Jak odblokować Apple ID? Omawiamy rozwiązania
W tym poradniku opisujemy sposoby na odblokowanie Apple ID w różnych sytuacjach. Nasze konto Apple może bowiem zostać zablokowane lub dezaktywowane, a także wyłączone ze względów bezpieczeństwa.

Z naszych wcześniejszych artykułów mogliście już dowiedzieć się, jak wygląda proces tworzenia Apple ID, a także jak usunąć konto Apple. Poniżej omawiamy natomiast sposoby na odblokowanie Apple ID.
Spis treści:
Zablokowane lub nieaktywne konto Apple ID – co zrobić?
O tym, że nasze konto Apple ID zostało zablokowane lub nie jest aktywne, możemy zostać poinformowani za pośrednictwem komunikatu, który wyświetli się podczas próby logowania. Aby rozwiązać ten problem:
- Na urządzeniach firmy Apple możemy stuknąć w przycisk „Poproś o dostęp” (ang. „Request Access”), który znajdziemy bezpośrednio w okienku komunikatu.
- Alternatywnie możemy skorzystać ze strony iforgot.apple.com i tam poprosić o dostęp do konta, podążając za wskazówkami pojawiającymi się na ekranie.

Wyłączone konto Multimedia i zakupy – jak włączyć?
Nasze konto Multimedia i zakupy również może zostać wyłączone przez firmę Apple. Jeśli nadal chcemy z niego korzystać, w takim wypadku nie pozostaje nam nic innego, jak poprosić o jego ponowną aktywację. Aby to zrobić, musimy:
- Stuknąć w opcję „Dalej”, która wyświetli się w oknie komunikatu.
- Alternatywnie możemy skorzystać ze strony getsupport.apple.com i poprosić o ponowne włączenie, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie.
Konto Apple ID wyłączone ze względów bezpieczeństwa – jak to naprawić?
Firma Apple może również zdecydować się na wyłączenie nasze konta Apple ID ze względów bezpieczeństwa. Jeżeli naszym oczom ukaże się komunikat o treści „Ten Apple ID został wyłączony ze względów bezpieczeństwa” lub pochodnej, nie pozostaje nam nic innego, jak wyzerować hasło do konta Apple ID. Aby to zrobić, trzeba:
- Skorzystać ze strony iforgot.apple.com i postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie.
- Na zaufanym iPhonie lub iPadzie – przejść przez „Ustawienia”, „Imię i nazwisko użytkownika”, „Logowanie i zabezpieczenia”, a następnie skorzystać z funkcji „Zmień hasło” i postępować zgodnie ze wskazówkami.
- Na zaufanym Macu – przejść przez „Apple”, „Ustawienia systemowe” (albo „Preferencje systemowe”), „Zaloguj się, podają Apple ID” (lub „Apple ID”), a następnie wybierając „Hasło i ochrona” oraz „Zmień hasło”. Dalej nie pozostaje nam nic innego, jak podążać za wskazówkami.
- Na pożyczonym urządzeniu – skorzystać z aplikacji Wsparcie Apple (dostępnej w App Store), a dokładnie – z funkcji „Zresetuj hasło” dostępnej w zakładce „Narzędzia Wsparcia”.

Więcej:Wikipedia traci czytelników. Google podkrada ruch, AI podcina skrzydła, Elon Musk odpala Grokipedię