początku istnienia gier wideo obecne są w nich rozmaite wskaźniki zdrowia. To dzięki tym niepozornym grafikom wyświetlanym na ekranie wiemy, jaką kondycją w danym momencie dysponuje sterowany przez nas bohater.

W zależności od produkcji, którą ogrywamy, wskaźnik zdrowia pełni mniejszą lub większą rolę. Zupełnie inaczej będziemy reagować na niski poziom zdrowia w spokojnych symulatorach życia, a inaczej w soulslike’ach, gdzie raz po raz jesteśmy atakowani przez niebezpiecznych przeciwników.

I chociaż Diablo 4 nie należy do żadnego z tych gatunków, wskaźnik zdrowia pełni w grze niemal kluczową rolę. Problem jednak w tym, że grafika, z której powinniśmy czerpać wszelkie niezbędne informacje, jest dla sporej grupy graczy niezrozumiała. Dlaczego? Ponieważ wskaźnik (w tym przypadku kula) w „czwórce” obrazuje nie tylko same statystyki zdrowia postaci, ale również Barierę i Umocnienie.

Kłopoty zaczynają się wtedy, gdy trzy wspomniane wskaźniki nakładają się na siebie, wywołując niemałą dezorientację wśród graczy. Problem ze zrozumieniem grafiki jest na tyle powszechny, że niektórzy śmiałkowie za pośrednictwem Reddita próbowali wytłumaczyć to skomplikowane zjawisko za pomocą poniższej grafiki.

Reddit, d4fuQQ

Zagłębiając się w komentarze pod udostępnionym materiałem, można się łatwo natknąć na użytkowników, którzy w dalszym ciągu nie rozumieją działania Kuli Zdrowia w Diablo IV.

Jeśli i wśród Was są osoby, które nie potrafią ogarnąć oznaczeń wskaźnika, spieszę z pomocą. Poniżej postaram się, w miarę możliwości, jak najprościej wytłumaczyć jego działanie.

Zdrowie

Wskaźnik zdrowia jest najłatwiejszy do zrozumienia. Kula zabarwiona ciemną czerwienią – Wasza postać żyje. Pusta kula – bohater gryzie piach.

Bariera

Jeśli Kula Zdrowia jest zabarwiona na jasnofioletowo, Wasza postać ma aktywowaną barierę, która całkowicie pochłania zadawane obrażenia.

Pełna Bariera pojawi się jako w pełni wypełniona kula i niebiesko-fioletowy pierścień na zewnątrz. Kiedy zacznie być ona niszczona, pierścień dalej będzie widoczny, ale zabarwienie wewnątrz kuli będzie coraz słabsze. Częściowa Bariera chroni tak samo, jak pełna – jest po prostu znacznie bliższa końca.

Umocnienie

Umocnienie jest używane głównie przez Barbarzyńców, Druidów, zaś w mniejszym stopniu przez Nekromantów.

Zapewnia ono redukcję obrażeń. Niestety aktywna funkcja nie rzuca się tak w oczy, jak Bariera, ponieważ czerwień Umocnienia nakłada się niejako na czerwoną już kulę zdrowia.

Na szczęście istnieje jeszcze jedna, łatwa do przeoczenia wizualna wskazówka, która pomaga w interpretacji tego wskaźnika.

  1. Normalna kula zdrowia ma wzorzysty środek otoczony szarym pierścieniem, natomiast kula z Umocnieniem jest bardziej nieprzejrzysta i otoczona jaskrawoczerwonym pierścieniem.

Jeśli Twój status Umocnienia jest wyższy niż Zdrowie postaci, możecie zaobserwować dwie rzeczy:

  • Kolczasty żelazny pierścień otaczający Waszą kulę zdrowia, wskazujący, że bohater jest aktualnie Umocniony.
  • Jaskrawoczerwony pierścień reprezentujący ilość posiadanych Umocnień.

A Wy? Rozgryźliście, co autorzy z Blizzarda mieli na myśli w przypadku projektowania wskaźnika zdrowia?

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

6

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-07-13
20:57

kolafon Konsul

kolafon

To nie jest skomplikowane. To po prostu jest nieczytelne.

Komentarz: kolafon
2023-07-13
21:50

tybet2 Generał

Tyle addonów do wowa ludzie przez lata zw. z UI robili a Ci (twórcy) nie potrafią ogarnąć prostej kuli z 2 dodatkami. Zdziwiło mnie to niestety :/

Komentarz: tybet2
2023-07-14
06:42

CzyCieBoli Konsul

XDDDDD
Ja wiem że UX w grach to tam ciężko, ale w D4 spodziewałbym się wysokiego poziomu takiej grupy ludzi. A to jest po prostu robione chyba przez developerów XD (wiem, bo sam często takie UXy wymyślam jako developer, 'przecież to oczywiste' - myślę sobie zawsze i 'głupi jesteś że nie rozumiesz' - czasem ;) Ale książki UXowe trochę otwierają oczy, że jak user czegoś nie rozumie, to głupi design, a nie user)

Komentarz: CzyCieBoli
2023-07-14
07:02

Qverty Legend

Qverty

Szczerze mówiąc ja tam to miałem w dopiero te wskaźniki do tej pory, jest mało życia to pije miksturę i elo xD

Komentarz: Qverty
2023-07-14
09:17

Jaya Generał

Większym problemem dla mnie są sufity, zwłaszcza drzwi. Czasem nic przez nie nie widać dopóki się nie wejdzie w drzwi, a przeciwnicy już zasuwają lub atakują.

Też w niektórych miejscach filary/maszty przeszkadzały, zwłaszcza w lokacji z łudkami w morskiej lokacji, gdzie dodatkowo irytująco rozmieścili dość przypakowane postacie z AOE. To też wada diablo like, że nie można by zestrzelić tych postaci z drugiej łódki, tylko na głupa trzeba do nich wskoczyć.

Komentarz: Jaya

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl