W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo pokazujący, jak mocno można ulepszyć wydajność GTA 4 na PC za pomocą fanowskiego projektu DVX.
Pomimo kilkunastu lat na karku Grand Theft Auto 4 wciąż cieszy się sporą popularnością. Wystarczy wspomnieć, że wczorajszy rekord aktywności na Steamie wyniósł 4286 graczy bawiących się równocześnie.
Niestety wersja pecetowa gry słynie z fatalnej optymalizacji. Jest ona tak zła, że nawet na współczesnych pecetach produkcja potrafi przycinać. Najlepszym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest wykorzystanie projektu DVX. Nie jest to nowa metoda, ale warto o niej przypomnieć, gdyż opublikowany właśnie przez kanał TJGM materiał wideo pokazuje, jak bardzo jest skuteczna.
Co ważne, projekt przy okazji mocno ogranicza przycinanie się silnika. To ważne, gdyż nawet jeśli na standardowej wersji gry ograniczymy maksymalną liczbę klatek do 60 (co zrobił TJGM), to i tak gra co chwile dostaje zadyszki.
W sumie różnica jest tak duża, że DVX jest pozycją obowiązkową dla osób, które dzisiaj chcą bawić się w GTA 4 na PC.
DVX wykorzystuje technologię Vulkan w celu umożliwienia uruchamianie gier opartych na DirectX 9/10/11 na systemie Linux przez Wine. Gracze szybko jednak odkryli, że projekt mocno ulepsza również wydajność wielu starych produkcji na Windowsie. Tak właśnie jest też w przypadku GTA 4.
Grand Theft Auto IV: The Complete Edition na PC jest obecnie do nabycia w promocyjnej cenie. Tutaj znajdziecie szczegóły.
Instalacja DVX jest prosta.
Pewnym ograniczeniem DVX jest fakt, że wymaga on karty graficznej wspierającej Vulkan. Technologię tę obsługuje większość nowych układy AMD i Nvidii, ale jeśli macie starszy sprzęt, to warto skorzystać z projektu DxWrapper. Nie działa on tak dobrze, jak DVX, ale różnica w wydajności i tak jest zauważalna.
Jeśli jesteście zainteresowani dowiedzeniem się więcej na temat modów, które ulepszają Grand Theft Auto IV, to polecamy nasz poradnik o tej tematyce:
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:„Mieli wziąć nasz kod i to zrobić”. GTA: Tokyo było bliżej realizacji, niż ktokolwiek przypuszczał
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
14

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.