Jak dodać wyjątek do Windows Defender? Odpowiadamy
Microsoft Defender, wcześniej znany pod nazwą Windows Defender, to powszechnie stosowany program antywirusowy. W tym artykule opisujemy, jak korzystać z jego listy wyjątków, na którą mogą trafić wybrane przez nas pliki, foldery lub procesy.
Choć programy antywirusowe są nieodzwoną ochroną przed zagrożeniami czyhającymi na nas i nasze komputery, od czasu do czasu zdarzają im się „wpadki” w postaci identyfikowania bezpiecznych plików, folderów i procesów jako potencjalnych niebezpieczeństw. W takich przypadkach można skorzystać z funkcji listy wyjątków (wykluczeń). W tym artykule opisujemy krok po kroku, jak to zrobić.
Nim przejdziemy do tematu głównego, przypominamy o naszym innym poradniku, w którym opisujemy, jak wyłączyć Microsoft Defendera.
Dodawanie wyjątków do Microsoft Defender krok po kroku
Aby dostać się do listy wyjątków programu Microsoft Defender, należy:
- Kliknąć w przycisk „Start” i wybrać „Ustawienia”.
- W Windowsie 10 przejść do sekcji „Aktualizacja i zabezpieczenia”, a następnie do „Zabezpieczeń Windows”, z kolei w Windowsie 11 – do sekcji „Prywatność i zabezpieczenia”, a następnie do „Zabezpieczeń Windows”.
- Kliknąć w „Ochronę przed wirusami i zagrożeniami”.
- W obszarze „Ustawienia ochrony przed wirusami i zagrożeniami” wybrać „Zarządzaj ustawieniami”.
- Przewinąć w dół i w sekcji „Wykluczenia” kliknąć w „Dodaj lub usuń wykluczenia”.
- Kliknąć w „Dodaj wykluczenie”, wybrać, co chcemy dodać do listy wyjątków (plik, folder, typ pliku lub proces”, a następnie wskazać nasz wyjątek.

Chcąc natomiast usunąć wybrany element z listy wyjątków, należy powtórzyć czynności opisane powyżej, by dostać się do ekranu „Wykluczenia”, a następnie wybrać wykluczony przez nas plik, folder, typ pliku lub proces i kliknąć w przycisk „Usuń”.
Polecamy Twojej uwadze również następujący artykuł: